Χαοτικές καταστάσεις επικρατούν στη Θεσσαλονίκη, χωρίς λεωφορεία, με τροχαία ατυχήματα και ανευθυνότητα από όλους. Ο απολογισμός της εβδομάδας που τελειώνει κάθε άλλο από ενθαρρυντικός είναι, ενώ συνεχίζουν και τα παράλογα με τα τέλη κυκλοφορίας. Διαβάστε παρακάτω τι εννοούμε...
Χωρίς αστική συγκοινωνία η Θεσσαλονίκη
Πριν λίγες ημέρες είχαμε τη λειτουργία της Δ.Ε.Θ. και το "μπλοκάρισμα" της πόλης από τις αλλεπάλληλες αφίξεις των πολιτικών στη συμπρωτεύουσα. Τώρα οι θεσσαλονικείς είναι "αιχμάλωτοι" στην ίδια τους την πόλη και πάλι, αλλά αυτή τη φορά εξ’ αιτίας των κινητοποιήσεων των εργαζομένων στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), οι οποίοι προχώρησαν σε επίσχεση εργασίας λόγω μη καταβολής των δεδουλευμένων τους (2 μήνες απλήρωτοι). Επί 7 ημέρες οι αστικές συγκοινωνίες δεν λειτουργούν με αποτέλεσμα να δυσχεραίνεται η μετακίνηση του κόσμου. Το κοινό είναι αναγκασμένο να χρησιμοποιεί το ΙΧ αυτοκίνητό ή ταξί προκειμένου να πάει στις δουλειές του. Μάλιστα κάποιοι άρχισαν και τα οτοστόπ προκειμένου να φτάσουν στον προορισμό τους...
Και όπως είναι φυσικό, το γεγονός αυτό δημιουργεί σοβαρό πρόβλημα στη λειτουργία της πόλης, ενώ παράλληλα προκαλεί την αγανάκτηση των πολιτών, οι οποίοι όσο και να θέλουν να συμπαρασταθούν στους εργαζόμενους του ΟΑΣΘ, βρίσκονται αντιμέτωποι με μια απαράδεκτη πραγματικότητα. Και όλα αυτά που ακούστηκαν από κάποιους περί επιστράτευσης, θα πρέπει να γνωρίζουν ότι αυτή η διαδικασία αποτελεί πλέον παρελθόν στην Ελλάδα.
Το πρόβλημα με τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης -όπως δείχνουν τα γεγονότα και οι θέσεις εργαζομένων, διοίκησης ΟΑΣΘ και κυβέρνησης- θα έχει και συνέχεια, γιατί σύμφωνα με πληροφορίες η κυβέρνηση από τη μια δεν έχει χρήμα να δώσει και από την άλλη έχει άλλα σχέδια για τον ΟΑΣΘ. Ωστόσο, αυτό δεν ενδιαφέρει τον απλό πολίτη, ο οποίος πληρώνει το αντίτιμο του εισιτηρίου και θέλει να μετακινείται με τα αστικά λεωφορεία στην πόλη, η αγορά της οποίας δέχεται ένα ακόμη πλήγμα. Και πολύ σωστά λέει η ανακοίνωση του Ε.Β.Ε.Θ.:
σταματήστε να διαλύετε την οικονομία της Θεσσαλονίκης.
Τα σενάρια για τα τέλη κυκλοφορίας δίνουν και παίρνουν
Στο προσκήνιο και πάλι τα τέλη κυκλοφορίας του 2017. Για το θέμα αυτό είχαμε αναφερθεί και παλαιότερα εδώ. Το νέο σενάριο που προέκυψε πρόσφατα για τα τέλη κυκλοφορίας, είναι τα ευεργετημένα αυτοκίνητα με χαμηλούς ρύπους, τα οποία απαλλάσσονται όταν εκπέμπουν λιγότερο ή ίσο με 90 g CO2/km. Τώρα θέλουν να μειώσουν τους ρύπους CO2 στα 85 g/CO2 με στόχο να πιάσει και άλλους η "τσιμπίδα" των τελών κυκλοφορίας, ενώ θα αυξηθούν αναλογικά τα τέλη κυκλοφορίας και στα πιο ρυπογόνα αυτοκίνητα.
Επίσης, συζητείται και πάλι το σενάριο αλλαγής του τρόπου υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας για αυτοκίνητα με πρώτη άδεια κυκλοφορίας από 1/1/2007. Μέχρι τώρα ο υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας με βάση του ρύπους ίσχυε για τα αυτοκίνητα με πρώτη άδεια κυκλοφορίας από 1/11/2010 και αργότερα. Τα παλαιότερα από τη συγκεκριμένη ημερομηνία πληρώνουν σήμερα τέλη κυκλοφορίας ανάλογα με τον κυβισμό τους.
Το νέο πλάνο είναι να συμπεριλάβουν στον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές ρύπων και τα αυτοκίνητα με πρώτη άδεια κυκλοφορίας από 1/1/2007. Αυτό μεταφράζεται σε περισσότερα έσοδα. Έτσι χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με πρώτες άδειες κυκλοφορίας 2007, 2008 και 2009 θα κληθούν να βάλουν και άλλο το χέρι στη τσέπη τους. Για παράδειγμα ένα αυτοκίνητο 1.800 κ.εκ. του 2008 σήμερα πληρώνει τέλη κυκλοφορίας 320 ευρώ, ενώ με το νέο σχέδιο θα πληρώνει 560 ευρώ. Αυτό λέγεται κλοπή... και μάλιστα με τις ευλογίες του κράτους!
Καθημερινότητα με τροχαία και ανευθυνότητα
Τα τροχαία ατυχήματα στη περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης αποτελούν καθημερινό μενού στην αυτοκινούμενη ζωή της πόλης. Τη μια φταίει ο δρόμος, την άλλη τα πολλά αυτοκίνητα, άλλοτε οι καιρικές συνθήκες και το ατύχημα συμβαίνει με όλα τα επακόλουθά του. Κανείς όμως δεν μιλά για κακή οδηγική συμπεριφορά ορισμένων, στην οποία περιλαμβάνονται η υπερβολική ταχύτητα εκεί που δεν πρέπει, η ορατότητα, η τήρηση των αποστάσεων και βεβαίως ο εγωισμός που διακατέχει τους περισσότερους από εμάς τους οδηγούς που ρίχνουμε την ευθύνη στους άλλους. Και η τροχαία ανήμπορη ποιόν απ’ όλους να τιθασεύσει;
Πηγή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου