Ο Maarten Sierhuis, πρώην ερευνητής της NASA που σχεδίασε τις αλληλεπιδράσεις των ρομπότ με τους ανθρώπους και ανέπτυξε τα ευφυή συστήματα για την εξερεύνηση του διαστήματος, συνεργάζεται με τη Nissan στη δημιουργία της τεχνητής νοημοσύνης στα αυτόνομα αυτοκίνητα του μέλλοντος.
Ακούγεται μακρινό, ωστόσο η τεχνιτή νοημοσύνη στην αυτοκίνηση είναι ήδη εδώ. Απλά είναι θέμα λίγου χρόνου στο να αναλάβει πλήρως τις μετακινήσεις μας, μέσα από τα αυτόνομα οχήματα που πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες ήδη μελετούν και εξελίσσουν. Ένας άνθρωπος-κλειδί πίσω από αυτό το επόμενο “άλμα” της αυτοκινούμενης ζωής μας είναι ο Maarten Sierhuis, ο οποίος και διευθύνει σήμερα το Ερευνητικό Κέντρο της Nissan (NRC) στη Silicon Valey της Καλιφόρνια.
H προσέγγιση του Sierhuis στις μετακινήσεις, ταυτίζεται με την στρατηγική της Nissan για τα αυτόνομα οχήματα. Η συγκεκριμένη στρατηγική επικεντρώνεται στην παροχή νέων επιλογών στους οδηγούς, στο πλαίσιο της ανάπτυξης της πλήρους “αυτόνομης” οδήγησης, όπου η Nissan θεωρεί ότι θα είναι πραγματικότητα σε μια δεκαετία.
Τα παραπάνω σημαίνουν την παραγωγή στα επόμενα χρόνια αυτοκινήτων και φορτηγών, που θα επιτρέπουν στον οδηγό να επιλέξει αν θα μεταφέρει τον έλεγχο στα αυτοματοποιημένα συστήματα οδήγησης σε διάφορα σημεία κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού ή θα παραμείνουν στον έλεγχό του καθ 'όλη τη διαδρομή. Ακόμα και όταν ο οδηγός έχει τον έλεγχο του οχήματος όμως, τα αυτόνομα συστήματα θα πρέπει να παρακολουθούν συνεχώς τις συνθήκες και σε περίπτωση άμεσου κινδύνου να συνεπικουρούν τον οδηγό στην αποφυγή ενός ατυχήματος.
Η πρώτη από τις αυτόνομες τεχνολογίες κίνησης λανσαρίστηκε πριν από λίγες ημέρες. Η τεχνολογία αυτή ονομάζεται ProPILOT και επιτρέπει στα αυτοκίνητα να κινούνται αυτόνομα και με ασφάλεια, ακόμα και σε συνθήκες βεβαρημένης κυκλοφορίας στις εθνικές οδούς. Το 2018, η Nissan αναμένεται να λανσάρει ένα σύστημα ελέγχου πολλαπλών λωρίδων κυκλοφορίας (multiple-lane control), όπου θα μπορεί να διαχειριστεί τους όποιους κινδύνους και να αλλάζει λωρίδα στο όχημα, κατά τη διάρκεια της οδήγησης στον αυτοκινητόδρομο. Το 2020, σχεδιάζεται η προσθήκη της δυνατότητας αυτόνομης οδήγησης για το όχημα σε συνθήκες αστικού ιστού και σε διασταυρώσεις, χωρίς την παρέμβαση του οδηγού.
Διαβάστε τι δηλώνει χαρακτηριστικά ο Sierhuis:
Θέλω να έχω τη δυνατότητα να οδηγώ το όχημά μου αλλά και να επιλέγω αν αυτό θα το κάνει το σύστημα. Και εγώ θα αποφασίσω ποια επιλογή θα κάνω την όποια στιγμή.
Ο Sierhuis, του οποίου η ομάδα στη Silicon Valley είναι μία από τις πολλές ομάδες που εργάζονται πάνω στο πρόγραμμα της αυτόνομης οδήγησης οχημάτων, φέρνει ως παράδειγμα την καθημερινή μετακίνησή του από το σπίτι του έως το ερευνητικό κέντρο, προκειμένου να δείξει τα πλεονεκτήματα και την ευελιξία που η αυτόνομη οδήγηση προσφέρει:
Το μόνο πράγμα που πραγματικά μου αρέσει στην καθημερινή μετακίνησή μου είναι ότι αυτή είναι η στιγμή που έχω αποκλειστικά για τον εαυτό μου. Και αν το αυτοκίνητο μπορεί να αναλάβει την οδήγηση σε ένα μέρος της διαδρομής, αυτό θα είναι για μένα το καλύτερο πράγμα που μπορεί να συμβεί.
Με την εφαρμογή της αυτόνομης οδήγησης, οι οδηγοί θα έχουν για πρώτη φόρα χρόνο για παραγωγικές ή άλλες δραστηριότητες. Μάλιστα, η Nissan σχεδιάζει να αναπτύξει μια σειρά από συναφείς υπηρεσίες κατά τα επόμενα χρόνια, συμπεριλαμβανομένης της πλήρους διασύνδεσης με smartphone, πρόσβαση σε πληροφορίες για την κυκλοφορία μέσω on-board συστημάτων επικοινωνιών, καθώς και εξ αποστάσεως αλληλεπίδραση με το όχημα μέσω ενός mobile app.
Πηγή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου