ΤΩΡΑ ΠΙΑ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΜΑΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΕ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ. ΚΑΙ... ΝΑ ΜΑΣ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΕ!

Η οδήγηση στη βροχή είναι πιο πολύπλοκη από όσο νομίζουμε

Ένα συνηθισμένο καιρικό φαινόμενο που εμφανίζεται όλες τις εποχές του χρόνου στη χώρα μας -ιδιαίτερα φθινόπωρο και χειμώνα- είναι η βροχή. Και ο βροχερός καιρός στην Ελλάδα, συνοδεύεται με αρκετά τροχαία ατυχήματα. Μετωπικές συγκρούσεις με θανάτους και τραυματισμούς, καραμπόλες και μικροσυγκρούσεις με υλικές ζημιές, είναι ο απολογισμός των βρεγμένων και ολισθηρών δρόμων μας.

Τι πρέπει να γνωρίζουμε για να κινούμαστε με ασφάλεια και στη βροχή;

Η υπενθύμιση ορισμένων γνωστών κανόνων οδήγησης σε βρεγμένα οδοστρώματα, πιστεύουμε ότι μπορεί να συμβάλλει στην καλύτερη αντιμετώπιση τέτοιων καταστάσεων:

Πριν αρχίσει να βρέχει θα πρέπει να φροντίσουμε την ορατότητά μας στο αυτοκίνητο. Το παρμπρίζ θα πρέπει να να είναι καθαρό εξωτερικά και εσωτερικά, οι υαλοκαθαριστήρες να βρίσκονται σε καλή κατάσταση, το δοχείο του πλυστικού υγρού να είναι γεμάτο και να λειτουργούν σωστά οι εκτοξευτήρες νερού, οι γνωστές "πιτσιλίθρες".

Όταν βρέχει η ορατότητα μειώνεται. Για να βλέπουμε καλύτερα και να μας βλέπουν οι άλλοι, καλό είναι όσο διαρκεί η βροχή, να ανάψουμε τα φώτα διασταύρωσης, τη λεγόμενη μεσαία σκάλα. Προσοχή: Δεν ανάβουμε τους προβολείς ομίχλης αν δεν έχει ομίχλη. Αλλιώς θα λεγόταν προβολείς βροχής...

Η ολισθηρότητα αυξάνεται με τις πρώτες σταγόνες. Το νερό της βροχής μαζί με τη σκόνη στο οδόστρωμα, δημιουργούν μειωμένη πρόσφυση και κατά συνέπεια ολισθηρές συνθήκες, σαν να οδηγούμε σε πάγο. Κυρίως αν έχει να βρέξει αρκετές ημέρες και η σκόνη είναι αυξημένη. Η μείωση της ταχύτητας είναι επιβεβλημένη και μπορεί να αποδειχθεί σωτήρια.

Η υδρολίσθηση εμφανίζεται όταν βρέχει πολύ και συγκεντρώνονται μεγάλες ποσότητες νερού στο δρόμο. Το φαινόμενο δημιουργείται όταν τα νερά δεν μπορούν να εκτοπιστούν από τα ελαστικά, με αποτέλεσμα να δημιουργείται μεταξύ ελαστικού και δρόμου ένα λεπτό στρώμα νερού. Εδώ καθοριστικό ρόλο παίζει η κατάσταση των ελαστικών του αυτοκινήτου μας, το πέλμα των οποίων θα πρέπει να έχει αρκετά βαθιά αυλάκια προκειμένου να συμβάλλουν στη σωστή και γρήγορη απαγωγή του νερού. Παρόλα αυτά και με καινούρια ελαστικά, η υδρολίσθηση μπορεί να εμφανιστεί όταν συγκεντρώνονται ποσότητες νερού στο δρόμο, περίπτωση καθόλου σπάνια στους ελληνικούς δρόμους. Αν δούμε νερά μπροστά μας, κόβουμε ταχύτητα και περνάμε χωρίς γκάζι και χωρίς φρένο, κρατώντας γερά και αποφασιστικά το τιμόνι.

Τα λιμνάζοντα νερά της βροχής κρύβουν τεράστιους κινδύνους. Ποτέ δεν περνάμε μέσα από μεγάλες ποσότητες νερού με ταχύτητα. Πρώτον γιατί δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε το βάθος τους και δεύτερον γιατί υπάρχει κίνδυνος να βραχούν τα ηλεκτρικά συστήματα του αυτοκινήτου μας.

Αποφεύγουμε τα άσκοπα φρεναρίσματα στο βρεγμένο οδόστρωμα. Ταυτόχρονα οι χειρισμοί του τιμονιού πρέπει να είναι απαλοί και ελεγχόμενοι. Αν πάλι λόγοι έκτακτης ανάγκης μας υποχρεώσουν να φρενάρουμε απότομα, δε θα πρέπει να διστάσουμε. Πατάμε το φρένο δυνατά και σταθερά και με την βοήθεια του ABS (σήμερα όλα σχεδόν τα αυτοκίνητα διαθέτουν), κρατάμε όσο γίνεται την πορεία του. Καλό είναι να μην προσπαθήσουμε με απότομες τιμονιές να διορθώσουμε την κατεύθυνσή του γιατί υπάρχει ο κίνδυνος ανατροπής, η πτώσης σε άλλο αυτοκίνητο.

Δεν ξεχνάμε τους πεζούς! Όταν βρέχει και κινούμαστε σε κατοικημένη περιοχή, δεν πρέπει να αγνοούμε τους πεζούς στα πεζοδρόμια, τους οποίους στο πέρασμά μας, υπάρχει ο κίνδυνος να τους καταβρέξουμε. Η οδηγική μας παιδεία και η ευγένεια δε θα πρέπει λοιπόν να αφορά μόνο τους άλλους οδηγούς στο δρόμο.

Η οδήγηση στη βροχή είναι πιο πολύπλοκη από όσο νομίζουμε.



Πηγή
Μοιραστείτε το στο Google Plus

1ki1 news - 1ki1news

Το 1ki1 News Group είναι πολυσυλλεκτικός διαδικτυακός τόπος που ανανεώνεται συνεχώς, όλο το 24ώρο, όλο τον χρόνο.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου



ΜΕΡΙΚΑ ΜΟΝΟ (από τα πρώτα)... ΜΙΚΡΑ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΧΘΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΘΑΝΑΣΗ ΖΩΓΡΑΦΟ ΠΟΥ ΚΑΘΙΕΡΩΣΑΝ ΤΟ 1ki1 news ΣΤΟ ΒΟΡΕΙΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ.

ΣΗΜΕΡΑ Η ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ 1ki1 news group MMS (modern media services) ME 1 ΚΕΝΤΡΙΚΟ SITE ΚΑΙ 100 "ΙΔΙΟΚΤΗΤΑ" BLOGS ΑΠΛΩΝΕΤΑΙ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. ΚΑΙ ΣΤΙΣ 13 ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ!

ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΕΚΤΟΣ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ 1ki1 news ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΤΟ 1ki1 news ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ (ή όποιο άλλο όνομα της κάθε περιφέρειας).

ΠΙΛΟΤΙΚΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΤΟ 1ki1 news ΑΓΡΙΝΙΟ ΠΟΥ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 400 ΑΚΟΜΑ BLOGS ΩΣΤΕ ΚΑΙ Ο ΚΑΘΕ ΔΗΜΟΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥ 1ki1 news!

ΗΔΗ ΕΡΓΑΖΟΜΑΣΤΕ ΕΠΑΝΩ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ PROJECT ΠΑΡΑ... ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΜΕ, ΤΟΣΟ ΜΕ ΤΗΝ GOOGLE ΟΣΟ ΚΑΙ ΜΕ ΤΑ ΚΕΝΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΣΕ ΟΤΙ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΙΣΗΜΗ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ BLOGGERS.

1ki1 News Group Video