Επιστρέψαμε από τις διακοπές και την καλοκαιρινή ραστώνη και με γεμάτες τις μπαταρίες ξαναμπαίνουμε στη σκληρή πραγματικότητα της καθημερινής μας ζωής.
Η "δαμόκλειος σπάθη" συνεχίζει να υπερίπταται πάνω από τα κεφάλια των Ελλήνων που καλούνται να πληρώσουν τους δυσβάστακτους φόρους, ενώ παραμένει η αγωνία όλων μήπως εφαρμοστεί ο περίφημος "κόφτης" που θα μειώσει και άλλο τα ήδη πενιχρά εισοδήματά μας, αν τα έσοδα του κράτους δεν πιάσουν το στόχο που έθεσαν οι δανειστές στην κυβέρνηση. Το σίγουρο είναι ότι η άγρια φορολογία δεν θα αποδώσει γιατί πολλοί αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους και η κυβέρνηση το γνωρίζει αυτό και προκειμένου να μην ενεργοποιηθεί ο "κόφτης" σκέφτονται να επισπεύσουν την αύξηση στη φορολογία των καυσίμων, αν και οι αρμόδιοι υπουργοί διαψεύδουν αυτό το σενάριο. Στην Ελλάδα όμως είναι πλέον αποδεδειγμένο ότι διαψεύδεται στη συνέχεια εφαρμόζεται.
Ξεκινά η Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης
Το Σάββατο είναι τα εγκαίνια της 81ης Δ.Ε.Θ. και όπως είθισται κάθε χρόνο την κορδέλα κόβει ο εκάστοτε πρωθυπουργός της χώρας. Έτσι και φέτος ο Αλέξης Τσίπρας θα αφιχθεί στην συμπρωτεύουσα για να εγκαινιάσει τη Δ.Ε.Θ. έχοντας και πάλι γεμάτες τις βαλίτσες του με υποσχέσεις και λόγια του… αέρα. Ποιος δεν θυμάται εκείνο τι περιβόητο πρόγραμμα της Θεσσαλονίκης;
Για μια ακόμη χρονιά όμως η Θεσσαλονίκη θα μετατραπεί σε "φρούριο" προστασίας του πρωθυπουργού και οι θεσσαλονικείς θα βρεθούν και πάλι "αιχμάλωτοι" μέσα στην ίδια τους την πόλη, αφού δεν θα μπορούν να μετακινηθούν όπως στην καθημερινότητά τους. Οι περισσότεροι δρόμοι του κέντρου θα είναι μπλοκαρισμένοι από τους διαδηλωτές που διαμαρτύρονται για την οικονομική πολιτική της κυβέρνησης, ενώ χιλιάδες αστυνομικοί θα προστατεύουν τον πρωθυπουργό και την κουστωδία του. Άκουσα ότι η παρουσία των αστυνομικών στη Θεσσαλονίκη για την περιφρούρηση της Δ.Ε.Θ. και την προστασία του πολιτικού συστήματος θα κοστίσει 1 εκ. ευρώ!
Και δεν κρατά μόνο δύο μέρες αυτό το μπάχαλο, αλλά η πολιτική πασαρέλα θα συνεχιστεί όλες τις ημέρες λειτουργίας της έκθεσης. Το πρώτο Σαββατοκύριακο θα έχουμε τον πρωθυπουργό, το δεύτερο τον κ. Μητσοτάκη και τις υπόλοιπες ημέρες τους άλλους αρχηγούς των πολιτικών κομμάτων, δυσκολεύοντας τους απλούς πολίτες να απολαύσουν τη βόλτα τους στη Δ.Ε.Θ. Με άλλα λόγια η ουσιαστική λειτουργία της θα είναι κάθε μέρα "καπελωμένη" από κάποιο πολιτικό πρόσωπο με τη συνοδεία του, χωρίς κανείς να υπολογίζει τη ζημιά που προκαλείται στην λειτουργία της αγοράς, αλλά ακόμη και στους εκθέτες.
Έχει λοιπόν απόλυτο δίκιο ο Δήμαρχος Μπουτάρης που αντιδρά σε αυτή την… παράδοση, η οποία αλλοιώνει το θεσμό της Δ.Ε.Θ. που από διεθνής εμπορική έκθεση μετατρέπεται σε μια πολιτική φιέστα. Κανείς δεν υποστηρίζει ότι δεν πρέπει να εγκαινιάζεται η Δ.Ε.Θ. από τον εκάστοτε πρωθυπουργό, αλλά μέχρι εδώ. Από εκεί και πέρα όλες οι άλλες παράτες και τα κλεισίματα των δρόμων δεν έχουν νόημα. Και όπως έλεγε και μια παλαιότερη διαφήμιση στην TV: Να φύγετε να πάτε αλλού…
Τι γίνεται με τους δρόμους;
Μια και αναφερόμαστε στη Δ.Ε.Θ., οι αρμόδιοι Υπουργοί και οι άλλοι φορείς (Περιφέρεια κ.ά.) έχουν δει τους δρόμους στις εισόδους της πόλης; Η κατάστασή τους είναι επιεικώς απαράδεκτη. Στη Δυτική είσοδο τα σαμαράκια και οι λακκούβες αποτελούν παγίδες για τους οδηγούς που επισκέπτονται οδικώς τη Θεσσαλονίκη, αλλά και στους ντόπιους που χρησιμοποιούν καθημερινά το δρόμο. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και στο δρόμο Θεσσαλονίκης-Περαίας που οδηγεί και στο αεροδρόμιο. Από τις πολλές ανωμαλίες της ασφάλτου σου φεύγουν τα… σφραγίσματα από τα δόντια.
Μια και έρχονται στη Θεσσαλονίκη οι κυβερνώντες και οι άλλοι αρχηγοί κομμάτων, ας μπουν στον κόπο κα περάσουν και από κανένα δρόμο εκτός του κέντρου για να διαπιστώσουν την κατάστασή τους και ας μην αρκούνται στη διαδρομή από τη Δ.Ε.Θ. στο ξενοδοχείο που διαμένουν!
Αγωνιστικό "κλείσιμο" με Ράλλυ Δ.Ε.Θ.
Συνέχεια Δ.Ε.Θ… έχουμε και τη διοργάνωση του γνωστού και καθιερωμένου πλέον Ράλλυ Δ.Ε.Θ. που γίνεται κατά τη διάρκεια της λειτουργίας της έκθεσης. Φέτος η 49η διοργάνωση του αγώνα έχει προγραμματιστεί για το Σαββατοκύριακο 17-18 Σεπτεμβρίου που είναι και τελευταίες ημέρες της έκθεσης. Τον αγώνα εκτός από τη Hellexpo-ΔΕΘ υποστηρίζει και Δήμος Θεσσαλονίκης ο οποίος μάλιστα διέθεσε στον Α.Ο.Θ. το γυάλινο περίπτερο στην νέα παραλία Θεσσαλονίκης (απέναντι από τον Ι.Ν. Κυρίλλου και Μεθοδίου) όπου λειτουργεί ως παράρτημα της γραμματείας του αγώνα και ως χώρος προβολής όσων αγωνιζομένων επιθυμούν. Σε αγωνιστικό επίπεδο, οι συμμετοχές είναι αξιόλογες και ο ανταγωνισμός αναμένεται μεγάλος. Περισσότερα για το Ράλλυ Δ.Ε.Θ. εδώ και αναλυτικά για τις ειδικές διαδρομές και τις συμμετοχές του εδώ. Όσοι πιστοί προσέλθετε…
Ο πλέον διάσημος αγώνας της Θεσσαλονίκης, με εκκίνηση και τερματισμό στη Δ.Ε.Θ. |
Ψάχνουν έσοδα από αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας
Το κυνήγι εσόδων από το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης συνεχίζεται προς πάσα κατεύθυνση. Τα σενάρια στο θέατρο του παραλόγου δίνουν και παίρνουν και καθημερινά οι αρμόδιοι υπουργοί διαψεύδουν τον εαυτό τους.
Και ενώ έλεγαν ότι δεν θα υπάρξουν αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας το 2017, η απόκλιση όμως στα δημόσια έσοδα οδηγεί τους αρμόδιους του υπουργείου οικονομικών να «βάλουν χέρι» και πάλι στο αυτοκίνητο αυξάνοντας τα τέλη κυκλοφορίας. Για το θέμα αυτό είχαμε αναφερθεί και παλαιότερα στο trcoff.gr (Χωρίς Πρόσφυση 8/7/16).
Το καινούργιο λοιπόν σχέδιο της κυβέρνησης που διέρρευσε, είναι ο νέος τρόπος υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές ρύπων (CO2) και σε παλαιότερα αυτοκίνητα, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί σοβαρό πρόβλημα στους κατόχους αυτοκινήτων αλλά και στην αγορά καινούργιων και μεταχειρισμένων.
Όπως μαθαίνουμε, το νέο σχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών περιλαμβάνει στον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας του 2017 με βάση τις εκπομπές CO2 και τα αυτοκίνητα με πρώτη άδεια κυκλοφορίας από 1/1/2007 και όχι από 1/1/2003 όπως ήταν το αρχικό σχέδιο. Με αυτό τον τρόπο ένας πολύ μεγάλος αριθμός κατόχων αυτοκινήτων (περίπου 1 εκ.) θα δουν τα τέλη κυκλοφορίας του αυτοκινήτου τους να εκτοξευθούν στα ύψη και η κυβέρνηση πιστεύει ότι θα έχει περισσότερα έσοδα. Από σενάρια έχουμε χορτάσει! Για παράδειγμα ένα αυτοκίνητο με κυβισμό 1,2 λίτρων και εκπομπές CO2 130 g/km που κυκλοφόρησε το 2007 πλήρωσε φέτος τέλη κυκλοφορίας 135 ευρώ, με το νέο υπολογισμό το 2017 θα πληρώσει τέλη κυκλοφορίας 156 ευρώ. Ένα αυτοκίνητο 1,3 λίτρων με εκπομπές CO2 141 g/km που το 2016 πλήρωσε τέλη κυκλοφορίας 135 ευρώ, το 2017 θα πληρώσει 260 ευρώ. Αν πάλι σε ένα αυτοκίνητο οι εκπομπές ρύπων ξεπερνούν τα 150 g/km τότε ο υπολογισμός θα γίνεται ανά γραμμάριο και βεβαίως το κόστος των τελών κυκλοφορίας θα είναι βαρύ.
Υπάρχουν βέβαια και κάποιες κατηγορίες αυτοκινήτων που θα έχουν μια μικρή μείωση στα τέλη κυκλοφορίας τους. Ακόμη πιο δυσβάσταχτα θα είναι τα τέλη κυκλοφορίας για αυτοκίνητα μεγαλύτερο κυβισμού.
Να θυμίσουμε ότι μέχρι σήμερα ο υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας γίνεται με βάση τις εκπομπές ρύπων σε όσα αυτοκίνητα έχουν πρώτη ημερομηνία κυκλοφορίας μετά την 1/11/2010, ενώ τα παλαιότερα με βάση τον κυβισμό και το έτος πρώτης κυκλοφορίας τους. Επίσης το σενάριο περιλαμβάνει και μείωση των τελών κυκλοφορίας στα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού και ηλικίας πάνω από 15 χρόνια, με στόχο να δοθεί κίνητρο σε πολλούς από τους ιδιοκτήτες τους που έχουν καταθέσει πινακίδες κυκλοφορίας να τις πάρουν πίσω και να βάλουν σε κυκλοφορία τα αυτοκίνητά τους. Ωστόσο, η τελική απόφαση θα ανακοινωθεί στα τέλη του Σεπτέμβρη, αφού τα τέλη κυκλοφορίας του 2017 θα καταβληθούν το δίμηνο Νοεμβρίου – Δεκεμβρίου 2016.
Με όλα αυτά τα τερτίπια που κάνει η κυβέρνηση κηρύσσει ένα άτυπο πόλεμο στα ΙΧ αυτοκίνητα των οποίων οι ιδιοκτήτες θα δυσκολευτούν να πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας του 2017 και πολλοί απ’ αυτούς θα υποχρεωθούν να καταθέσουν τις πινακίδες κυκλοφορίας τους, με αποτέλεσμα να υπάρξει σοβαρή απώλεια εσόδων στον κρατικό κορβανά.
Από τη μια σου λένε έλα να πάρεις τις πινακίδες -έστω και για λίγο καιρό πληρώνοντας το ανάλογο αντίτιμο των τελών κυκλοφορίας, μπας και μπει κανένα ευρώ παραπάνω στο ταμείο- και από την άλλη ανεβάζουν το κόστος των τελών κυκλοφορίας και ωθούν τον κόσμο στην κατάθεση πινακίδων! Για τέτοιους «αετούς» μιλάμε…
Πέφτουν οι πωλήσεις
Σημαντική πτώση σημείωσε η αγορά αυτοκινήτου τον περασμένο Αύγουστο, σε αντίθεση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Το διάστημα Ιαν-Ιουλ 2016 η αγορά σημείωσε μια καλή πορεία, η οποία όμως οφείλεται κυρίως σε εταιρικές πωλήσεις και εταιρείες ενοικιάσεων λόγω τουριστικής περιόδου. Λίγοι ήταν οι ιδιώτες που αγόρασαν αυτοκίνητο λόγω αλλαγής υπολογισμού των τελών ταξινόμησης και κυκλοφορίας.
Πιο συγκεκριμένα τον περασμένο Αύγουστο ταξινομήθηκαν 4.213 καινούργια αυτοκίνητα, λιγότερα κατά 294 αυτοκίνητα από τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Ωστόσο, στο σύνολο του φετινού 8μήνου οι πωλήσεις εμφανίζονται αυξημένες κατά 5.564 μονάδες σε σύγκριση με το αντίστοιχο 8μηνο του 2015. Με τη γλώσσα των αριθμών το διάστημα Ιαν.-Αυγ. 2015 ταξινομήθηκαν 58.660 αυτοκίνητα, ενώ το ίδιο περσινό διάστημα οι πωλήσεις ήταν 53.096 αυτοκίνητα. Με την αβεβαιότητα που επικρατεί, κανείς δεν μπορεί να υπολογίσει ή να προβλέψει ποιά θα είναι η πορεία της αγοράς τους επόμενους μήνες, λαμβάνοντας υπόψη τις μειώσεις μισθών και συντάξεων, τον ΕΝΦΙΑ και φυσικά την άγρια φορολογία που μας επιβάλλουν με το έτσι θέλω οι κυβερνώντες. Κατά την προσωπική μου εκτίμηση η αγορά αυτοκινήτου το 2016 θα κυμανθεί κοντά στις 70.000 με 75. 000 αυτοκίνητα. Σε κάθε περίπτωση το μέγεθος των πωλήσεων είναι μικρό σε αντίθεση με τα δυσβάστακτα λειτουργικά έξοδα των πολλών επιχειρήσεων που αντιπροσωπεύουν τις εταιρείες αυτοκινήτων.
Πηγή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου