ΤΩΡΑ ΠΙΑ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΜΑΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΕ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ. ΚΑΙ... ΝΑ ΜΑΣ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΕ!

Αυτοκίνητο της Εβδομάδας: SsangYong Tivoli 1.6 Diesel FWD

Αν μου έλεγαν πριν χρόνια ότι θα υπάρξει κάποτε ένα SsangYong που πραγματικά θα μου αρέσει θα γελούσα! Το Tivoli κάνει την έκπληξη μαζί με ένα γερό restart για την κορεάτικη φίρμα και βεβαίως το έχω στα χέρια μου για την κλασική δοκιμή της εβδομάδας.

Το ολοκαίνουριο Tivoli κάνει ένα γερό restart στη SsangYong και την τοποθετεί δυναμικά στην αγορά.

Τα σημάδια ότι κάτι διαφορετικό συμβαίνει, είναι ορατά από τη πρώτη στιγμή. Είναι από εκείνες τις φορές που οδηγείς στο δρόμο και περαστικοί σε κοιτάζουν και ρωτάνε στα φανάρια για το αυτοκίνητο. Τελευταία φορά που το ένιωσα αυτό ήμουν στο τιμόνι του Subaru BRZ. Τώρα όμως είναι διαφορετικό, σχεδόν αμήχανο, αφού το ταπεινό Tivoli που μου παραχώρησε η SsangYong Ελλάδος είναι απλά ένα μικρό SUV. Είναι όμως έτσι όντως;

Όχι, αυτό δεν είναι ένα νέο μοντέλο απλά. Είναι μια ολική επαναφορά, το πρώτο δέντρο σε ένα ολοσχερώς καμένο παλιό δάσος. Η ελπίδα για κάτι καινούριο, κάτι όμορφο και κάτι που αν μη τι άλλο αξίζει την προσοχή μας. Αυτή είναι σήμερα η SsangYong, η εταιρία που αναγεννιέται από τις στάχτες της και έχει τον τσαμπουκά να μπει δυνατά στην αγορά. Το Tivoli -ένα μικρό SUV- είναι το πρώτο δείγμα ότι τα πάντα άλλαξαν. Νέα φιλοσοφία, νέα σχεδιαστική προσέγγιση, νέες τεχνολογίες και νέα ποιότητα. Και το γεγονός ότι το κοιτάζουν οι περισσότεροι στο δρόμο αποδεικνύει ακριβώς αυτό.

Με μήκος 4,19 μ. το Tivoli τοποθετείται στην κατηγορία των μικρών SUV.

Τι είναι λοιπόν αυτό το Tivoli; Το ασημί αυτοκίνητο που έχουμε στα χέρια μας είναι diesel και με κίνηση εμπρός, μόνο. Διατίθεται και τετρακίνητο αλλά και σε βενζίνη, αλλά για την ώρα θα σταθούμε στην FWD έκδοση, με τον εξαιρετικό πετρελαιοκινητήρα των 1,6 lt που δημιούργησε η ίδια η SsangYong. Ένας κινητήρας που σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε από το μηδέν, με turbo μεταβλητής γεωμετρίας και απόδοση 115 ίππων και 300 Nm ροπής στις 1.500-2.500 σ.α.λ. Η μετάδοση μεταφέρεται εμπρός μέσω μηχανικού κιβωτίου 6 σχέσεων, ενώ διατίθεται και αυτόματο, επίσης 6 σχέσεων.

Το Tivoli 1.6 diesel είναι αθόρυβο, όπως αρμόζει σε ένα σύγχρονο diesel, είναι αποδοτικό και είναι οικονομικό, παρά το γεγονός ότι μιλάμε πρακτικά για ένα ογκώδες και ψηλό αυτοκίνητο. Σε καθημερινή χρήση “καίει” κοντά στα 6,5 lt/100km και με λίγη προσοχή μπορεί να πέσει κάτω από τα 6, ενώ η εταιρία ανακοινώνει επισήμως 4,2 lt/100km. Αυτό που δεν ανακοινώνει η εταιρία είναι ο χρόνος για την επιτάχυνση 0-100 km/h, αν και με 300Nm ροπή ο κινητήρας είναι ιδιαίτερα ικανός τόσο για επιταχύνσεις από στάση όσο και στις ρεπρίζ.

Ο πετρελαιοκινητήρας της SsangYong είναι 1,6lt με ισχύ 115 ίππων και 300 Nm ροπής.

Ας δούμε όμως το SsangYong Tivoli λίγο πιο… σφαιρικά, ξεκινώντας από τη σχεδίασή του. Κοιτώντας το από εμπρός μοιάζει αυτό που λέμε “ευρωπαϊκό” και σε αυτό βοηθάνε τόσο τα LED ημέρας ενσωματωμένα μέσα στους προβολείς, όσο και τα μυώδες εμπρός φτερά με τις ματ προεκτάσεις που υποδηλώνουν έναν crossover χαρακτήρα. Οι προαιρετικές ρίγες στο καπό είναι σίγουρα μια ευχάριστη πινελιά, παρά το γεγονός ότι κάποιοι θα πουν πως αντιγράφει το MINI. Η ενδιαφέρουσα εικόνα συνεχίζεται και στο πλάι, όπου ξεχωρίζουν η γραμμή των πλευρικών παραθύρων που ανασηκώνεται προς το τέλος, τα μαύρα ματ προστατευτικά αλλά και οι μαύρες κολόνες μαζί με την οροφή, τουλάχιστον στο Tivoli με το συγκεκριμένο χρωματισμό. Οι μεγάλες μαύρες ζάντες 18 ιντσών είναι όμορφες, αν και λίγο… άκυρες για ένα μικρό SUV που -όπως και να το κάνουμε- θα ανέβει και κάποιο πεζοδρομιάκι παραπάνω.

Εκεί που μας τα χαλάει κάπως το Tivoli είναι το πίσω μέρος, όπου θυμίζει λίγο πιο έντονα τις κορεάτικες ρίζες του. Το τελείωμα του πορτ μπαγκάζ και τα πίσω φωτιστικά δείχνουν να έχουν σχεδιαστεί από εντελώς διαφορετικούς ανθρώπους με αυτούς που σχεδίασαν το υπόλοιπο αυτοκίνητο. Και είναι κρίμα, καθώς αποτελεί κατά τη γνώμη μου και ίσως το μεγαλύτερο μειονέκτημα του Tivoli. Βέβαια γούστα είναι αυτά...

Το πίσω μέρος του Tivoli διχάζει, καθώς δεν είναι το ίδιο εντυπωσιακό με το εμπρός.

Ναι, υπάρχουν και άλλα μειονεκτήματα, αλλά μικρότερα. Όπως για παράδειγμα κάποια υλικά που χρησιμοποιούνται εσωτερικά σε σημεία που δεν είναι ορατά με την πρώτη επαφή (χαμηλά στο ταμπλό και στις πόρτες), η εργονομία αλλά και η αίσθηση πλαστικού στους κόκκινους διακόπτες της κεντρικής κονσόλας (οι οποίοι παρόλα αυτά είναι όμορφοι όταν τους βλέπεις), αλλά και οι πίσω θόλοι που χαλάνε το σχήμα του χώρου φόρτωσης θυμίζοντας μοντέλα περασμένης δεκαετίας. Με όγκο βέβαια στα 423 λίτρα, θα χωρέσουν άνετα οι αποσκευές για μια οικογενειακή εξόρμηση, αλλά ίσως χρειαστεί λίγο tetris για να καθίσουν όλες οι βαλίτσες σωστά.

Σχεδιαστικά η καμπίνα είναι παραπάνω από ικανοποιητική, με λεπτομέρειες σε piano black, ένα διακριτικά flat bottom τριάκτινο τιμόνι με χειριστήρια και μια μεγάλη οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό. Ναι, είναι σύγχρονο το εσωτερικό του SsangYong Tivoli, αλλά υστερεί σε άμεση σύγκριση με τον ευρωπαϊκό ανταγωνισμό. Οι μπλε επενδύσεις και γενικότερα η απουσία του πολύ γκρι, τα χρώματα στον πίνακα οργάνων αλλά και η ποιότητα των υλικών στο επάνω μέρος του ταμπλό, το τοποθετούν αισθητικά και ποιοτικά περίπου στον μέσο όρο της κατηγορίας. Και αυτό είναι ένα θαύμα αν αναλογιστούμε ποια είναι η SsangYong και τι αυτοκίνητα έφτιαχνε μέχρι χθες. Πολύ καλοί είναι και οι χώροι για τους επιβάτες, αφού 4 ενήλικες θα βολευτούν για να πάνε σχεδόν παντού, ενώ ένας τρίτος δε θα δυσανασχετίσει στο πίσω κάθισμα.

Σύγχρονη η εικόνα στην καμπίνα, με ποιοτικά υλικά στην πλειοψηφία.

Στο τιμόνι ενός SsangYong, όπως και να το κάνουμε η εμπειρία ξεκινά με αρνητικές σκέψεις. Ποιά είναι η μάρκα, τι έχει να επιδείξει μέχρι σήμερα στον τομέα της άνεσης, της ασφάλειας, της οδηγικής ποιότητας κ.λ.π. Μπούρδες! Όλα τα ξεχνάς μέχρι να διανύσεις 500 μέτρα, όχι παραπάνω. Το Tivoli είναι εξαιρετικό και το καταλαβαίνεις στις άκρες των δαχτύλων σου αλλά και στα… μαλακά σου μέρη. Η ανάρτηση, το πλαίσιο, το σύστημα διεύθυνσης Smart Steer με τρία προγράμματα λειτουργίας (!), η ποιότητα κύλισης, τα επίπεδα θορύβου… προσπαθούν να σε πείσουν ότι όλα έχουν αλλάξει. Κι εσύ κοιτάζεις με απορία το σήμα του διπλού δράκου (αλήθεια το ξέρατε ότι SsangYong σημαίνει διπλός δράκος;) στο κέντρο του τιμονιού και απορείς. Είναι δυνατόν;

Ναι είναι, το Tivoli diesel είναι ένα εξαιρετικά ευχάριστο αυτοκίνητο στην οδήγηση, άνετο, φιλικό στην καθημερινή χρήση, οικονομικό και πάνω από όλα ασφαλές. Όμορφες και οι 18άρες ζάντες αλουμινίου αλλά ας είμαστε σοβαροί. Αν δεν σκοπεύεις να το βγάλεις απλά ωραίες φωτογραφίες (σοφή η επιλογή της ελληνικής αντιπροσωπείας) θα πρέπει να το επιλέξεις τις 16άρες ζάντες προκειμένου να εκμεταλλευτείς τις πραγματικές δυνατότητες ενός SUV, έστω και δικίνητου.

Τα μοντέλα απέναντι; Ναι, είναι πολλά και καταξιωμένα: Nissan Juke, Peugeot 2008, Dacia Duster κ.α. Οπότε και η επιθετική πολιτική λανσαρίσματος της SsangYong δημιουργήθηκε όχι μόνο για να βάλει το σχετικά άγνωστο κορεάτικο όνομα στην αγορά, αλλά και να αποτελέσει ένα πραγματικό δέλεαρ.

Στο δρόμο το Tivoli diesel είναι μια αποκάλυψη. Όσο το οδηγείς τόσο σου αρέσει.

Η τιμή της βασικής έκδοσης βενζίνης (1.6 128ps) ξεκινά από τις 16.240 ευρώ, ενώ η έκδοση 1.6 diesel με κίνηση εμπρός ξεκινά από 19.040 ευρώ, με την full extra έκδοση DLX να κοστίζει 21.640 ευρώ. Σε κάθε περίπτωση η λίστα του εξοπλισμού είναι μακριά και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων 6 αερόσακους, ESP, κλιματισμό, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, τιμόνι μεταβαλλόμενης υποβοήθησης (Normal, Comfort, Sport), cruise control, Bluetooth, θύρες USB/Aux, 6 ηχεία και χειριστήρια στο τιμόνι. Η πλούσια έκδοση DLX του αυτοκινήτου της δοκιμής περιλαμβάνει ακόμη ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, αερόσακο γονάτων οδηγού (σύνολο 7), αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί, πίνακα οργάνων Supervision με βελτιωμένα γραφικά και επιλογή 6 χρωμάτων, αισθητήρες φωτός/βροχής, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέπτη, σύστημα multimedia με οθόνη αφής 7 ιντσών και κάμερα παρκαρίσματος, φιμέ τζάμια και διχρωμία αμαξώματος (οροφή-καθρέπτες-ζάντες).

Η συνταγή λοιπόν είναι καλή και το Tivoli ένα άξιο μοντέλο που εντυπωσιακά τοποθετείται στην καρδιά της κατηγορίας του με το καλημέρα. Είναι όμως εκείνη η στιγμή που πραγματικά ζυγίζεις τις επιλογές σου, κάνεις δεύτερες σκέψεις και εύκολα θα αποφασίσεις την πεπατημένη, χωρίς ρίσκα και χωρίς αγωνία τη στιγμή της μεταπώλησης. Γι αυτό και η SsangYong Ελλάδας φροντίζει και δίνει από τώρα τη λύση στους εν δυνάμει πελάτες της, με ένα πρόγραμμα εγγύησης επαναγοράς.

Τι σημαίνει εγγύηση επαναγοράς;

Η ελληνική αντιπροσωπεία προσφέρει εγγυημένη τιμή επαναγοράς τοις μετρητοίς, για έως και 55 μήνες από την ημερομηνία 1ης άδειας του αυτοκινήτου (αγορές είτε τοις μετρητοίς, είτε με διακανονισμό). Με απλούστερα λόγια εσύ αγοράζεις SsangYong και μέσα σε 4,5 χρόνια αν αποφασίσεις να το πουλήσεις η ίδια η SsangYong στο αγοράζει πίσω, χωρίς υποχρεωτική αλλαγή με καινούριο SsangYong, αλλά με μετρητά σε προσυμφωνημένο ποσό. Οπότε, λύνεται τι ζήτημα “αυτοκίνητο-γάμος” αφού αυτό το αυτοκίνητο… δεν το παντρεύεσαι! Εκτός κι αν θες.

Όσο και για το κομμάτι “αξιοπιστία”, το πακέτο 5 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης, 5 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια και 5 χρόνια δωρεάν service, λύνουν και το ζήτημα του “απρόβλεπτου”. Έτσι βάζεις ένα μοντέλο δυναμικά στην αγορά, και η ελληνική αντιπροσωπεία έχει τη συνταγή για την επιτυχία του Tivoli. Αρκεί και ο κόσμος να το γνωρίσει και να το εμπιστευθεί, μαζί με την πλήρως αναγεννημένη SsangYong.


Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.): 1.597
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 115/3.400
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 300/1.500-2.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.): -
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα): 175
Μέση Κατανάλωση κατασκευαστή (λτ./100 χλμ.): 4,2*
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 109*
Βάρος (κιλά): 1.355
*με σύστημα start/stop (ISG)

Αρχική τιμή SsangYong Tivoli 1.6 diesel FWD: 19.040 ευρώ

Η κορυφαία έκδοση πατάει σε 18άρες ζάντες αλουμινίου, ωστόσο εκτός από ομορφιά δεν προσφέρουν τίποτε παραπάνω.

Αξίζει λοιπόν να αγοράσει κανείς το Tivoli; Πιθανώς ναι. Όσοι σκέφτεστε προς αυτή την κατηγορία δώστε του μια ευκαιρία.

Φωτογραφίες: Γιάννης Στέφου | www.trcoff.gr


Πηγή
Μοιραστείτε το στο Google Plus

1ki1 news - 1ki1news

Το 1ki1 News Group είναι πολυσυλλεκτικός διαδικτυακός τόπος που ανανεώνεται συνεχώς, όλο το 24ώρο, όλο τον χρόνο.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου



ΜΕΡΙΚΑ ΜΟΝΟ (από τα πρώτα)... ΜΙΚΡΑ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΧΘΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΘΑΝΑΣΗ ΖΩΓΡΑΦΟ ΠΟΥ ΚΑΘΙΕΡΩΣΑΝ ΤΟ 1ki1 news ΣΤΟ ΒΟΡΕΙΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ.

ΣΗΜΕΡΑ Η ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ 1ki1 news group MMS (modern media services) ME 1 ΚΕΝΤΡΙΚΟ SITE ΚΑΙ 100 "ΙΔΙΟΚΤΗΤΑ" BLOGS ΑΠΛΩΝΕΤΑΙ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. ΚΑΙ ΣΤΙΣ 13 ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ!

ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΕΚΤΟΣ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ 1ki1 news ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΤΟ 1ki1 news ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ (ή όποιο άλλο όνομα της κάθε περιφέρειας).

ΠΙΛΟΤΙΚΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΤΟ 1ki1 news ΑΓΡΙΝΙΟ ΠΟΥ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 400 ΑΚΟΜΑ BLOGS ΩΣΤΕ ΚΑΙ Ο ΚΑΘΕ ΔΗΜΟΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥ 1ki1 news!

ΗΔΗ ΕΡΓΑΖΟΜΑΣΤΕ ΕΠΑΝΩ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ PROJECT ΠΑΡΑ... ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΜΕ, ΤΟΣΟ ΜΕ ΤΗΝ GOOGLE ΟΣΟ ΚΑΙ ΜΕ ΤΑ ΚΕΝΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΣΕ ΟΤΙ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΙΣΗΜΗ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ BLOGGERS.

1ki1 News Group Video