Εφαρμογή μετράει τον τρόπο που οδηγούμε, μας αξιολογεί και μας βοηθάει να κερδίσουμε χρήματα ανάλογα με το σκορ που θα πετύχουμε! Ακούγεται τρελό κι όμως συμβαίνει ήδη με πειραματόζωα Βρετανούς που οδηγούν Ford.
Στο πείραμα της Ford η εφαρμογή αξιολογεί τον τρόπο οδήγησης και επιβραβεύει τους καλούς οδηγούς. |
Πρακτικά έχουμε να κάνουμε με ένα πείραμα, που όσο τρελό και να ακούγεται δε δείχνει να απέχει και πολύ από την ευρωπαϊκή πραγματικότητα. Με τίτλο Driver Behaviour Project λοιπόν, το πείραμα αυτό έχει ως στόχο την επιβράβευση των καλών οδηγών, μετρώντας δεδομένα όπως και αντίστοιχες εφαρμογές άθλησης και άσκησης. Μετράει δεδομένα από διάφορες αντιδράσεις, όπως ο τρόπος επιτάχυνσης και επιβράδυνσης, δημιουργώντας για τον κάθε οδηγό ένα προσωπικό σκορ. Το καλύτερο σκορ μπορεί να οδηγήσει σε οικονομικότερες υπηρεσίες ενοικίασης αυτοκινήτου και κοινοχρησίας οχημάτων, ενώ μπορεί να φέρει και εκπτώσεις στα ασφάλιστρα του αυτοκινήτου.
Το πείραμα που έτρεξε η Ford στο Λονδίνο, κράτησε 4 μήνες. Συνδεδεμένες συσκευές συνέλεξαν δεδομένα από περισσότερα από 40 Ford Fiesta, τα οποία οδήγησαν εθελοντές για να καταγράψουν τις αντιδράσεις τους μέσα από 160.000 km οδήγησης και περισσότερες από 4.000 ώρες. Ανάμεσα στις πληροφορίες που μετρήθηκαν περιλαμβάνεται και η παραμικρή περιστροφή του τιμονιού, τα απότομα φρεναρίσματα καθώς και η ημέρα, ο καιρός και το ιστορικό της διαδρομής.
Χάρη στην σχετική εφαρμογή, οι οδηγοί μπορούν να βλέπουν πώς αυτό το σκορ επηρεάζεται από τον εκάστοτε τρόπο οδήγησης, ενώ παρέχονται συμβουλές για βελτίωση, όπως οδήγηση με τη σωστή σχέση στο κιβώτιο. Επίσης, υπολογίζεται ένα σκορ για κάθε ταξίδι με γνώμονα την αλληλεπίδραση του οδηγού με το όχημα, βάσει των εντολών επιτάχυνσης, φρεναρίσματος και ελιγμών διεύθυνσης. Το σκορ αλλάζει ανάλογα με τα αποτελέσματα κάθε ταξιδιού, ενώ ένα γραφικό δείχνει την τάση με την πάροδο του χρόνου, επιτρέποντας στους οδηγούς να βλέπουν ποιες ημέρες το σκορ τους ήταν υψηλότερο ή χαμηλότερο.
Λέτε στο μέλλον τα αυτοκίνητα να έχουν αντίστοιχες τεχνολογίες ως στάνταρ; Και όντως θα μπορούμε να μετράμε, να αξιολογούμε και να επωφελούμαστε οικονομικά από τον τρόπο που οδηγούμε; Σίγουρα θα έχει ενδιαφέρον κάτι τέτοιο για π.χ. τις ασφαλιστικές εταιρίες, αλλά για εμάς τους απλούς petrolheads τι σημαίνει αυτό; Το να οδηγούμε καλωδιωμένοι μήπως είναι ένας αργός θάνατος πριν την άφιξη της πλήρως αυτόνομης οδήγησης; Τα παιδιά μας θα μάθουν...
Πηγή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου