Και ενώ έλεγαν ότι δεν θα υπάρξουν αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας το 2017, η απόκλιση στα δημόσια έσοδα οδηγεί τους αρμόδιους του υπουργείου οικονομικών να "βάλουν χέρι" και πάλι στο αυτοκίνητο αυξάνοντας τα τέλη κυκλοφορίας.
Έρχεται νέος τρόπος υπολογισμού στα τέλη κυκλοφορίας... |
Το κυνήγι εσόδων από το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης συνεχίζεται προς πάσα κατεύθυνση. Τα σενάρια στο θέατρο του παραλόγου δίνουν και παίρνουν και καθημερινά οι αρμόδιοι υπουργοί διαψεύδουν τον εαυτό τους.
Το καινούργιο λοιπόν σχέδιο της κυβέρνησης που διέρρευσε, είναι ο νέος τρόπος υπολογισμού στα τέλη κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές CO2 και σε παλαιότερα αυτοκίνητα, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί σοβαρό πρόβλημα στους κατόχους αυτοκινήτων αλλά και στην αγορά καινούργιων και μεταχειρισμένων.
Όπως μαθαίνουμε, το νέο σχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών περιλαμβάνει στον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας του 2017 με βάση τις εκπομπές CO2 και τα αυτοκίνητα με πρώτη άδεια κυκλοφορίας από 1/1/2007 και όχι από 1/1/2003 όπως ήταν το αρχικό σχέδιο. Με αυτό τον τρόπο ένας πολύ μεγάλος αριθμός κατόχων αυτοκινήτων (περίπου 1 εκ.) θα δουν τα τέλη κυκλοφορίας του αυτοκινήτου τους να εκτοξευθούν στα ύψη και η κυβέρνηση πιστεύει ότι θα έχει περισσότερα έσοδα. Από σενάρια έχουμε χορτάσει! Για παράδειγμα ένα αυτοκίνητο με κυβισμό 1,2 λίτρων και εκπομπές CO2 130 g/km που κυκλοφόρησε το 2007 πλήρωσε φέτος τέλη κυκλοφορίας 135 ευρώ, με το νέο υπολογισμό το 2017 θα πληρώσει τέλη κυκλοφορίας 156 ευρώ. Ένα αυτοκίνητο 1,3 λίτρων με εκπομπές CO2 141 g/km που το 2016 πλήρωσε τέλη κυκλοφορίας 135 ευρώ, το 2017 θα πληρώσει 260 ευρώ. Αν πάλι σε ένα αυτοκίνητο οι εκπομπές ρύπων ξεπερνούν τα 150 g/km τότε ο υπολογισμός θα γίνεται ανά γραμμάριο και βεβαίως το κόστος των τελών κυκλοφορίας θα είναι βαρύ.
Υπάρχουν βέβαια και κάποιες κατηγορίες αυτοκινήτων που θα έχουν μια μικρή μείωση στα τέλη κυκλοφορίας τους. Ακόμη πιο δυσβάσταχτα θα είναι τα τέλη κυκλοφορίας για αυτοκίνητα μεγαλύτερο κυβισμού.
Να θυμίσουμε ότι μέχρι σήμερα ο υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας γίνεται με βάση τις εκπομπές ρύπων σε όσα αυτοκίνητα έχουν πρώτη ημερομηνία κυκλοφορίας μετά την 1/11/2010, ενώ τα παλαιότερα με βάση τον κυβισμό και το έτος πρώτης κυκλοφορίας τους. Επίσης το σενάριο περιλαμβάνει και μείωση των τελών κυκλοφορίας στα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού και ηλικίας πάνω από 15 χρόνια, με στόχο να δοθεί κίνητρο σε πολλούς από τους ιδιοκτήτες τους που έχουν καταθέσει πινακίδες κυκλοφορίας να τις πάρουν πίσω και να βάλουν σε κυκλοφορία τα αυτοκίνητά τους. Ωστόσο, η τελική απόφαση θα ανακοινωθεί στα τέλη του Σεπτέμβρη, αφού τα τέλη κυκλοφορίας του 2017 θα καταβληθούν το δίμηνο Νοεμβρίου – Δεκεμβρίου 2016.
Με όλα αυτά τα τερτίπια που κάνει η κυβέρνηση κηρύσσει έναν άτυπο πόλεμο στα ΙΧ αυτοκίνητα των οποίων οι ιδιοκτήτες θα δυσκολευτούν να πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας του 2017 και πολλοί απ’ αυτούς θα υποχρεωθούν να καταθέσουν τις πινακίδες κυκλοφορίας τους, με αποτέλεσμα να υπάρξει σοβαρή απώλεια εσόδων στον κρατικό κορβανά.
Από τη μια σου λένε έλα να πάρεις τις πινακίδες -έστω και για λίγο καιρό πληρώνοντας το ανάλογο αντίτιμο των τελών κυκλοφορίας, μπας και μπει κανένα ευρώ παραπάνω στο ταμείο- και από την άλλη ανεβάζουν το κόστος των τελών κυκλοφορίας και ωθούν τον κόσμο στην κατάθεση πινακίδων!
Για τέτοιους "αετούς" μιλάμε…
Πηγή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου