Ταξιδεύουμε στην Ισπανία και ξεχνάμε για τα καλά την Toyota που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα! Το ολοκαίνουριο C-HR είναι το μοντέλο που επαναπροσδιορίζει το χαρακτήρα της μάρκας, είναι ένα σπορ σχεδιαστικά αυτοκίνητο σε υπερυψωμένο αμάξωμα, ένα SUV που μοιάζει να κατασκευάστηκε στο μέλλον!
Οδηγούμε στην Ισπανία το Toyota C-HR. |
Η Toyota μπαίνει πιο δυναμικά από ποτέ στην κατηγορία των μικρομεσαίων SUV με το C-HR, το οποίο και είχαμε την ευκαιρία να το γνωρίσουμε στην Μαδρίτη και να το οδηγήσουμε στους δρόμους γύρω από την ισπανική πρωτεύουσα.
Είναι ένα μοντέλο που τοποθετείται κάτω από το RAV4 και με το οποίο η ιαπωνική φίρμα φιλοδοξεί -και μάλιστα με σιγουριά- να προσελκύσει νέο αγοραστικό κοινό και βεβαίως να τοποθετηθεί απέναντι σε προτάσεις όπως τα Nissan Qashqai, Honda HR-V, Peugeot 3008, Mitsubishi ASX, Renault Kadjar και Jeep Renegate. Πως θα το κάνει αυτό; Η φουτουριστική σχεδίαση, η προσεγμένη ποιότητα και βεβαίως η αξιοπιστία του ονόματος Toyota είναι τρία από τα πολλά πλεονεκτήματα του C-HR.
Το ότι πρόκειται για κάτι εντελώς το διαφορετικό στη γκάμα της είναι αμέσως ορατό. Το Toyota C-HR δε θυμίζει σε τίποτε κάποιο άλλο μοντέλο της μάρκας, ενώ ακόμη και η ονομασία του είναι διαφορετικής φιλοσοφίας. Αυτή προέρχεται από τα αρχικά Coupe - High Rider, είναι δηλαδή ένα coupe με αυξημένο ύψος. Και αυτό φαίνεται αμέσως τόσο από τις επιθετικές γραμμές με τα τονισμένα φτερά, τις πολύ δυναμικές λεπτομέρειες, το έντονης κλίσης πίσω τελείωμα και βεβαίως τις κρυμμένες χειρολαβές ψηλά στις πίσω πόρτες. Πίσω μάλιστα υπάρχει μια μεγαλούτσικη αεροτομή οροφής, ενώ το τελείωμα της ουράς έχει επίσης σχεδίαση που κάθε άλλο παρά SUV θυμίζει. Εντυπωσιακά είναι τέλος τα πίσω φώτα, τα οποία έχουν τρισδιάστατη σχεδίαση προεξέχοντας έντονα από τη σιλουέτα του μοντέλου.
Με σχεδίαση που δε θυμίζει τυπικό Toyota, το C-HR εντυπωσιάζει με το καλημέρα! |
Με μήκος 4.360 mm, πλάτος 1.795 mm, ύψος 1.565 mm και μεταξόνιο 2.640 mm, το Toyota C-HR κατατάσσεται στα μικρομεσαία SUV. Η απόσταση του από το έδαφος στην υβριδική έκδοση είναι 145 mm, ενώ στην βενζινοκίνητη 160 mm. Κατασκευαστικά, πατάει στην πλατφόρμα TNGA που χρησιμοποιεί και το νέο Prius, ωστόσο είναι εκπληκτικά πιο συναρπαστικό οδηγικά από αυτό.
Οι εκπλήξεις συνεχίζονται και στο εσωτερικό, όπου η σχεδίαση παραμένει το ίδιο εντυπωσιακή, συμβαδίζοντας με τη συνολική αισθητική του C-HR. Ξεχωρίζει η οθόνη αφής 8'' επάνω στο κέντρο του ταμπλό, ενώ η κεντρική κονσόλα είναι στραμμένη προς τον οδηγό υπενθυμίζοντας τις σπορτίφ ορέξεις των σχεδιαστών της Toyota. Εκεί που εντυπωσιάζει όμως ακόμη περισσότερο το C-HR είναι η ποιότητα κατασκευής του. Είναι πιο... Lexus από κάθε άλλο Toyota που κυκλοφορεί σήμερα, με πολύ μαλακά υλικά και πολύ ευχάριστες στην αφή επιφάνειες. Ταυτόχρονα είναι ευχάριστο και στα χρώματα, αφού το εσωτερικό είναι διαθέσιμο εκτός από σκούρο γκρι, σε συνδυασμούς μαύρο/καφέ και μαύρο/μπλε.
Ιδιαίτερα πλούσιος είναι και ο εξοπλισμός του μοντέλου, περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων και το πακέτο ασφάλειας Toyota Safety Sense ως στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις. Από εκεί και πέρα η λίστα του προαιρετικού εξοπλισμού είναι μακριά γι αυτούς που θέλουν κάτι πιο εξειδικευμένο όπως π.χ. το ηχοσύστημα JBL με 9 ηχεία ισχύος 576 Watt και τιμής 1.000 ευρώ!
Από πλευράς κινητήρων, το Toyota C-HR είναι απλό και ξεκάθαρο! Δύο είναι οι διαθέσιμες εκδόσεις, αποκλειστικά σε βενζίνη: μία 1.2lt Turbo -το γνωστό μοτέρ που τοποθετείται και στο Auris- και μία 1.8lt Hybrid με το μηχανικό σύνολο του Prius. Η Toyota παραμένει εκτός αγοράς diesel με το C-HR, γυρνώντας σταδιακά την πλάτη της στους πετρελαιοκινητήρες. Τετρακίνηση διατίθεται αποκλειστικά στην έκδοση 1.2 Turbo και μόνο σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο CVT. Παραμένει άγνωστο αν -και πότε- η έκδοση αυτή θα εισαχθεί στην Ελλάδα, συνεπώς και μπορούμε με σιγουριά να μιλήσουμε μόνο για τη δικίνητη έκδοση Turbo με μηχανικό 6άρι και τη δικίνητη έκδοση Hybrid με CVT.
Η υβριδική έκδοση 1.8 HSD δείχνει μάλλον λιγότερο ταιριαστή στο χαρακτήρα του C-HR. Οι 122 ίπποι συνδυαστικά βενζίνη+ρεύμα (από μόνος τους ο 1,8 λίτρων VVT-i αποδίδει 98 ίππους και 142 Nm) είναι λίγοι για να χαρίσουν σπιρτάδα και ευελιξία, ενώ σε συνδυασμό με το CVT κιβώτιο το Toyota C-HR Hybrid είναι θορυβώδες και κουραστικό όταν ο οδηγός επιλέξει να κινηθεί πιο... ζωηρά. Όσο για τον ηλεκτροκινητήρα, αυτός είναι υδρόψυκτος και αποδίδει 53KW, με τη συστοιχία μπαταριών NiMH χωρητικότητας 1,31 KW να είναι τοποθετημένες κάτω από τα πίσω καθίσματα. Η επιτάχυνση 0-100 km/h γίνεται σε 11 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 170 km/h, ωστόσο οι πραγματικές επιδόσεις της έκδοσης μετριούνται στον περιβαλλοντικό του χαρακτήρα. Έτσι προσφέρει μια εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση της τάξεως των 3,6-3,8 lt/100km, αλλά και εκπομπές CO2 στα 82, 86 ή 87 g/km ανάλογα αν φοράει ζάντες 16, 17 ή 18 ιντσών.
Από την άλλη, το Toyota C-HR 1.2 Turbo με τους 116 ίππους και ροπή 185 Nm στις 1.500-4.000 rpm είναι σαφώς η δική μας επιλογή. Με κίνηση εμπρός, ένα θετικό μηχανικό 6άρι κιβώτιο και ένα σχετικά χαμηλό βάρος στα 1.320 kg, είναι αισθητά πιο γρήγορο, πιο ευχάριστο και βεβαίως πιο ταιριαστό στο συνολικό του νεανικό ύφος. Με το 0-100 km/h να απαιτεί 10,9 δευτερόλεπτα και την τελική να φτάνει τα 190 km/h και πάλι δε το λες "σπορ", αλλά σίγουρα είναι πιο σπορ από όσο το περιμένεις για μικρομεσαίο SUV. Όσο για τις περιβαλλοντικές του επιδόσεις, το C-HR 1.2 Turbo καίει κατά μέσο όρο 5,9 lt/100km και εκπέμπει 135 g CO2/km.
Κατά τη διήμερη συμβίωσή μας με το νέο Toyota C-HR και την οδήγησή του σε εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο γύρω από τη Μαδρίτη, μπορούμε να πούμε ότι αποκομίσαμε ποικίλες εντυπώσεις. Ένα σημαντικό μειονέκτημα του αυτοκινήτου είναι οι πίσω χώροι, οι οποίοι αν και επαρκούν για δύο ενήλικες, δημιουργούν ένα αίσθημα κλειστοφοβίας. Τα μικρά και υπερυψωμένα παράθυρα πίσω οφείλονται γι αυτό, σε συνδυασμό με την έντονη κλίση της οροφής και τις μαύρες εσωτερικές επενδύσεις. Είναι όμως κάτι που η Toyota το γνωρίζει πολύ καλά και επέλεξε συνειδητά να προχωρήσει με αυτή τη φιλοσοφία, προκειμένου να προσφέρει κάτι το διαφορετικό. Είναι ένα τεράστιο βήμα για τους Ιάπωνες στο να δημιουργήσουν κάτι μη συνηθισμένο και είναι από τις λίγες φορές που σκέφτονται έτσι. Και στην τελική το εκτιμάς για τη διαφορετικότητα του.
Εσωτερικό από το μέλλον! Το Toyota C-HR είναι μακράν το πιο ποιοτικό Toyota. |
Ιδιαίτερα πλούσιος είναι και ο εξοπλισμός του μοντέλου, περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων και το πακέτο ασφάλειας Toyota Safety Sense ως στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις. Από εκεί και πέρα η λίστα του προαιρετικού εξοπλισμού είναι μακριά γι αυτούς που θέλουν κάτι πιο εξειδικευμένο όπως π.χ. το ηχοσύστημα JBL με 9 ηχεία ισχύος 576 Watt και τιμής 1.000 ευρώ!
Από πλευράς κινητήρων, το Toyota C-HR είναι απλό και ξεκάθαρο! Δύο είναι οι διαθέσιμες εκδόσεις, αποκλειστικά σε βενζίνη: μία 1.2lt Turbo -το γνωστό μοτέρ που τοποθετείται και στο Auris- και μία 1.8lt Hybrid με το μηχανικό σύνολο του Prius. Η Toyota παραμένει εκτός αγοράς diesel με το C-HR, γυρνώντας σταδιακά την πλάτη της στους πετρελαιοκινητήρες. Τετρακίνηση διατίθεται αποκλειστικά στην έκδοση 1.2 Turbo και μόνο σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο CVT. Παραμένει άγνωστο αν -και πότε- η έκδοση αυτή θα εισαχθεί στην Ελλάδα, συνεπώς και μπορούμε με σιγουριά να μιλήσουμε μόνο για τη δικίνητη έκδοση Turbo με μηχανικό 6άρι και τη δικίνητη έκδοση Hybrid με CVT.
Η υβριδική έκδοση 1.8 HSD δείχνει μάλλον λιγότερο ταιριαστή στο χαρακτήρα του C-HR. Οι 122 ίπποι συνδυαστικά βενζίνη+ρεύμα (από μόνος τους ο 1,8 λίτρων VVT-i αποδίδει 98 ίππους και 142 Nm) είναι λίγοι για να χαρίσουν σπιρτάδα και ευελιξία, ενώ σε συνδυασμό με το CVT κιβώτιο το Toyota C-HR Hybrid είναι θορυβώδες και κουραστικό όταν ο οδηγός επιλέξει να κινηθεί πιο... ζωηρά. Όσο για τον ηλεκτροκινητήρα, αυτός είναι υδρόψυκτος και αποδίδει 53KW, με τη συστοιχία μπαταριών NiMH χωρητικότητας 1,31 KW να είναι τοποθετημένες κάτω από τα πίσω καθίσματα. Η επιτάχυνση 0-100 km/h γίνεται σε 11 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 170 km/h, ωστόσο οι πραγματικές επιδόσεις της έκδοσης μετριούνται στον περιβαλλοντικό του χαρακτήρα. Έτσι προσφέρει μια εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση της τάξεως των 3,6-3,8 lt/100km, αλλά και εκπομπές CO2 στα 82, 86 ή 87 g/km ανάλογα αν φοράει ζάντες 16, 17 ή 18 ιντσών.
Από την άλλη, το Toyota C-HR 1.2 Turbo με τους 116 ίππους και ροπή 185 Nm στις 1.500-4.000 rpm είναι σαφώς η δική μας επιλογή. Με κίνηση εμπρός, ένα θετικό μηχανικό 6άρι κιβώτιο και ένα σχετικά χαμηλό βάρος στα 1.320 kg, είναι αισθητά πιο γρήγορο, πιο ευχάριστο και βεβαίως πιο ταιριαστό στο συνολικό του νεανικό ύφος. Με το 0-100 km/h να απαιτεί 10,9 δευτερόλεπτα και την τελική να φτάνει τα 190 km/h και πάλι δε το λες "σπορ", αλλά σίγουρα είναι πιο σπορ από όσο το περιμένεις για μικρομεσαίο SUV. Όσο για τις περιβαλλοντικές του επιδόσεις, το C-HR 1.2 Turbo καίει κατά μέσο όρο 5,9 lt/100km και εκπέμπει 135 g CO2/km.
Στο δρόμο η έκδοση 1.8 HSD δεν ενδείκνυται για σπορ οδήγηση. |
Κατά τη διήμερη συμβίωσή μας με το νέο Toyota C-HR και την οδήγησή του σε εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο γύρω από τη Μαδρίτη, μπορούμε να πούμε ότι αποκομίσαμε ποικίλες εντυπώσεις. Ένα σημαντικό μειονέκτημα του αυτοκινήτου είναι οι πίσω χώροι, οι οποίοι αν και επαρκούν για δύο ενήλικες, δημιουργούν ένα αίσθημα κλειστοφοβίας. Τα μικρά και υπερυψωμένα παράθυρα πίσω οφείλονται γι αυτό, σε συνδυασμό με την έντονη κλίση της οροφής και τις μαύρες εσωτερικές επενδύσεις. Είναι όμως κάτι που η Toyota το γνωρίζει πολύ καλά και επέλεξε συνειδητά να προχωρήσει με αυτή τη φιλοσοφία, προκειμένου να προσφέρει κάτι το διαφορετικό. Είναι ένα τεράστιο βήμα για τους Ιάπωνες στο να δημιουργήσουν κάτι μη συνηθισμένο και είναι από τις λίγες φορές που σκέφτονται έτσι. Και στην τελική το εκτιμάς για τη διαφορετικότητα του.
Μας άρεσε πολύ η ποιότητα κύλισης του C-HR αλλά και η συνολική αίσθηση των υλικών στο εσωτερικό του. Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο παρά το γεγονός ότι μιλάμε για ένα υπερυψωμένο αυτοκίνητο, το πολύ θετικό και ακριβές σύστημα διεύθυνσης δίνει το έναυσμα για γρήγορη οδήγηση. Ο 1.200άρης κινητήρας μπορεί να συμβαδίσει εν μέρη με τέτοιες ορέξεις, χωρίς ωστόσο να προσφέρει αυτά που το πλαίσιο μπορεί να αντέξει, ενώ έξω από τα νερά του θα βρεθεί το υβριδικό C-HR αν ο οδηγός αποφασίσει να πιέσει. Και στις δύο περιπτώσεις βεβαίως η συμπεριφορά του συνόλου είναι εξαιρετική και ουδέτερη, με τη συμβολή πάντα της καλορυθμισμένης ανάρτησης που περιλαμβάνει μια μορφή από διπλά ψαλίδια στον πίσω άξονα.
Σε γενικές γραμμές το Toyota C-HR είναι ένα εντελώς πρωτοποριακό ή καλύτερα ένα "φευγάτο" αυτοκίνητο. Ίσως το ιδανικό όχημα γι αυτούς που θέλουν να ξεχωρίζουν με την πρώτη ματιά, αλλά δε θέλουν να ξοδέψουν μια περιουσία για να τους βλέπουν στο δρόμο. Κι αυτό γιατί η Toyota λανσάρει πολύ δυναμικά το μοντέλο στην ελληνική αγορά, με τιμές που ξεκινούν από 20.350 ευρώ για την έκδοση 1.2 Turbo.
Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει όλο το πακέτο του Toyota Safety Sence*, 7 αερόσακους, ηλεκτρικό χειρόφρενο, αισθητήρες πίεσης ελαστικών, Hill Assist Control, LED ημέρας, μικρή οθόνη πληροφοριών στον πίνακα οργάνων, ηχοσύστημα με υποστήριξη Bluetooth/USB/Aux και σιδερένιες ζάντες 17 ιντσών. Η αμέσως πλουσιότερη έκδοση 1.2 Turbo C-ENTER κοστίζει 21.900 ευρώ και περιλαμβάνει επιπρόσθετα ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, δερμάτινο τιμόνι, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό (αντί για απλό A/C), έγχρωμη οθόνη TFT 4,7'' στον πίνακα οργάνων, σύστημα πολυμέσων Toyota Touch με οθόνη αφής 8 ιντσών στο ταμπλό, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες βροχής και προβολείς ομίχλης. Οι εκδόσεις 1.8 Hybrid με στάνταρ το κιβώτιο CVT κοστίζουν από 24.700 ευρώ.
Το Toyota C-HR θα βρίσκεται στις εκθέσεις Toyota στην Ελλάδα από τις 5 Δεκεμβρίου.
*Περιλαμβάνει συστήματα Pre-Crash με αναγνώριση πεζών, Adaptive Cruise Control, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, ειδοποίηση αλλαγής λωρίδας με επαναφορά και αυτόματη εναλλαγή μεσαίων-μεγάλων φώτων.
Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει όλο το πακέτο του Toyota Safety Sence*, 7 αερόσακους, ηλεκτρικό χειρόφρενο, αισθητήρες πίεσης ελαστικών, Hill Assist Control, LED ημέρας, μικρή οθόνη πληροφοριών στον πίνακα οργάνων, ηχοσύστημα με υποστήριξη Bluetooth/USB/Aux και σιδερένιες ζάντες 17 ιντσών. Η αμέσως πλουσιότερη έκδοση 1.2 Turbo C-ENTER κοστίζει 21.900 ευρώ και περιλαμβάνει επιπρόσθετα ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, δερμάτινο τιμόνι, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό (αντί για απλό A/C), έγχρωμη οθόνη TFT 4,7'' στον πίνακα οργάνων, σύστημα πολυμέσων Toyota Touch με οθόνη αφής 8 ιντσών στο ταμπλό, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες βροχής και προβολείς ομίχλης. Οι εκδόσεις 1.8 Hybrid με στάνταρ το κιβώτιο CVT κοστίζουν από 24.700 ευρώ.
Το Toyota C-HR θα βρίσκεται στις εκθέσεις Toyota στην Ελλάδα από τις 5 Δεκεμβρίου.
*Περιλαμβάνει συστήματα Pre-Crash με αναγνώριση πεζών, Adaptive Cruise Control, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, ειδοποίηση αλλαγής λωρίδας με επαναφορά και αυτόματη εναλλαγή μεσαίων-μεγάλων φώτων.
Οι 2 στις 3 εκδόσεις του Toyota C-HR έχουν κίνηση εμπρός. |
Με σχεδίαση που τείνει να χαρακτηρισθεί "concept car" το C-HR ανατρέπει τα δεδομένα στην κατηγορία του. |
Προσέξτε τις κρυφές πίσω χειρολαβές και τη μεγάλη αεροτομή στο τελείωμα της οροφής. |
Πηγή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου