Μια ανάσα πριν το Σαββατοκύριακο και εδώ είμαστε, για να σας μεταφέρουμε "χωρίς πρόσφυση" τα αυτοκινητιστικά δρώμενα της εβδομάδας που πέρασε.
Αλλάζουν τα σενάρια για τα τέλη κυκλοφορίας
Οι ασκήσεις επί χάρτου από την κυβέρνηση συνεχίζονται και κάθε μέρα βλέπουμε διαφορετικές αποφάσεις απ’ αυτές που προηγουμένως είχε ανακοινώσει. Μας είπαν ότι δεν θα κόψουν το ΕΚΑΣ και όμως το έκοψαν συρρικνώνοντας και άλλο τις ήδη πενιχρές συντάξεις των ηλικιωμένων. Είπαν ότι δεν θα μειωθούν άλλο μισθοί και κύριες συντάξεις και όμως μειώθηκαν και αυτές λόγω αύξησης των εισφορών. Επίσης ανακοίνωσαν ότι τα τέλη κυκλοφορίας του 2017 θα είναι μειωμένα, αλλά το σχέδιο της κυβέρνησης αλλάζει και πάλι, με αποτέλεσμα ο νέος τρόπος υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές ρύπων (CO2) θα δημιουργήσει σοβαρό πρόβλημα στους κατόχους αυτοκινήτων αλλά και στην αγορά καινούργιων και μεταχειρισμένων. Όπως μάθαμε αλλά και διαβάσαμε, το νέο σχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών περιλαμβάνει στον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας του 2017 με βάση τις εκπομπές CO2 και τα αυτοκίνητα με πρώτη άδεια κυκλοφορίας από 1/1/2007 και όχι από 1/1/2003 όπως ήταν το αρχικό σχέδιο. Με αυτό τον τρόπο ένας πολύ μεγάλος αριθμός κατόχων αυτοκινήτων (περίπου 1 εκ.) θα δουν τα τέλη κυκλοφορίας του αυτοκινήτου τους να εκτοξευθούν στα ύψη και η κυβέρνηση πιστεύει ότι θα έχει περισσότερα έσοδα. Από σενάρια έχουμε χορτάσει !
Για παράδειγμα ένα αυτοκίνητο με κυβισμό 1,2lt και εκπομπές CO2 130 g/km που κυκλοφόρησε το 2007 πλήρωσε φέτος τέλη κυκλοφορίας 135 ευρώ, με το νέο υπολογισμό το 2017 θα πληρώσει τέλη κυκλοφορίας 156 ευρώ. Ένα αυτοκίνητο 1,3lt με εκπομπές CO2 141 g/km που το 2016 πλήρωσε τέλη κυκλοφορίας 135 ευρώ, το 2017 θα πληρώσει 260 ευρώ. Υπάρχουν βέβαια και κάποιες κατηγορίες αυτοκινήτων που θα έχουν μια μικρή μείωση στα τέλη κυκλοφορίας τους. Ακόμη πιο δυσβάσταχτα θα είναι τα τέλη κυκλοφορίας για αυτοκίνητα μεγαλύτερο κυβισμού.
Με όλα αυτά τα τερτίπια που κάνει η κυβέρνηση κηρύσσει ένα άτυπο πόλεμο στα ΙΧ αυτοκίνητα των οποίων οι ιδιοκτήτες θα δυσκολευτούν να πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας του 2017 και πολλοί απ’ αυτούς θα υποχρεωθούν να καταθέσουν τις πινακίδες κυκλοφορίας τους, με αποτέλεσμα να υπάρξει σοβαρή απώλεια εσόδων στον κρατικό κορβανά. Από τη μια σου λένε έλα να πάρεις τις πινακίδες έστω και για λίγο καιρό πληρώνοντας το ανάλογο αντίτιμο των τελών κυκλοφορίας, μπας και μπει κανένα ευρώ παραπάνω στο ταμείο και από την άλλη ανεβάζουν το κόστος των τελών κυκλοφορίας και ωθούν τον κόσμο στην κατάθεση πινακίδων! Για τέτοιους "αετούς" μιλάμε...
Service υπό προϋποθέσεις...
Η οικονομική δυσπραγία αποτελεί καθημερινότητα για όλους μας. Τα χρήματά μας δεν επαρκούν πλέον ούτε για την διαβίωσή μας, πόσο μάλλον για να ξοδέψουμε και για τη συντήρηση του αυτοκινήτου μας. Επισκέφθηκα προχθές μεγάλο συνεργείο φίλου μου που διατηρεί στη Θεσσαλονίκη και έφριξα με αυτά που είδα και άκουσα. Ένας μεγάλος αριθμός πελατών του συνεργείου πηγαίνει το αυτοκίνητό του στο συνεργείο ζητώντας να αποκατασταθεί μόνο η βλάβη που προέκυψε και τίποτα άλλο. Και ενώ οι τεχνικοί του συνεργείου εντοπίζουν και άλλα σημεία του αυτοκινήτου που χρειαζόταν παρέμβαση, όπως φρένα, λάδια φίλτρα, εξάτμιση κ.λ.π. οι περισσότεροι ιδιοκτήτης το αρνούνται λέγοντας την ίδια σχεδόν φράση "Άστο για την άλλη φορά, γιατί δεν μου φθάνουν τα χρήματα". Όσο για την ασφάλειά τους στο δρόμο η απάντησή τους είναι επίσης αποστομωτική: "Έτσι και αλλιώς δεν τρέχω αλλά τώρα θα προσέχω πιο πολύ".
Επίσης πολλοί είναι οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που καταφεύγουν στα μεταχειρισμένα ανταλλακτικά, τα οποία διαφημίζουν μάλιστα διάφορα κέντρα απόσυρσης αυτοκινήτων, με αποτέλεσμα ένα αυτοκίνητο που επισκευάζεται με μεταχειρισμένα ανταλλακτικά αμφιβόλου ποιότητας και κατάστασης, αργά η γρήγορα θα έχει πρόβλημα. Έτσι μας κατάντησαν.
Σε κάθε περίπτωση πάντως, όσοι χρησιμοποιούν το αυτοκίνητό τους, θα πρέπει αυτό να είναι καλά συντηρημένο και να παρέχει την καλύτερη δυνατή ασφάλεια και όταν χρειαστεί να μπορεί να ανταπεξέλθει μηχανικά σε δύσκολες καταστάσεις. Και μη ξεχνάτε ότι το φθηνό τις περισσότερες φορές μας βγαίνει πιο ακριβό.
Ελικόπτερα πάνω από τη Χαλκιδική
Με ελικόπτερα θα επιτηρείται τα Σαββατοκύριακα το οδικό δίκτυο της Χαλκιδικής. Το μποτιλιάρισμα στους δρόμους της Χαλκιδικής κάθε Σαββατοκύριακο απασχολεί όχι μόνο τους οδηγούς-επισκέπτες της χερσονήσου, αλλά και την Τροχαία, της οποίας υψηλόβαθμα στελέχη έθεσαν το θέμα υπόψη του αναπληρωτή Υπουργού Προστασίας του Πολίτη κ. Ν. Τόσκα ο οποίος ήρθε πριν λίγες ημέρες στη Θεσσαλονίκη. Ο Υπουργός κατάλαβε το πρόβλημα και ανακοίνωσε ότι από αυτό το Σαββατοκύριακο 9 Ιουλίου θα υπάρχουν διαθέσιμα ελικόπτερα της Αστυνομίας που θα επιτηρούν το οδικό δίκτυο της Χαλκιδικής και θα επεμβαίνουν σε επείγουσες καταστάσεις. Πρόκειται για ένα πιλοτικό σχέδιο σε συνεργασία με το ΕΚΑΒ το οποίο θα εφαρμοστεί μόνο τα Σαββατοκύριακα του καλοκαιριού και όταν χρειάζεται θα παρέχεται βοήθεια σε περίπτωση ατυχήματος. Το καλό να λέγεται!
Τι τρέχει με το νέο δρόμο στη Χαλκιδική;
Ακούγονται ψίθυροι για οικονομικό σκάνδαλο για παραλείψεις υπηρεσιών στην κατασκευή του νέο κομματιού Ποτίδαια – Κασσάνδρα πρόσφατα δόθηκε στην κυκλοφορία και εγκαινιάστηκε στις 13 Ιουνίου.
Από παραβάσεις καλά πάμε!
16.394 παραβάσεις διαπίστωσε η Τροχαία πραγματοποιώντας ελέγχους σε όλη την ελληνική επικράτεια. Για μια ακόμη φορά αποδείχθηκε ότι οι Έλληνες οδηγοί αυτοκινήτων και δικύκλων παραβιάζουν τον Κ.Ο.Κ. με "ελαφρά τη καρδία". Σύμφωνα με τους ελέγχους που πραγματοποίησαν οι υπηρεσίες της Τροχαίας στους ελληνικούς δρόμους από 15 Μαρτίου μέχρι 3 Ιουλίου 2016 διαπιστώθηκαν:
- 3.424 παραβάσεις για μη χρήση κράνους
- 3.072 οδηγοί παραβίασαν το όριο ταχύτητας
- 2.996 για μη χρήση ζώνης ασφαλείας και παιδικού καθίσματος
- 2.045 χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση
- 1.366 γιατί δεν πέρασαν το όχημά τους από ΚΤΕΟ
- 1.222 για οδήγηση στο αντίθετο ρεύμα
- 894 για παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη
- 85 οδηγοί για συμμετοχή σε αυτοσχέδιους αγώνες.
Μας κλέβουν 1 στα 3 πρατήρια καυσίμων
Για μια ακόμη φορά αποδείχθηκε ότι πολλά πρατήρια καυσίμων μας κλέβουν. Το θέμα δεν είναι καινούργιο, αφού εδώ και χρόνια όλοι λίγο-πολύ το ξέρουν. Όσο και προσπαθούν οι αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες να ελέγξουν κατά καιρούς τους πρατηριούχους-κλέφτες καυσίμων, που με διάφορους τρόπους και ηλεκτρονικά συστήματα παρεμβαίνουν στο λογισμικό της αντλίας και μας κλέβουν καύσιμα την ώρα που τα βάζουμε στο ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου μας, το πρόβλημα παραμένει, δημιουργώντας σοβαρές οικονομικές απώλειες τόσο για τους καταναλωτές όσο και για το κράτος. Άλλωστε οι κλέφτες είναι πάντα ένα βήμα πιο μπροστά από τους διώκτες τους.
Σύμφωνα με εφόδους που πραγματοποίησε η Διεύθυνση Μετρολογίας της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας, διαπιστώθηκε ότι 1 στα 3 πρατήρια καυσίμων στην Αττική έχουν πειραγμένες αντλίες που κλέβουν από 5% έως 11% καύσιμα και αυξάνουν τα κέρδη των επιτήδειων πρατηριούχων. Οι έλεγχοι αυτοί δεν πρέπει να είναι περιστασιακοί αλλά συχνοί και να γίνονται σε όλη τη χώρα, γιατί απατεώνες πρατηριούχοι υπάρχουν παντού, όπως και πολλοί περισσότεροι έντιμοι επαγγελματίες του χώρου. Επίσης κανείς δεν μιλάει για τη νοθεία στα καύσιμα και τις ζημιές που προκαλούνται στους κινητήρες, ούτε για το λαθρεμπόριο καυσίμων που μειώνει σοβαρά τα έσοδα του κράτους.
Κινητοποιήσεις στον ΟΑΣΘ
Κινητοποιήσεις στο βάθος από τους εργαζόμενους στον ΟΑΣΘ. Σύμφωνα με τα λεγόμενα του προέδρου των εργαζομένων στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης κ. Τσερμενίδη στο ράδιο Θεσσαλονίκη, αν μέχρι 15 Ιουλίου δεν πληρωθούν οι εργαζόμενοι θα προχωρήσουν σε απεργία, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί σοβαρό πρόβλημα στις μετακινήσεις του επιβατικού κοινού.
Το Παρίσι λέει όχι στα παλαιά αυτοκίνητα
Μέτρα για τον περιορισμό της κυκλοφορίας των παλαιών και ρυπογόνων αυτοκινήτων ξεκινούν στο Παρίσι. Οι αρχές της γαλλικής πρωτεύουσας απαγόρευσαν την κυκλοφορία αυτοκινήτων με 1η άδεια πριν το 1997 με στόχο τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, αλλά και της αιθαλομίχλης στην πόλη του φωτός. Η απαγόρευση της κυκλοφορίας των παλαιών αυτοκινήτων μπορεί όμως να επηρεάσει τους κατοίκους με χαμηλά εισοδήματα, για τον λόγο αυτό προωθούνται εναλλακτικοί τρόποι μεταφοράς, συμπεριλαμβανόμενου και ενός προγράμματος ενοικίασης ποδηλάτων και μιας αντίστοιχης υπηρεσίας με ηλεκτρικά σκούτερ.
Στους παραβάτες θα επιβάλλονται πρόστιμα από 35 έως 45 ευρώ και θα ισχύουν από 1η Οκτωβρίου 2016, ενώ από 1/1/2017 κάθε αυτοκίνητο που θα εισέρχεται στο Παρίσι, θα είναι εφοδιασμένο με ειδικό σήμα κολλημένο στο παρμπρίζ, που θα δείχνει το επίπεδο της ρύπανσης που προκαλεί. Όποιος οδηγός δεν εφοδιαστεί με το σχετικό σήμα θα τιμωρείται με πρόστιμο 45 ευρώ.
Πηγή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου