Με αλλαγές ή χωρίς τελικά τα νέα τέλη κυκλοφορίας; Τα πάντα όλα στον αέρα μετά τον πρόσφατο ανασχηματισμό, η αγορά παρά τη ζέστη για Νοέμβριο παραμένει παγωμένη και αρκετές εταιρίες προσπαθούν να πάρουν μερίδιο με δυνατές προσφορές. Δείτε...
Στον αέρα οι αλλαγές στα Τέλη Κυκλοφορίας
Στον αέρα βρίσκεται το θέμα με τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2017, τα οποία θα έπρεπε να είχαν ανακοινωθεί από 1η Νοεμβρίου. Φθάσαμε σχεδόν στα μέσα του μήνα και η αγωνία των ιδιοκτητών αυτοκινήτων συνεχίζεται, αφού στο αρμόδιο υπουργείο δεν έχουν ακόμη αποφασίσει τι θα κάνουν. Κάποιοι μιλάνε ότι η καθυστέρηση της ανακοίνωσης των Τελών Κυκλοφορίας οφείλεται στο "φρένο" που βάζουν οι εκπρόσωποι των δανειστών (Θεσμοί), στο θέμα μείωσης των τελών για τα παλαιά αυτοκίνητα που προτείνει του αρμόδιο Υπουργείο, αμφισβητώντας την κάλυψη του ελλείμματος που θα υπάρξει από τις αυξήσεις των Τελών Κυκλοφορίας στα αυτοκίνητα με πρώτη άδεια κυκλοφορίας από το 1/1/2007 και μετά τα οποία θα υπολογίζονται πλέον με βάση τις εκπομπές CO2.
Επίσης οι "Θεσμοί" απαιτούν τη μείωση του ορίου μηδενικών Τελών Κυκλοφορίας (80 g/km CO2) για να πληρώνουν σχεδόν όλοι. Γιατί κάτω από 90 g/km CO2 δεν εκπέμπει κανένα σχεδόν αυτοκίνητο. Αν τελικά επικρατήσει η άποψη των δανειστών θα μπουν στο τρυπάκι των Τελών Κυκλοφορίας χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που μέχρι τώρα δεν πλήρωναν.
Ωστόσο, νέες πληροφορίες μιλάνε ότι υπάρχει μια στασιμότητα εφαρμογής των αποφάσεων Αλεξιάδη, αν και η νέα υφυπουργός Οικονομικών κα Παπανάτσιου τις επικροτεί, αλλά είναι πιθανόν να μην εφαρμοστούν οι αλλαγές που μέχρι τώρα έχουν διαρρεύσει (μειώσεις τελών στα παλαιά αυτοκίνητα κ.α.) και να δούμε τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2017 να είναι ίδια με τα φετινά. Όλα παίζονται...
Ο ανασχηματισμός έφερε τα πάνω-κάτω
Ο πρόσφατος ανασχηματισμός της κυβέρνησης και οι αλλαγές στο Υπουργείο Οικονομικών αφήνει σε εκκρεμότητα την υπουργική απόφαση που αφορούσε την επιβολή προστίμων σε όσους κυκλοφορούν με ανασφάλιστο αυτοκίνητο, αλλά όσους δεν πέρασαν το αυτοκίνητό τους από ΚΤΕΟ. Σύμφωνα με πληροφορίες ο απερχόμενος αναπληρωτής υπουργός οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης δεν πρόλαβε να υπογράψει την υπουργική απόφαση που αφορούσε τα ανασφάλιστα αυτοκίνητα καθώς και αυτά που δεν έχουν περάσει από τα ΚΤΕΟ, με αποτέλεσμα τα διαφυγόντα προς το παρόν έσοδα του κράτους να ξεπερνούν τις 500.000 ευρώ!
Για τέτοια προχειρότητα μιλάμε και για τέτοια συνέχεια λειτουργίας του κράτους. Ένας ανασχηματισμός έγινε και χάθηκε η μπάλα. Φανταστείτε τι θα γίνει αν αλλάξει η κυβέρνηση...
Απαγορευτικό για παλαιά πετρελαιοκίνητα στο κέντρο των μεγαλουπόλεων;
Ανεπίσημες πληροφορίες λένε ότι τα αρμόδια επιτελεία της κυβέρνησης συζητούν την εφαρμογή ειδικής διάταξης που θα απαγορεύει τα παλαιά πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα άνω των 5 ετών, να κυκλοφορούν στο κέντρο των μεγάλων πόλεων, επικαλούμενα περιβαλλοντολογικούς λόγους. Αν βγει αληθινή η πληροφορία τότε θα υπάρξει σοβαρό πρόβλημα σε μια μεγάλη μερίδα ιδιοκτητών πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων που έσπευσαν πρώτοι να αγοράσουν καινούργιο ή μεταχειρισμένο εισαγωγής αυτοκίνητο με κινητήρα diesel. Ελπίζουμε ότι δεν ότι ένα τέτοιο σενάριο δεν θα βρει ανταπόκριση από καμία πλευρά. Αλλά επειδή ζούμε στη χώρα του παραλόγου, όλα είναι πιθανά.
Αύξηση πωλήσεων στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα
Μεγάλη αύξηση της τάξης του 62% σημείωσε το δεκάμηνο Ιαν.-Οκτ. 2016 η αγορά των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, σε αντίθεση με την αγορά των καινούργιων που σημείωσε και αυτή αύξηση, αλλά μόνο 0,8% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Σε ότι αφορά στα καινούργια αυτοκίνητα τα στοιχεία είναι μεν αληθινά αφού προέρχονται από τους επίσημους φορείς ΣΕΑΑ και ΕΛΣΤΑΤ, αλλά εμπεριέχουν και στοιχεία πλασματικότητας, αφού το μεγαλύτερο ποσοστό των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων αφορά εταιρικές πωλήσεις, ένα μικρό ποσοστό ιδιώτες αγοραστές και ένα άλλο ποσοστό ταξινομημένα και πινακιδομένα αυτοκίνητα από ορισμένες εισαγωγικές εταιρείες προκειμένου να τα διαθέσουν στην αγορά με δελεαστικές τιμές, επιτυγχάνοντας παράλληλα τους στόχους που τους έθεσαν οι αυτοκινητοβιομηχανίες. Συνολικά το 10μηνο Ιαν.-Οκτ.2016 ταξινομήθηκαν 68.211 νέα επιβατικά αυτοκίνητα και 4.961 ελαφρά και βαρέα φορτηγά.
Σε ότι αφορά στα καινούργια αυτοκίνητα τα στοιχεία είναι μεν αληθινά αφού προέρχονται από τους επίσημους φορείς ΣΕΑΑ και ΕΛΣΤΑΤ, αλλά εμπεριέχουν και στοιχεία πλασματικότητας, αφού το μεγαλύτερο ποσοστό των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων αφορά εταιρικές πωλήσεις, ένα μικρό ποσοστό ιδιώτες αγοραστές και ένα άλλο ποσοστό ταξινομημένα και πινακιδομένα αυτοκίνητα από ορισμένες εισαγωγικές εταιρείες προκειμένου να τα διαθέσουν στην αγορά με δελεαστικές τιμές, επιτυγχάνοντας παράλληλα τους στόχους που τους έθεσαν οι αυτοκινητοβιομηχανίες. Συνολικά το 10μηνο Ιαν.-Οκτ.2016 ταξινομήθηκαν 68.211 νέα επιβατικά αυτοκίνητα και 4.961 ελαφρά και βαρέα φορτηγά.
Αυξημένη ήταν τον περασμένο Οκτώβριο η αγορά δικύκλων πάνω από 50 κ.εκ. σημειώνοντας 2.866 πωλήσεις (323 μονάδες περισσότερες από το Οκτ. του 2015). Συνολικά το δεκάμηνο Οκτ.-Ιαν. 2016 πουλήθηκαν 32.863 μοτοσικλέτες και ήταν κατά 3.375 περισσότερες από το αντίστοιχο περσινό διάστημα, σημειώνοντας μια αύξηση της τάξης του 11,4%.
Μουδιασμένη η αγορά αυτοκινήτου
Οριακά αυξημένες ήταν οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων για το μήνα Οκτώβριο. |
Ο μήνας Οκτώβριος αν και σημείωσε οριακά θετικό πρόσημο (+0,8%) στις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων (4.995 μονάδες), η αγορά όμως παραμένει μουδιασμένη με όλα αυτά που συμβαίνουν στον τομέα της αυτοκίνησης (αναμονή τελών κυκλοφορίας 2017, μηδενικά τέλη, τεκμήρια κ.λ.π.) και οι υποψήφιοι αγοραστές περιμένουν τις κυβερνητικές αποφάσεις, ή καλύτερα τι θα αποφασίσουν οι "Θεσμοί" ακόμη και για το αυτοκίνητο στη χώρα μας. Σας παραθέτουμε τις Ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων ανά περιοχή το μήνα Οκτώβριο:
Αθήνα 3.303
Θεσσαλονίκη 375
Μακεδονία 212
Ήπειρος 127
Θεσσαλία 157
Θράκη 60
Κεντρική Ελλάδα 134
Κρήτη 296
Πελοπόννησος 156
Νησιά Αιγαίου 141
Νησιά Ιονίου 34
Θεσσαλονίκη 375
Μακεδονία 212
Ήπειρος 127
Θεσσαλία 157
Θράκη 60
Κεντρική Ελλάδα 134
Κρήτη 296
Πελοπόννησος 156
Νησιά Αιγαίου 141
Νησιά Ιονίου 34
"Πόλεμος" προσφορών & παροχών από τους dealer Citroen της Θεσσαλονίκης
"Ριπές" από δελτία τύπου δεχθήκαμε από τους δύο επίσημους εμπόρους του δικτύου της Citroen στη Θεσσαλονίκη. Ο στόχος προφανώς είναι η προσέλκυση αγοραστικού κοινού και η αύξηση του μεριδίου της μάρκας στην αγορά της Θεσσαλονίκης. Και για την ιστορία στη Θεσσαλονίκη το 10μηνο Ιαν.-Οκτ. 2016 πουλήθηκαν 218 αυτοκίνητα Citroen, ενώ τον περασμένο μήνα Οκτώβριο πουλήθηκαν μόνο 11 αυτοκίνητα της γαλλικής φίρμας!
Η πρώτη κίνηση προσέλκυσης πελατών έγινε από την Citroen Γιαννίρης η οποία παρέχει στους υποψήφιους πελάτες της 2 χρόνια εγγύηση και 2 χρόνια δωρεάν service (ανταλλακτικά και εργασία). Η προσφορά ισχύει μέχρι τέλος Νοεμβρίου 2016 (περισσότερα στο citroen-gianniris.gr).
"Κόντρα" στην προσφορά Γιαννίρη έρχεται μια άλλη προσφορά από την Citroen AVC του ομίλου Αντωνέλη, η οποία καλεί τους υποψήφιους αγοραστές αυτοκινήτου Citroen να επισκεφθούν την εταιρεία της για να προγραμματίσουν μέσα στο Νοέμβριο ένα test drive με το αυτοκίνητο της επιλογής τους και να ανακαλύψουν τι κρύβεται πίσω από κάποιες φωτογραφίες που διαθέτει η εταιρεία. Όποιος ανακαλύψει το ζητούμενο εύρημα και εφόσον αγοράσει αυτοκίνητο από τη Citroen AVC θα κερδίσει εκτός από τα 2 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης, επιπλέον άλλα 3 χρόνια, δηλαδή συνολικά 5 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης (περισσότερα στο www.antonelis.gr). Η προσφορά ισχύει μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2017.
Προσωπικά δεν γνωρίζω πως τα 3 χρόνια μπορούν να αποτελέσουν εργοστασιακή εγγύηση, αφού το εργοστάσιο της Citroen δίνει μόνο 2 χρόνια. Προφανώς το κόστος των υπολοίπων ετών της εγγύησης θα καλυφθεί από την AVC Αντωνέλης. Σε κάθε περίπτωση όμως και σύμφωνα με τους άγραφους νόμους της αγοράς "ο ανταγωνισμός φέρνει την ποιότητα" και αυτό είναι προς όφελος των καταναλωτών, αρκεί αυτός ο ανταγωνισμός να έχει κανόνες και να στηρίζεται σε υγιείς βάσεις. Γιατί και στο παρελθόν είδαμε μεγάλες προσφορές για δωρεάν service εφ’ όρου ζωής του αυτοκινήτου και σήμερα η εταιρεία που το προσέφερε βρίσκεται υπό κατάρρευση.
Πηγή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου