Η νέα τεχνολογία ανάρτησης της Audi αλλάζει την έννοια του αμορτισέρ, τουλάχιστον έτσι όπως το γνωρίζαμε μέχρι σήμερα. Το νέο σύστημα eROT παράγει ηλεκτρισμό από την κίνηση, προσφέρει καλύτερη άνεση αλλά και βελτιωμένη οικονομία. Ας δούμε με απλά λόγια πως λειτουργεί...
Η όλη τεχνολογία βασίζεται στην κίνηση του οχήματος και στις όποιες ανωμαλίες συναντά στο δρόμο του. Τα νορμάλ αμορτισέρ αποσβένουν την κίνηση του τροχού όταν αυτός χτυπά σε μια ανωμαλία (μικρή ή μεγάλη) ή όταν το όχημα στρίβει. Η κινητική ενέργεια μετατρέπεται σε θερμική και στη συνέχεια χάνεται στην ατμόσφαιρα. Τώρα το σύστημα που επινόησε η Audi εκμεταλλεύεται αυτή την ενέργεια με στόχο να τη μετατρέψει σε ηλεκτρισμό. Η ιδέα δεν είναι καινούρια, αφού ήδη πολλά σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν συστήματα ανάκτησης ενέργειας, κυρίως από το φρενάρισμα. Ωστόσο, το σύστημα της Audi επιφέρει πολλά περισσότερα πλεονεκτήματα, μεταξύ των οποίων και μια αισθητά βελτιωμένη αίσθηση οδήγησης.
Το eROT χρησιμοποιεί ένα βραχίονα που συνδέεται στην ανάρτηση του αυτοκινήτου και περιστρέφει έναν εναλλάκτη. Καθώς ο τροχός πηγαίνει πάνω-κάτω, ο βραχίονας μετατρέπει τη γραμμική κίνηση σε περιστροφική, μέσω ενός συστήματος οδοντωτών γραναζιών και κατ' επέκταση ενός άξονα που περιστρέφει τον εναλλάκτη. Και βουαλά... παράγεται ηλεκτρισμός που φορτίζει μια μπαταρία 48 volt.
Σε μελλοντικά μοντέλα Audi, αυτή η μπαταρία των 48 volt θα τροφοδοτεί ένα ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, το οποίο θα συνεργάζεται με το θερμικό κινητήρα προσφέροντας οφέλη στην κατανάλωση περί τα 0,7 lt/100km, ενώ θα μπορεί και να περιορίζει τις εκπομπές CO2 κατά περίπου 3 g/km.
Σε μελλοντικά μοντέλα Audi, αυτή η μπαταρία των 48 volt θα τροφοδοτεί ένα ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, το οποίο θα συνεργάζεται με το θερμικό κινητήρα προσφέροντας οφέλη στην κατανάλωση περί τα 0,7 lt/100km, ενώ θα μπορεί και να περιορίζει τις εκπομπές CO2 κατά περίπου 3 g/km.
Το καλό είναι το σύστημα μπορεί να δουλέψει και αντίστροφα, με τη μπαταρία δηλαδή να κινεί με συγκεκριμένη ακρίβεια τον άξονα προσαρμόζοντας έτσι συνεχώς τη λειτουργία της ανάρτησης σύμφωνα με τις συνθήκες οδήγησης. Η Audi λέει πως αυτού του είδους η προσαρμοζόμενη απόσβεση εξαλείφει το φαινόμενο της αναγκαστικής συμπίεσης και αποσυμπίεσης που υπάρχει σε όλα τα συμβατικά αμορτισέρ. Με άλλα λόγια μπορούμε να έχουμε μια πολύ μαλακή συμπίεση (άρα καλύτερη απορρόφηση κραδασμού) με σκληρή επαναφορά για καλύτερο έλεγχο.
Ακόμη, το γεγονός ότι η ανάρτηση eROT είναι τοποθετημένη οριζόντια και όχι κάθετα όπως τα κλασικά τηλεσκοπικά αμορτισέρ, δημιουργεί περισσότερο εκμεταλλεύσιμο χώρο στην καμπίνα των επιβατών και κατά συνέπεια μπορεί να υπάρξει μεγαλύτερη ευρυχωρία.
Είναι πολύ πιθανόν να δούμε την τεχνολογία eROT να υιοθετείται σε ένα από τα υβριδικά μοντέλα Audi που θα λανσαριστούν εντός του 2017, οπότε και θα μπορούμε να έχουμε μα πιο ρεαλιστική εικόνα για τα οφέλη που προκύπτουν. Εκ πρώτης πάντως δείχνει εντυπωσιακή...
Πηγή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου