Η εβδομάδα που τελειώνει σηματοδοτείται από το λανσάρισμα δύο νέων μοντέλων, τα SEAT Ateca και Ford Ka+, τα οποία και γνωρίσαμε επί ελληνικού εδάφους. Στα της αγοράς, τα νούμερα του Σεπτεμβρίου κάθε άλλο από ενθαρρυντικά είναι, ενώ δείχνει να "ξεφουσκώνει" και η μανία του diesel. Την ίδια στιγμή βέβαια, έρευνα αποδεικνύει ότι 1 στα 6 βενζινάδικα μας κλέβουν. Δείτε:
Πεσμένη η αγορά αυτοκινήτου το Σεπτέμβριο
Μείωση σημειώθηκε στις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων τον Σεπτέμβριο. |
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ που επεξεργάζεται ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) η αγορά καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων τον περασμένο μήνα Σεπτέμβριο, σημείωσε μια πτώση της τάξης του -10,3% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Συγκεκριμένα τον μήνα Σεπτέμβριο 2016 ταξινομήθηκαν 4.595 αυτοκίνητα, ενώ πέρυσι τον ίδιο μήνα οι ταξινομήσεις ήταν 5.125 αυτοκίνητα (μείωση -10,3%).
Το εννεάμηνο Ιαν.-Σεπτ. 2016 οι ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων εμφανίζονται αυξημένες κατά 8,6%, ως προς το αντίστοιχο διάστημα του 2015. Ωστόσο η μείωση της δεκαετίας 2000-2009 παραμένει στα χαμηλότερα επίπεδα -71,1%, ποσοστό που απεικονίζει το μέγεθος της απώλειας για τον κλάδο. Στα καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) οι ταξινομήσεις από τις αρχές του έτους δεν έχουν σημαντική διαφορά σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο (εννεάμηνο 2016 ταξινομήθηκαν 4.470 και εννεάμηνο 2015 ταξινομήθηκαν 4.468 μονάδες). Στα καινούργια δίκυκλα πάνω από 50 κ.εκ. το εννεάμηνο 2016 η αγορά παρουσιάζει μια αύξηση 11,3% σε σύγκριση με το αντίστοιχο εννεάμηνο του 2015. (Φέτος 30.180, πέρυσι 27.107).
Σε φθίνουσα πορεία η αγορά των diesel
Η αγορά των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων που τόσα χρόνια απασχολούσε τους Έλληνες καταναλωτές και τα αυτοκίνητα με καύσιμο diesel αποτελούσαν "απαγορευμένο καρπό", δείχνει να απομυθοποιείται, τόσο στη χώρα μας όσο και στην υπόλοιπη αγορά της Ευρώπης. Οι αιτίες εντοπίζονται σε διάφορους παράγοντες. Ο πρώτος έχει να κάνει με την ρύπανση της ατμόσφαιρας και αφορά κυρίως τους Ευρωπαίους και ο δεύτερος το μεγαλύτερο κόστος απόκτησης ενός αυτοκινήτου με κινητήρα diesel που αυτό αγγίζει και την ελληνική αγορά.
Το 2013 η αγορά των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων κατείχε στη χώρα μας το 58% της αγοράς. Τα έτη 2014 και 2015 υπήρξε μια έξαρση φθάνοντας το 64% και 63% αντίστοιχα, ενώ φέτος οι προτιμήσεις του αγοραστών αυτοκινήτων στο πετρέλαιο υπολογίζεται να φθάσει στο 53%.
Συνεχίζεται η κλοπή στα καύσιμα. Ε και;
Μία στις έξι αντλίες πρατηρίων καυσίμων βάζει λιγότερα καύσιμα στα ρεζερβουάρ από αυτά που γράφει στο καντράν. Σύμφωνα με δημοσίευμα του ΑΠΕ, η έρευνα του Πολυτεχνείου που παρουσιάστηκε σε εκδήλωση του Συνδέσμου Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών έδειξε ότι οι αποκλίσεις καυσίμου από την αντλία στο ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου φθάνουν το 9,5%.
Η έρευνα έγινε σε 150 πρατήρια καυσίμων της Αττικής με ειδικά διασκευασμένο "μυστικό" αυτοκίνητο. Καιρός είναι να γίνει η αντίστοιχη έρευνα και στην υπόλοιπη Ελλάδα και να δουν οι αρμόδιοι το μέγεθος της κλοπής. Και για την ιστορία, η νομοθεσία επιτρέπει οι αποκλίσεις να μην ξεπερνούν το 0,5%. Πάντως από επισημάνσεις και διαπιστώσεις χορτάσαμε αλλά δεν βλέπουμε η κυβέρνηση να παίρνει σοβαρά δραστικά μέτρα ελέγχου.
Ακόμη, στην εκδήλωση τονίστηκε ότι όλες οι αποκλίσεις καταγράφονται από τα συστήματα ελέγχου εισροών-εκροών όγκου καυσίμου, τα οποία έχουν εγκατασταθεί στα περισσότερα πρατήρια, αλλά δεν είναι λειτουργικά. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΕΕΠ κ. Αληγάκη το εν λόγω σύστημα έχει εγκατασταθεί στο 99% των πρατηρίων με κόστος 90 εκ. ευρώ, αλλά δεν έχουν πιστοποιηθεί τα λογισμικά των συστημάτων και δεν γίνεται η επεξεργασία και η αξιοποίηση των στοιχείων. Δηλαδή το σύστημα δεν λειτουργεί στις φορολογικές αποθήκες αν και έχει εγκατασταθεί από τον περασμένο Μάιο του 2016.
Επίσης, εκκρεμούν αποφάσεις για τους σταθμούς των αεροπορικών καυσίμων, εκκρεμεί η έκδοση ΚΥΑ για μαρίνες, εργοτάξια, ΚΤΕΛ και ελεύθερες αποθήκες καυσίμων, καθώς επίσης οι προδιαγραφές και η εγκατάσταση GPS στα βυτιοφόρα. Ο κ. Αληγάκης αναφέρθηκε και στο λαθρεμπόριο καυσίμων και τις απώλειες των εσόδων που εκτιμώνται σε 250-300 εκ. ευρώ. Ο ΙΟΒΕ εκτιμά ότι η αύξηση της φορολογίας στα καύσιμα, οδηγεί σε άνοδο των τιμών τους, μείωση της κατανάλωσης και κατ’ επέκταση μείωση των εσόδων του Δημοσίου.
Στην Αράχωβα με το νέο SEAT Ateca
Ένα νέο μοντέλο παρουσίασε την περασμένη Τρίτη 11 Οκτωβρίου η ελληνική αντιπροσωπεία της SEAT Τεχνοκάρ στους Έλληνες δημοσιογράφους. Πρόκειται για το Ateca, ένα SUV της μικρομεσαίας κατηγορίας, με το οποίο η ισπανική φίρμα ανοίγει νέους ορίζοντες στην αγορά αυτοκινήτου, με στόχο την αύξηση των πωλήσεων της μάρκας σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.
Το Ateca είναι το πρώτο πραγματικό SUV της SEAT και έρχεται με αξιώσεις να ανταγωνιστεί τα Nissan Qashqai, Kia Sportage, Hyundai Tucson, Renault Kadjar, ακόμη και το "αδελφό" Volkswagen Tiguan, αν και το γκρουπ VAG δεν υπολογίζει ανταγωνισμό μεταξύ των μοντέλων που ανήκουν σ’ αυτό.
Με μήκος 4,36μ. πλάτος 1,84μ. και ύψος 1,60μ. η εξωτερική εικόνα του Ateca δείχνει ένα δυναμισμό, χωρίς ωστόσο να αποχωρίζεται το DNA της SEAT. Τα νέα είναι ακόμη καλύτερα περνώντας στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Η ποιότητα κατασκευής βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα και η ευρυχωρία στη καμπίνα αλλά και στο χώρο αποσκευών είναι υπεράνω κριτικής. Στο σαλόνι του μπορούν να φιλοξενηθούν πέντε επιβάτες με τις αποσκευές τους στο πορτμπαγκάζ των 510 λίτρων.
Το Ateca είναι εξοπλισμένο με μια σειρά τεχνολογικά συστήματα όπως το Drive Profile για προσαρμογή σε τρέχουσες συνθήκες οδήγησης με επιλογές Normal,Sport,Eco και Individual. Οι τετρακίνητες εκδόσεις διαθέτουν επιπλέον και επιλογές Snow και Off-Road, καθώς και τη λειτουργία Hill Descent Control (HDC). Υπάρχουν επίσης ένας μεγάλος αριθμός καινοτόμων ηλεκτρονικών συστημάτων που συμβάλλουν στην αποφυγή ατυχήματος. Με απλούστερα λόγια το νέο SEAT Ateca έχει ότι απαιτεί ένας οδηγός από ένα σύγχρονο αυτοκίνητο και μάλιστα SUV.
Η γκάμα των κινητήρων αποτελείται από δύο βενζινοκινητήρες 1.0 TSI και 1.4 TSI με απόδοση 115 και 150 ίππους αντίστοιχα. Ο κινητήρας των 1,4 λίτρων διαθέτει τεχνολογία ACT και διατίθεται σε δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις. Σε ότι αφορά τους κινητήρες diesel υπάρχουν διαθέσιμοι δύο TDI στα 1.6 και 2.0lt με 115 και 150 ίππους αντίστοιχα, ενώ υπάρχει και μια 2.0 TDI με 190 ίππους.
Κατά τη σύντομη οδηγική επαφή που είχαμε με το Ateca στη διαδρομή Αθήνα-Λιβάδι Παρνασσού, εντύπωση μας προκάλεσε η απόδοση του 1000άρη κινητήρα, ο οποίος εκτός από αθόρυβος κινεί το αμάξωμα με αξιοπρέπεια. Σε γενικές γραμμές το SEAT Ateca είναι ένα ευχάριστο αυτοκίνητο, κατάλληλο για αποδράσεις, ταξίδια, αλλά και χάρη στην ευελιξία του μπορεί να χρησιμοποιηθεί για καθημερινή αστική χρήση.
Διατίθεται σε τρείς εκδόσεις εξοπλισμού, με μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο DSG και με κίνηση εμπρός ή σε όλους τους τροχούς. Οι τιμές των εκδόσεων με κινητήρες βενζίνης, ξεκινούν από 19.950 ευρώ, ενώ οι τιμές των εκδόσεων diesel ξεκινούν από 23.850 ευρώ. Αναλυτικότερες πληροφορίες για το SEAT Ateca μπορείτε να διαβάσετε στην αναλυτική μας δοκιμή, σύντομα.
Πρώτη γνωριμία με το νέο Ford Ka+
Καλεσμένοι της Ford Motor Hellas οδηγήσαμε μόλις χθες το νέο Ka+, το οποίο με μεγαλύτερες εξωτερικές διαστάσεις, με περισσότερους χώρους και πιο αναβαθμισμένο επανατοποθετείται στην αγορά των μικρών αυτοκινήτων.
Το Ford Ka+ που διατηρεί μόνο το όνομα από το απερχόμενο μοντέλο, έρχεται να πλαισιώσει το δημοφιλές Fiesta, αποτελώντας μια πρόταση στην κατηγορία Β για όσους θέλουν να έχουν στην κατοχή τους ένα μικρό, ευέλικτο και στιλάτο αυτοκίνητο ιδιαίτερα ικανό για αστικές μετακινήσεις. Με μήκος 3,929μ. το Ka+ είναι λίγο πιο μικρό από το Fiesta, προσφέροντας χώρους για έως και 5 επιβάτες και χώρο φόρτωσης 272 λίτρων. Άλλωστε το νέο Ka+ είναι ένα baby Fiesta, αφού χρησιμοποιεί το ίδιο πάτωμα με το μεγαλύτερο αδελφάκι του.
Επίσης σοβαρές βελτιώσεις έχει δεχθεί και η σχεδίαση του εσωτερικού. Το ταμπλό και οι επενδύσεις στις πόρτες είναι από καλής ποιότητας πλαστικό και σε διάφορα σημεία υπάρχουν στοιχεία χρωμίου. Αφθονούν οι θήκες για μικροαντικείμενα (21), ενώ πλούσιος είναι ο εξοπλισμός ασφάλειας και ανέσεων. Το νέο Ford Ka+ είναι διαθέσιμο μόνο σε πεντάθυρο αμάξωμα και εξοπλίζεται με ένα τετρακύλινδρο κινητήρα 1,2 λίτρων σε τρεις εκδόσεις ιπποδύναμης 70, 85 και 85 Eco ίππων, καθώς και σε δύο επίπεδα εξοπλισμού, Trend Essential και Trend Ultimate. Στην Ελλάδα θα δούμε μόνο την έκδοση με τον κινητήρα των 85 ίππων, με κόστος απόκτησης από 10.970 ευρώ. Περισσότερες εντυπώσεις από την πρώτη γνωριμία μας προσεχώς.
Οδηγώντας στη βροχή
Ένα συνηθισμένο καιρικό φαινόμενο που εμφανίζεται όλες τις εποχές του χρόνου στη χώρα μας -ιδιαίτερα φθινόπωρο και χειμώνα- είναι η βροχή. Και ο βροχερός καιρός στην Ελλάδα, συνοδεύεται με αρκετά τροχαία ατυχήματα. Μετωπικές συγκρούσεις με θανάτους και τραυματισμούς, καραμπόλες και μικροσυγκρούσεις με υλικές ζημιές, είναι ο απολογισμός των βρεγμένων και ολισθηρών δρόμων μας.
Τι πρέπει να γνωρίζουμε για να κινούμαστε με ασφάλεια και στη βροχή; |
Η υπενθύμιση ορισμένων γνωστών κανόνων οδήγησης σε βρεγμένα οδοστρώματα, πιστεύουμε ότι μπορεί να συμβάλλει στην καλύτερη αντιμετώπιση τέτοιων καταστάσεων:
Πριν αρχίσει να βρέχει θα πρέπει να φροντίσουμε την ορατότητά μας στο αυτοκίνητο. Το παρμπρίζ θα πρέπει να να είναι καθαρό εξωτερικά και εσωτερικά, οι υαλοκαθαριστήρες να βρίσκονται σε καλή κατάσταση, το δοχείο του πλυστικού υγρού να είναι γεμάτο και να λειτουργούν σωστά οι εκτοξευτήρες νερού, οι γνωστές "πιτσιλίθρες".
Όταν βρέχει η ορατότητα μειώνεται. Για να βλέπουμε καλύτερα και να μας βλέπουν οι άλλοι, καλό είναι όσο διαρκεί η βροχή, να ανάψουμε τα φώτα διασταύρωσης, τη λεγόμενη μεσαία σκάλα. Προσοχή: Δεν ανάβουμε τους προβολείς ομίχλης αν δεν έχει ομίχλη. Αλλιώς θα λεγόταν προβολείς βροχής...
Η ολισθηρότητα αυξάνεται με τις πρώτες σταγόνες. Το νερό της βροχής μαζί με τη σκόνη στο οδόστρωμα, δημιουργούν μειωμένη πρόσφυση και κατά συνέπεια ολισθηρές συνθήκες, σαν να οδηγούμε σε πάγο. Κυρίως αν έχει να βρέξει αρκετές ημέρες και η σκόνη είναι αυξημένη. Η μείωση της ταχύτητας είναι επιβεβλημένη και μπορεί να αποδειχθεί σωτήρια.
Η υδρολίσθηση εμφανίζεται όταν βρέχει πολύ και συγκεντρώνονται μεγάλες ποσότητες νερού στο δρόμο. Το φαινόμενο δημιουργείται όταν τα νερά δεν μπορούν να εκτοπιστούν από τα ελαστικά, με αποτέλεσμα να δημιουργείται μεταξύ ελαστικού και δρόμου ένα λεπτό στρώμα νερού. Εδώ καθοριστικό ρόλο παίζει η κατάσταση των ελαστικών του αυτοκινήτου μας, το πέλμα των οποίων θα πρέπει να έχει αρκετά βαθιά αυλάκια προκειμένου να συμβάλλουν στη σωστή και γρήγορη απαγωγή του νερού. Παρόλα αυτά και με καινούρια ελαστικά, η υδρολίσθηση μπορεί να εμφανιστεί όταν συγκεντρώνονται ποσότητες νερού στο δρόμο, περίπτωση καθόλου σπάνια στους ελληνικούς δρόμους. Αν δούμε νερά μπροστά μας, κόβουμε ταχύτητα και περνάμε χωρίς γκάζι και χωρίς φρένο, κρατώντας γερά και αποφασιστικά το τιμόνι.
Τα λιμνάζοντα νερά της βροχής κρύβουν τεράστιους κινδύνους. Ποτέ δεν περνάμε μέσα από μεγάλες ποσότητες νερού με ταχύτητα. Πρώτον γιατί δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε το βάθος τους και δεύτερον γιατί υπάρχει κίνδυνος να βραχούν τα ηλεκτρικά συστήματα του αυτοκινήτου μας.
Τα λιμνάζοντα νερά της βροχής κρύβουν τεράστιους κινδύνους. Ποτέ δεν περνάμε μέσα από μεγάλες ποσότητες νερού με ταχύτητα. Πρώτον γιατί δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε το βάθος τους και δεύτερον γιατί υπάρχει κίνδυνος να βραχούν τα ηλεκτρικά συστήματα του αυτοκινήτου μας.
Αποφεύγουμε τα άσκοπα φρεναρίσματα στο βρεγμένο οδόστρωμα. Ταυτόχρονα οι χειρισμοί του τιμονιού πρέπει να είναι απαλοί και ελεγχόμενοι. Αν πάλι λόγοι έκτακτης ανάγκης μας υποχρεώσουν να φρενάρουμε απότομα, δε θα πρέπει να διστάσουμε. Πατάμε το φρένο δυνατά και σταθερά και με την βοήθεια του ABS (σήμερα όλα σχεδόν τα αυτοκίνητα διαθέτουν), κρατάμε όσο γίνεται την πορεία του. Καλό είναι να μην προσπαθήσουμε με απότομες τιμονιές να διορθώσουμε την κατεύθυνσή του γιατί υπάρχει ο κίνδυνος ανατροπής, η πτώσης σε άλλο αυτοκίνητο.
Δεν ξεχνάμε τους πεζούς! Όταν βρέχει και κινούμαστε σε κατοικημένη περιοχή, δεν πρέπει να αγνοούμε τους πεζούς στα πεζοδρόμια, τους οποίους στο πέρασμά μας, υπάρχει ο κίνδυνος να τους καταβρέξουμε. Η οδηγική μας παιδεία και η ευγένεια δε θα πρέπει λοιπόν να αφορά μόνο τους άλλους οδηγούς στο δρόμο.
Πηγή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου