Εντυπωσιακά και ταχύτατα τα αμερικάνικα muscle cars, αλλά αλήθεια πόσο ασφαλή είναι; Το Αμερικάνικο Ινστιτούτο Εθνικών Οδών IIHS δοκιμάζει τα Ford Mustang, Chevrolet Camaro και Dodge Challenger σε μια σειρά από crash tests και τα αποτελέσματα που προκύπτουν είναι οριακά... απλώς ικανοποιητικά!
Από τα τρία αμερικάνικα αυτοκίνητα μόνο η Mustang πλησιάζει στο να κερδίσει την έγκριση "Top Safety Pick", με την Camaro να αποτυγχάνει σε μια κατηγορία και το Challenger είναι αυτό που θέλει την περισσότερη βελτίωση. Γενικότερα, το IIHS δε δοκιμάζει σπορ αυτοκίνητα, καθώς έχουν μικρό μερίδιο αγοράς και συνεπώς δεν επηρεάζουν άμεσα πολύ κόσμο. Ωστόσο, αυτή τη φορά επιλέχθηκε να δοκιμαστούν τρία αρκετά εμπορικά supercars στις ΗΠΑ, τα οποία αποτελούν σημείο αναφοράς για τα αμερικάνικα muscle cars. Κανένα όμως δεν απέσπασε το "Top Safety Pick"!
Για να πάρει κάποιο όχημα το "Top Safety Pick" θα πρέπει να σημειώσει καλά αποτελέσματα σε πέντε διαφορετικές κατηγορίες: σε δύο μορφές μετωπικής σύγκρουσης (με μικρή και μεσαία επικάλυψη), σε πλάγια σύγκρουση, στην αντοχή της οροφής και στη συγκράτηση του κεφαλιού των επιβατών. Ακόμη θα πρέπει να διαθέτει κάποιο σύστημα πρόληψης ατυχήματος. Αν κάποιο όχημα πάρει καλή βαθμολογία στα παραπάνω και εξαιρετικά καλή βαθμολογία για τα συστήματα πρόληψης ατυχήματος, τότε παίρνει την έγκριση "Top Safety Pick+"
Τα αποτελέσματα έδειξαν πως τόσο η Camaro, όσο το Challenger και η Mustang απέσπασαν καλή βαθμολογία στην προστασία των επιβατών στη μετωπική σύγκρουση με μεσαία επικάλυψη και στην πλευρική σύγκρουση. Ωστόσο, στη νέα και πιο σκληρή δοκιμασία της μετωπικής σύγκρουσης με μικρή επικάλυψη, η Camaro αποδείχτηκε "καλή", η Mustang πέρασε απλά ως "αποδεκτή", ενώ το Challenger χαρακτηρίστηκε ως "οριακό". Συνεπώς και η Mustang μένει για μια δοκιμασία χωρίς το "Top Safety Pick", ενώ καμία ελπίδα δεν έχει το Challenger.
Η δύσκολη δοκιμασία μετωπικής σύγκρουσης με μικρή επικάλυψη φέρνει όλα τα αυτοκίνητα στα όρια τους.
Σε αυτή τη δύσκολη δοκιμασία, τα αυτοκίνητα χτυπούν με 64 km/h σε σταθερό συμπαγές εμπόδιο ύψους 1,5 μέτρου. Μόνο το 25% του εμπρός μέρους έχει επαφή με το εμπόδιο και μάλιστα από την πλευρά του οδηγού! Σε αυτή τη δοκιμή δοκιμάζονται κυρίως τα εξωτερικά τμήματα του αυτοκινήτου, τα οποία δεν είναι καλά προστατευμένα από τις ζώνες παραμόρφωσης. Όλες οι δυνάμεις της σύγκρουσης μεταφέρονται απευθείας στον εμπρός τροχό και στην ανάρτηση, με τα αποτελέσματα πολλές φορές να είναι εντυπωσιακά.
Σε αυτή τη δοκιμασία το Dodge Challenger απέτυχε. Οι μετρήσεις έδειξαν έντονη παραμόρφωση στο χώρο των ποδιών και υψηλές πιθανότητες σοβαρών τραυματισμών στον οδηγό.
Το Dodge Challenger αποδείχθηκε το χειρότερο από τα τρία muscle cars.
Το dummy έδειξε πιθανότητες σοβαρού τραυματισμού στα πόδια.
Σε αντίθεση, η καινούρια για το 2016 Chevrolet Camaro πέρασε το test με επιτυχία, διατηρώντας έναν ασφαλή για τα πόδια χώρο με μικρές πιθανότητες τραυματισμών.
Επιτυχία για την 2016 Chevrolet Camaro στη μετωπική σύγκρουση. Την πρόδωσε ωστόσο η αντοχή της οροφής της.
Ο χώρος για τα πόδια του οδηγού κρίθηκε επαρκής και ασφαλής στην Camaro.
Η νέα Ford Mustang είχε επίσης μια καλή επίδοση στη μετωπική σύγκρουση με μικρή επικάλυψη, ωστόσο ο επίμαχος χώρος των ποδιών ήταν λιγότερο προστατευμένος σε σύγκριση με την Camaro. Η οροφή λύγισε και ο χώρος του οδηγού μειώθηκε, ενώ υπήρξε και διείσδυση του πλευρικού πυλώνα. Ακόμη κι έτσι όμως, οι μετρήσεις από το dummy έδειξαν χαμηλό ρίσκο τραυματισμού σε ολόκληρο το σώμα του οδηγού.
Αποδεκτό, αλλά όχι καλό, ήταν το αποτέλεσμα της Ford Mustang στη μετωπική σύγκρουση.
Χωρίς σοβαρούς κινδύνους τραυματισμού ο οδηγός της Mustang.
Στις υπόλοιπες δοκιμασίες, τα Camaro και Mustang πήραν καλή βαθμολογία στη συγκράτηση του κεφαλιού και στον τραυματισμό του αυχένα, ενώ το Challenger βαθμολογήθηκε απλά ως "αποδεκτό". Η Mustang πήρε καλή βαθμολογία στην αντοχή της οροφής, με ικανοποιητική να κρίνεται τόσο η Camaro όσο και το Challenger.
Όσο για τα συστήματα πρόληψης ατυχήματος, η Ford αλλά και η Dodge προσφέρουν προαιρετικά ανάλογα συστήματα για τα Mustang και Challenger, οπότε και τα δύο αυτοκίνητα πήραν τη βασική βαθμολογία σε αυτόν τον τομέα.
Συνοψίζοντας λοιπόν έχουμε τέσσερα "καλά" για την Camaro και ένα "αποδεκτό" (στην οροφή), τέσσερα "καλά" με ένα "αποδεκτό" (μετωπική με μικρή επικάλυψη) και στη Mustang, συν την ύπαρξη συστήματος πρόληψης ατυχήματος, και μόλις δύο "καλά", δύο "αποδεκτά" και ένα "οριακό" (μετωπική με μικρή επικάλυψη) αποτέλεσμα για το Challenger, συν την ύπαρξη συστήματος πρόληψης ατυχήματος.
Στο video που ακολουθεί μπορείτε να δείτε όλες τις δοκιμασίες που προαναφέρουμε και τις επιπτώσεις των αποτελεσμάτων στην ασφάλεια και σωματική ακεραιότητα του οδηγού:
ΜΕΡΙΚΑ ΜΟΝΟ (από τα πρώτα)...ΜΙΚΡΑ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΧΘΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΘΑΝΑΣΗ ΖΩΓΡΑΦΟ ΠΟΥ ΚΑΘΙΕΡΩΣΑΝ ΤΟ 1ki1 news ΣΤΟ ΒΟΡΕΙΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ.
ΣΗΜΕΡΑ Η ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ 1ki1 news group MMS (modern media services) ME 1 ΚΕΝΤΡΙΚΟ SITE ΚΑΙ 100 "ΙΔΙΟΚΤΗΤΑ" BLOGSΑΠΛΩΝΕΤΑΙ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. ΚΑΙ ΣΤΙΣ 13 ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ!
ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΕΚΤΟΣ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ 1ki1 news ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΤΟ 1ki1 news ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ (ή όποιο άλλο όνομα της κάθε περιφέρειας).
ΠΙΛΟΤΙΚΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΤΟ 1ki1 news ΑΓΡΙΝΙΟ ΠΟΥ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 400 ΑΚΟΜΑ BLOGSΩΣΤΕ ΚΑΙ Ο ΚΑΘΕ ΔΗΜΟΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥ 1ki1 news!
ΗΔΗ ΕΡΓΑΖΟΜΑΣΤΕ ΕΠΑΝΩ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ PROJECT ΠΑΡΑ... ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΜΕ, ΤΟΣΟ ΜΕ ΤΗΝ GOOGLE ΟΣΟ ΚΑΙ ΜΕ ΤΑ ΚΕΝΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΣΕ ΟΤΙ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΙΣΗΜΗ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ BLOGGERS.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου