ΤΩΡΑ ΠΙΑ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΜΑΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΕ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ. ΚΑΙ... ΝΑ ΜΑΣ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΕ!

Χωρίς πρόσφυση: Με καλοκαιρινή αύρα και όρεξη για εξορμήσεις

Μπαίνουμε στην καρδιά των διακοπών και γι αυτό σήμερα τα θέματα μας είναι πιο ανάλαφρα, αλλά επίκαιρα όπως κάθε εβδομάδα. Πριν σας αποχαιρετίσουμε προσωρινά (και έως το τέλος Αυγούστου) διαβάστε τα "χωρίς πρόσφυση" δρώμενα των ημερών που πέρασαν.



Αλλάζουν τα σενάρια για τα τεκμήρια;

Σενάρια επί σεναρίων μελετά η κυβέρνηση και το οικονομικό επιτελείο αυτής σε ότι έχει σχέση με το αυτοκίνητο το οποίο θεωρείται ανέκαθεν από όλες τις κυβερνήσεις η πιο "γαλακτερή αγελάδα". Σύμφωνα με δημοσίευμα του enikonomia.gr που υπογράφει ο συνάδελφος Γιώργος Ανδρής, εξετάζονται αλλαγές δύο ταχυτήτων στα τεκμήρια διαβίωσης για τα αυτοκίνητα, με στόχο να επανέλθουν στην κυκλοφορία όσο το δυνατόν περισσότερα αυτοκίνητα που οι ιδιοκτήτες τους κατέθεσαν τις πινακίδες τους για καθαρά οικονομικούς λόγους.

Ο υπολογισμός των δύο ταχυτήτων στα τεκμήρια διαβίωσης το 2017 θα γίνεται με δύο διαφορετικά κριτήρια. Άλλα για αυτοκίνητα με 1η άδεια κυκλοφορίας από 1/1/2007 και άλλα διαφορετικά για αυτοκίνητα με 1η άδεια κυκλοφορίας από 31/12/2006 και πίσω. Στην πρώτη περίπτωση τα τεκμήρια διαβίωσης των αυτοκινήτων θα υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό του κινητήρα τους, αλλά και με ένα ποσοστό του θα κυμαίνεται από 5% έως 20% επί της λιανικής αξίας προ φόρων. Για παράδειγμα ένα αυτοκίνητο κάτω των 10 ετών με κινητήρα 1,6 λίτρων με το ισχύον καθεστώς το τεκμήριο διαβίωσης υπολογίζεται στις 6.400 ευρώ. Με τον νέο τρόπο υπολογισμού το τεκμήριο στο ίδιο αυτοκίνητο δεν θα κυμαίνεται γύρω στις 2000 ευρώ. Τα πράγματα δυσκολεύουν στα αυτοκίνητα που ξεπερνούν τα 10 χρόνια κυκλοφορίας τους, γιατί σε αυτή την περίπτωση δεν υπάρχουν λιανικές αξίες προ φόρων και ο υπολογισμός του τεκμηρίου διαβίωσης δεν μπορεί να γίνει. Ωστόσο, το οικονομικό επιτελείο εξετάζει να διατηρήσει το υπάρχον καθεστώς στα τεκμήρια διαβίωσης αλλά με μεγαλύτερη από το 50% έκπτωση που ισχύει σήμερα. 

Αλλαγές αναμένονται και στο φόρο πολυτελούς διαβίωσης, αφού με την αλλαγή του τρόπου υπολογισμού των τεκμηρίων στην πράξη αυτός καταργείται, αλλά υπάρχει το σενάριο να εφαρμοστεί στα αυτοκίνητα με αξία λιανικής προ φόρων από 20.000 και πάνω. Όλα αυτά παραμένουν σενάρια και δεν είναι καθόλου σίγουρο αν θα εφαρμοστούν, γιατί κάθε μέρα βγαίνει και κάτι καινούργιο από τους "πειραματιστές".


Φεύγουμε σε δόσεις και επιστρέφουμε όλοι μαζί

Τα "μπάνια του λαού" όπως έλεγε και ο Ανδρέας Παπανδρέου συνεχίζονται αλλά όχι με πολυήμερες διακοπές, όπως τις άλλες εποχές, τότε που ήμασταν πλούσιοι, τότε που το χρηματιστήριο ανθούσε και έπαιζε σ’ αυτό και η "κουτσή Μαρία". Με τους απίθανους εκείνους τύπους που ξαπλωμένοι στην παραλία έδιναν εντολές στον χρηματιστή τους λέγοντας "πούλα" ή "αγόρασε" την τάδε μετοχή γιατί τάχα είχε καλή πληροφόρηση από τα παπαγαλάκια της εποχής. Και ύστερα ήρθε η κρίση και… το κακό μας συναπάντημα. Τώρα τα χρήματά μας δεν φθάνουν για την καθημερινή μας διαβίωση, πόσο μάλλον για πολυήμερες ξάπλες στις παραλίες. Για τον λόγο αυτό και οι περισσότεροι εδώ στη βόρεια Ελλάδα αρκούνται σε διήμερες ή μονοήμερες εξορμήσεις -κυρίως τα Σαββατοκύριακα- στις παραλίες της Χαλκιδικής και της Πιερίας, αλλά και στις πιο κοντινές ακτές στην Θεσσαλονίκη. Και όταν πάλι έρχεται το απόγευμα της Κυριακής, οι δρόμοι της επιστροφής γεμίζουν με αυτοκίνητα και το μποτιλιάρισμα πάει σύννεφο. Το κακό με εμάς τους Έλληνες είναι ότι φεύγουμε σε δόσεις και επιστρέφουμε όλοι μαζί. Αυτή είναι και η κύρια αιτία της ταλαιπωρίας μας στους δρόμους.



Στο βουνό των θεών με το Renault Kadjar

Μια ξεχωριστή εκδήλωση για την παρουσίαση του Renault Kadjar στους δημοσιογράφους της Βόρειας Ελλάδας διοργάνωσε -έστω και ετεροχρονισμένα- η TEOREN MOTORS, επίσημος εισαγωγέας των αυτοκινήτων Renault στη χώρα μας. Μετά από μια σύντομη παρουσίαση του αυτοκινήτου από τον υπεύθυνο τύπου, κ. Ιάκωβο Κρομμύδα, ακολούθησε η οδήγηση του Kadjar στη διαδρομή Θεσσαλονίκη-Λιτόχωρο-Πριόνια Ολύμπου (εξαιρετική πρόταση του κ. Γιώργου Τελετινιάδη, διευθυντή της ΛΑΪΟΝ ΕΛΛΑΣ στη Θεσσαλονίκη).

Στον Όλυμπο με τα Nissan Kadjar.

Οδηγήσαμε την έκδοση diesel με τον 1500άρη κινητήρα των 115 ίππων, η οποία συνδυάζεται αποκλειστικά με κίνηση στους εμπρός τροχούς. Ακόμη κι έτσι όμως, η απουσία τετρακίνησης δε φάνηκε να προβληματίζει, αφού στο χώμα το αυτοκίνητο κινήθηκε αξιοπρεπώς ξεπερνώντας με άνεση τις όποιες εδαφικές ανωμαλίες συναντήσαμε. Διαθέσιμοι είναι ακόμη δύο κινητήρες, ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1,2 λίτρων TCe με 130 ίππους και ο diesel 1,6 με 130 ίππους, ο οποίος είναι και ο μοναδικός που προσφέρεται με τετρακίνηση. Η τελευταία μάλιστα διαθέτει 3 προγράμματα επιλογής  (2WD, Auto και Lock) και ελέγχεται μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη.

Το Kadjar είναι αναμφιβόλως ένα σύγχρονο αυτοκίνητο, με δυναμική σχεδίαση και τεχνολογικές καινοτομίες. Είναι το μοντέλο που βάζει με αξιώσεις τη Renault στο μεγάλο ανταγωνισμό της κατηγορίας των cossover. Το Renault Kadjar βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-CD την οποία χρησιμοποιεί και το Nissan Qashqai, αλλά οι διαστάσεις του Kadjar είναι ελαφρώς αυξημένες από το "αδελφό" μοντέλο (μήκος 4,45 μ., πλάτος 1,84 μ., ύψος 1,60 μ.), προσφέροντας βελτιωμένη άνεση και μεγαλύτερο χώρο αποσκευών (472 λίτρα). Η απόσταση από το έδαφος είναι 20 εκ. και θεωρείται ικανοποιητική για εκτός δρόμου οδήγηση, όσο μπορούν να επιτρέψουν τα 100% ασφάλτινα ελαστικά της Michelin.

Μας άρεσε η σχεδίαση του αυτοκινήτου με τις όμορφες καμπύλες και τις τις χαρακτηριστικές γρίλιες στη μάσκα, τα έξυπνα μαρσπιέ που ανοίγουν μαζί με τις πόρτες για να μη λερώνονται οι επιβάτες στο μπες/βγες, και τα περιμετρικά προστατευτικά που ενισχύουν την δυναμική εικόνα. Σε άμεση σύγκριση με το Qashqai εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς την καλύτερη ποιότητα στα υλικά της καμπίνας, αλλά και τον πλουσιότερο εξοπλισμό, ανάμεσα στον οποίο ξεχωρίζουν τόσο ο ψηφιακός πίνακας οργάνων TFT όσο και το σύστημα R-Link 2 με τις λειτουργίες ενός tablet σε μια οθόνη αφής 7 ιντσών. Το Kadjar εφοδιάζεται με μια μεγάλη γκάμα τεχνολογικών συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας (φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, τυφλής γωνίας, αυτόματη εναλλαγή μεγάλης σκάλας, αναγνώριση οδικής σήμανσης κ.α) τα οποία συμβάλλουν στην ασφαλή και ευχάριστη οδήγηση.

Οδηγώντας ως τον Όλυμπο και πίσω, θα μας μείνει η υποδειγματική συμπεριφορά στον αυτοκινητόδρομο, η απουσία θορύβων αλλά και το στιβαρό πλαίσιο. Τολμούμε να πούμε ότι είναι ένα κλικ συνολικά πιο πάνω από το αδελφό Nissan Qashqai και σίγουρα όσοι θα κοιτάξουν προς τις εκθέσεις Renault δε θα το μετανιώσουν. Όσο για τις τιμές του, αυτές ξεκινούν από 20.850 ευρώ για τις εκδόσεις βενζίνης και από 22.340 ευρώ για τις diesel.



Η καλή ψυχολογία ωφελεί την οδήγηση

Η καλή ψυχολογική κατάσταση, η ηρεμία και η διαύγεια πνεύματος, αποτελούν τις βασικές αρχές για μια ασφαλή οδήγηση, όχι μόνο τώρα τους καλοκαιρινούς μήνες που οι μετακινήσεις με το αυτοκίνητο είναι πιο συχνές, αλλά καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Παρόλα αυτά, πολλοί οδηγοί εκνευρίζονται με το παραμικρό και γίνονται επιθετικοί όταν βρίσκονται στο τιμόνι και βεβαίως αυτή τους η συμπεριφορά εκτός από απαράδεκτη μπορεί να τους εμπλέξει σε ατύχημα και τα επακόλουθα αυτού. Οι δικαιολογίες που συχνά προβάλλουν όλοι αυτοί οι "κάγκουρες" των δρόμων, είναι ασήμαντες. Από το ότι τους έκλεισε κάποιος την πορεία, μέχρι γιατί τους κόρναρε.

Αυτούς λοιπόν τους οδηγούς καλό είναι να τους αποφεύγουμε και με την ευγενική-ανεκτική συμπεριφορά μας να τους αποτρέπουμε να προβαίνουν σε τέτοιου είδους ενέργειες. Τεχνικές μέθοδοι για να προστατευθούμε από αυτή την κατηγορία των οδηγών δεν υπάρχουν. Ωστόσο το τρίπτυχο "μην προκαλείτε, μην εμπλακείτε και προσαρμοστείτε στις συνθήκες της στιγμής" μπορεί να μας γλιτώσει από δύσκολες καταστάσεις. Αν πάλι κάποιες δικές σας συμπεριφορές διεγείρουν το θυμό και την επιθετικότητα των άλλων οδηγών, αναγνωρίστε το λάθος σας και με ένα φιλικό νεύμα ζητήστε συγνώμη. Γιατί φιλονικία δεν μπορεί να υπάρξει αν δεν την επιδιώξουν και οι δύο πλευρές.

Επίσης μη προσπαθήσετε να ανταποδώσετε την απρέπεια που σας έκανε ο άλλος οδηγός. Δείξτε ψυχραιμία, ανεκτικότητα και αλλάξτε φιλοσοφία στην οδήγηση. Αντί να τον κρίνετε, βάλτε τον εαυτό σας στη θέση του και σκεφθείτε μήπως υπάρχει λόγος που κάποιος οδηγεί προκλητικά και επικίνδυνα. Αν όλοι οι χρήστες των δρόμων καταφέρουμε και αποφεύγουμε τέτοιου είδους καταστάσεις και προκλήσεις που επηρεάζουν την οδηγική μας συμπεριφορά, τότε θα αποφευχθούν πολλά τροχαία ατυχήματα που οφείλονται στη οδήγηση με κακή ψυχολογία.

Φωτογραφία Renault Kadjar: Παντελής Τζερτζεβέλης | Auto Moto


Πηγή
Μοιραστείτε το στο Google Plus

1ki1 news - 1ki1news

Το 1ki1 News Group είναι πολυσυλλεκτικός διαδικτυακός τόπος που ανανεώνεται συνεχώς, όλο το 24ώρο, όλο τον χρόνο.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου



ΜΕΡΙΚΑ ΜΟΝΟ (από τα πρώτα)... ΜΙΚΡΑ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΧΘΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΘΑΝΑΣΗ ΖΩΓΡΑΦΟ ΠΟΥ ΚΑΘΙΕΡΩΣΑΝ ΤΟ 1ki1 news ΣΤΟ ΒΟΡΕΙΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ.

ΣΗΜΕΡΑ Η ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ 1ki1 news group MMS (modern media services) ME 1 ΚΕΝΤΡΙΚΟ SITE ΚΑΙ 100 "ΙΔΙΟΚΤΗΤΑ" BLOGS ΑΠΛΩΝΕΤΑΙ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. ΚΑΙ ΣΤΙΣ 13 ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ!

ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΕΚΤΟΣ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ 1ki1 news ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΤΟ 1ki1 news ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ (ή όποιο άλλο όνομα της κάθε περιφέρειας).

ΠΙΛΟΤΙΚΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΤΟ 1ki1 news ΑΓΡΙΝΙΟ ΠΟΥ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 400 ΑΚΟΜΑ BLOGS ΩΣΤΕ ΚΑΙ Ο ΚΑΘΕ ΔΗΜΟΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥ 1ki1 news!

ΗΔΗ ΕΡΓΑΖΟΜΑΣΤΕ ΕΠΑΝΩ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ PROJECT ΠΑΡΑ... ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΜΕ, ΤΟΣΟ ΜΕ ΤΗΝ GOOGLE ΟΣΟ ΚΑΙ ΜΕ ΤΑ ΚΕΝΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΣΕ ΟΤΙ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΙΣΗΜΗ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ BLOGGERS.

1ki1 News Group Video