Το πρώτο της αληθινό SUV αποκάλυψε η Alfa Romeo και ακολουθώντας τα χνάρια της Giulia το έκανε με το ίδιο εντυπωσιακό στυλ. Η νέα Alfa Romeo Stelvio κάνει λοιπόν την παγκόσμια πρεμιέρα της στην έκθεση αυτοκινήτου του Los Angeles στην πλέον ενδιαφέρουσα έκδοση Quadrifoglio με τον γνωστό V6 BiTurbo κινητήρα των 2,9 lt και 510 ίππων!
Αυτό είναι το πρώτο SUV στην ιστορία της Alfa Romeo. |
Η Alfa Romeo Stelvio ενσωματώνει -όπως και η Giulia- το αυθεντικό πνεύμα της Alfa Romeo, χάρη στον εντυπωσιακό σχεδιασμό, στις υψηλές επιδόσεις και στην κορυφαία τεχνολογία. Η ονομασία της φέρνει στο νου θρυλικά επιτεύγματα της μάρκας στο υψηλότερο βουνό της Ιταλίας και βεβαίως η πρεμιέρα γίνεται στην κορυφαία έκδοση Quadrifoglio με κινητήρα 510 ίππων εμπνευσμένο από τις τεχνολογίες και την τεχνογνωσία της Ferrari.
Αυτό είναι το πρώτο SUV της μάρκας και στόχος του είναι να αποτελέσει μια στυλάτη πρόταση στην κατηγορία των premium SUV. Η εξέλιξή του έγινε στο κέντρο εξέλιξης της Alfa Romeo στη Modena της Ιταλίας, ενώ θα συναρμολογείται στο πρόσφατα ανακαινισμένο εργοστάσιο του Cassino, σε μια γραμμή παραγωγής που δημιουργήθηκε για τη Giulia. Η τελευταία έμελλε, ήδη από το 2015, να σηματοδοτήσει μία νέα εποχή για την εταιρία χάρη, στο επαναστατικό στυλ, στην καθαρόαιμη σπορ οδική συμπεριφορά και στο εξελιγμένο τεχνολογικό προφίλ. Τα ίδια ακριβώς συστατικά, προσαρμοσμένα φυσικά στην κατηγορία που τοποθετείται, χαρακτηρίζουν και το πρωτοποριακό Stelvio, το οποίο προσφέρει αφειδώς στοιχεία (βλ. καθαρόαιμο σπορ στυλ, υψηλές επιδόσεις, κορυφαία τεχνικά χαρακτηριστικά και πλούσιο εξοπλισμό) που δεν μπορεί να προσφέρει καμία άλλη πρόταση του ανταγωνισμού στη μικρή κατηγορία των πολυτελών SUV. Για πολλούς μάλιστα η Stelvio αποτελεί την SUV εκδοχή της Giulia, κι όχι άδικο, αφού οι δύο Alfa μοιράζονται πολλές σχεδιαστικές λεπτομέρειες και είναι το ίδιο εντυπωσιακά στο μάτι!
Η Stelvio έχει σχετικά "μαζεμένες" διαστάσεις, με μήκος 4,68μ., ύψος 1,65μ. και πλάτος 2,16μ. Το εκφραστικό εμπρός μέρος, η κουπέ διαμόρφωση της καμπίνας και το ιδιαίτερα κεκλιμένο πίσω παρμπρίζ με την διακριτική αεροτομή οροφής συνθέτουν μια όμορφη σιλουέτα που ενισχύεται με τη μυώδη διαμόρφωση των εμπρός και πίσω φτερών. Η έκδοση Quadrifoglio που βλέπουμε έχει επιπλέον πλευρικά μαρσπιέ με στοιχεία ανθρακονημάτων, λεπτομέρεια που δύσκολα συναντά κανείς σε ένα SUV, αλλά και τέσσερις απολήξεις της εξάτμισης.
Η Stelvio έχει σχετικά "μαζεμένες" διαστάσεις, με μήκος 4,68μ., ύψος 1,65μ. και πλάτος 2,16μ. Το εκφραστικό εμπρός μέρος, η κουπέ διαμόρφωση της καμπίνας και το ιδιαίτερα κεκλιμένο πίσω παρμπρίζ με την διακριτική αεροτομή οροφής συνθέτουν μια όμορφη σιλουέτα που ενισχύεται με τη μυώδη διαμόρφωση των εμπρός και πίσω φτερών. Η έκδοση Quadrifoglio που βλέπουμε έχει επιπλέον πλευρικά μαρσπιέ με στοιχεία ανθρακονημάτων, λεπτομέρεια που δύσκολα συναντά κανείς σε ένα SUV, αλλά και τέσσερις απολήξεις της εξάτμισης.
Γιατί Stelvio;
Το περίφημο πέρασμα του Stelvio λοιπόν, ο ψηλότερος ορεινός δρόμος στην Ιταλία και ο δεύτερος στην Ευρώπη. 20 χιλιόμετρα ασφάλτου με περισσότερες από 75 στροφές και υψόμετρο 2.758 μέτρα στην κορυφή. Μια διαδρομή-δοκιμασία που αξίζει τον κόπο και με το παραπάνω, καθώς η εκπληκτική θέα κόβει κυριολεκτικά την ανάσα! Στη συγκεκριμένη διαδρομή κατά το παρελθόν, πρωταθλητές του μηχανοκίνητου αθλητισμού και της ποδηλασίας έδωσαν σκληρές "μάχες" έκαστοι στον τομέα τους, αναδεικνύοντάς την σε μία διαδρομή θρύλο. Επιπρόσθετα, κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, αποτέλεσε οδική αρτηρία κομβικής σημασίας. Σήμερα αποτελεί πλέον τουριστικό αξιοθέατο και ταυτόχρονα, μία μοναδική εμπειρία που επιβάλλεται να την βιώσετε και να την απολαύσετε μέχρι τέλους.Με 510 ίππους στο καλημέρα!
Η Alfa Romeo μας έχει συνηθίσει σε εντυπωσιακές πρεμιέρες και όπως συνέβη και στη Giulia, η Stelvio αποκαλύπτεται στην πλέον ισχυρή έκδοση της. Η Stelvio Quadrifoglio φορά τον V6 2,9 λίτρων BiTurbo, ισχύος 510 ίππων, και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων της ZF. Υπάρχουν αλουμινένια paddles αλλαγών στην κολώνα του τιμονιού και διαθέτει ακόμη και λειτουργία Race για αλλαγές σε 150 χιλιοστά του δευτερολέπτου! Η Alfa Romeo ανακοίνωσε ότι στο μέλλον θα υπάρξουν βεβαίως και άλλοι κινητήρες, οπότε δε θα ήταν απίθανο να δούμε και τα υπόλοιπα σύνολα της Giulia να φιλοξενούνται κάτω από το καπό της Stelvio. Η αρχή πάντως θα γίνει με τον 2-λιτρο turbo βενζινοκινητήρα των 280 ίππων και 400Nm ροπής, επίσης σε συνδυασμό με 8άρι αυτόματο κιβώτιο.
Η μετάδοση της κίνησης στη Stelvio γίνεται μέσω ενός συστήματος Αll-Wheel Drive με τεχνολογία Q4, σχεδιασμένο για να διαχειρίζεται την κατανομή της ροπής σε πραγματικό χρόνο προσδίδοντας υψηλή απόδοση, αποτελεσματικότητα και ασφάλεια. Κοντολογίς, διαθέτει μεν αυτούσια τα πλεονεκτήματα της τετρακίνησης, με ανέλπιστα χαμηλή όμως οικονομία καυσίμου και την οδηγική απόλαυση ενός αυτοκινήτου με κίνηση πίσω! Η αρχιτεκτονική του συστήματος Q4 περιλαμβάνει ένα ενεργό ενδιάμεσο κιβώτιο μεταφοράς ροπής με ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη νέας γενιάς και εμπρός διαφορικό. Το σύστημα κατά τη διάρκεια κάθε διαδρομής ελέγχει συνεχώς μία σειρά παραμέτρων, και αναλόγως των συνθηκών κίνησης και της επιλογής λειτουργίας στο Alfa DNA Pro κατανέμει ανάλογα τη ροπή ανάμεσα στους δύο άξονες. Υπό κανονικές συνθήκες, η Stelvio Quadrifoglio είναι 100% πισωκίνητη, ενώ μπορεί να στείλει έως και το 50% της ροπής στους εμπρός τροχούς όταν και αν κριθεί απαραίτητο.
Σε συνδυασμό με την τετρακίνηση Q4, διατίθεται και η τεχνολογία Torque Vectoring που τονίζει τον σπορ χαρακτήρα. Η τοποθέτηση δύο συμπλεκτών στο πίσω διαφορικό επιτρέπει τον συνεχή και ακριβή έλεγχο της ροπής σε κάθε τροχό ξεχωριστά. Έτσι η ισχύς μεταφέρεται στο δρόμο πιο ομαλά και αποτελεσματικά, έστω κι αν το αυτοκίνητο κινείται σε πολύ γρήγορο ρυθμό. Η ανάρτηση αποτελείται από διπλά ψαλίδια και άξονα "ημι-εικονικής διεύθυνσης" εμπρός, ο οποίος βελτιστοποιεί την απόσβεση της ανάρτησης, καθώς και την ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης. Έτσι, ολόκληρη η επιφάνεια επαφής του ελαστικού με τον δρόμο, παραμένει πάντοτε σταθερή μέσα στις στροφές. Η συγκεκριμένη ρύθμιση, που λανσάρει η Alfa Romeo, εξασφαλίζει κορυφαία επίπεδα πλευρικής πρόσφυσης, ενώ παράλληλα βελτιστοποιεί την ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης στην είσοδο της στροφής. Στην πίσω ανάρτηση, χρησιμοποιείται ένα σύστημα τεσσάρων και μισού συνδέσμων, μία ακόμα πατέντα της ιταλικής φίρμας. Αμφότερες υποστηρίζονται στη λειτουργία τους από ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα ελέγχου απόσβεσης των αμορτισέρ, το οποίο προσαρμόζεται αναλόγως του ανάγλυφου του οδοστρώματος ή του στυλ οδήγησης, προσφέροντας σε κάθε περίπτωση οδηγική απόλαυση και απαράμιλλη άνεση. Το σύστημα φρένων Integrated Brake System της Alfa Romeο που έκανε το ντεμπούτο του στην Giulia, μόλις λίγους μήνες πριν, δίνει φυσικά και στη Stelvio το παρών περιλαμβάνοντας τμήματα από αλουμίνιο και φυσικά κεραμικούς δίσκους.
Η Alfa Romeo Stelvio θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί ως και η SUV έκδοση της Giulia. |
Ιδιαίτερα σπορ το εσωτερικό της Stelvio, με carbon, δέρμα και αλουμινένια paddles για αλλαγές ταχυτήτων. |
Δυναμική είσοδο στα premium SUV κάνει η Alfa Romeo με τη Stelvio. |
Πηγή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου