Την ιστορία με την ονοματολογία της BMW πιστεύω ότι πλέον είναι οικεία σε όλους. Οι μονοί αριθμοί υποδηλώνουν sedan και hatchback μοντέλα, ενώ οι ζυγοί τις coupe εκδόσεις των πρώτων. Μοναδική εξαίρεση η Σειρά 2 Active/Gran Tourer, αλλά δεν είναι επί του παρόντος. Το ίδιο ισχύει και με τα X μοντέλα, με το X4 να είναι το coupe SUV της X3, το X6 αντίστοιχα του X5, και το X2 που ετοιμάζεται αποτελέσει ένα compact coupe crossover με βάση το X1.
Με αφορμή αυτή τη στρατηγική, που ισχύει αρκετά χρόνια, η γερμανική εταιρία αποφάσισε να αλλάξει το όνομα της Σειράς 3 coupe, ονομάζοντας την απλά Σειρά 4. Για πολλούς δεν έχει καμία σημασία το όνομα, για κάποιους άλλους όμως παίζει συναισθηματικό ρόλο. Όπως και να έχει, αργά ή γρήγορα, συνηθίσαμε τη νέα τάξη πραγμάτων και πλέον η Σειρά 4 έχει ανεξαρτητοποιηθεί πλήρως από τη Σειρά 3, καθώς διαθέτει παρόμοια οικογένεια μοντέλων με τη Σειρά 6 (coupe, convertible, GranCoupe).
Με τη Σειρά 4 ξεκινά μία νέα εποχή coupe στην BMW, καθώς η τέταρτη γενιά του σπορ μεσαίου coupe της εταιρίας ενσαρκώνει την πεμπτουσία της υψηλής αισθητικής στην premium κατηγορία. Τα στιλιστικά στοιχεία προδίδουν ένα όχημα με δυναμική παρουσία στο δρόμο και ιδιαίτερες ικανότητες με σκοπό την υπέρτατη οδηγική απόλαυση. Το “4” στο όνομά της σηματοδοτεί αυτή τη νέα εποχή για το μοντέλο και δίνει έμφαση όχι μόνο στην αποκλειστική σχεδίαση, αλλά και στη σαφή τεχνική διαφοροποίηση από τα μοντέλα BMW Σειράς 3.
Στα συν
- Κινητήρας
- Κιβώτιο
- Θέση οδήγησης
- Ποιότητα εσωτερικού
- Οδηγική απόλαυση
- Εξοπλισμός
- Φρένα
Στα μείον
- Κατανάλωση
- Χαμηλοπρόφιλα ελαστικά
- Σκληρή για ελληνικούς δρόμους ανάρτηση
Αρχικά είδαμε τη πρωτότυπη BMW 4 Series Coupe στην έκθεση του Detroit το 2013, για να ακολουθήσει έξι μήνες αργότερα η επίσημη παρουσίαση του μοντέλου παραγωγής. Με το Audi A5 να είναι γερασμένο και τη νέα Mercedes C-Class coupe να δείχνει χοντροκομμένη στα μάτια μου, η Σειρά 4 και το Lexus RC είναι οι πιο όμορφες επιλογές στα premium coupe. Αλλά αυτό είναι προσωπική άποψη και δεν πρόκειται να αντιδικήσω με κάποιον.
Η Σειρά 4 (κωδική ονομασία F32) έχει δυναμικές αναλογίες που διαφέρουν σημαντικά από την απερχόμενης Σειρά 3 Coupe, ενώ είναι αισθητή και η διαφοροποίηση της από την Σειρά 3, χωρίς όμως να είναι δύσκολο να διακρίνεις ότι ανήκουν στην ίδια “οικογένεια”. To αυτοκίνητο είναι είναι κατά μόλις 26 χλστ. μεγαλύτερο από το προηγούμενο μοντέλο, με το μήκος της να φτάνει τα 4.638 χλστ, το πλάτος της φτάνει τα 1.825 χλστ. (+43 χλστ.) και το ύψος της τα 1.362 χλστ. (-16 χλστ), με τη χαμηλή γραμμή οροφής να αναδεικνύει το δυναμικό και “επιμηκυμένο” σχήμα του coupe σχεδιασμού.
Επίσης, αυτές οι διαστάσεις συνδυάζονται με τους χαρακτηριστικούς κοντούς προβόλους, το μακρύ καπό και την τραβηγμένη προς τα πίσω καμπίνα επιβατών με τη ρέουσα γραμμή της οροφής να “σβήνει” αρμονικά στο πίσω μέρος, χαρίζοντας άψογη οπτική ισορροπία. Ακόμα, για πρώτη φορά οι θόλοι των πίσω τροχών αποτελούν το φαρδύτερο σημείο του αυτοκινήτου, κάτι που δηλώνει τις σπορ προθέσεις του, με το εμπρός μετατρόχιο να φτάνει τα 1.545 χλστ. (φαρδύτερο κατά 45 χλστ από τη Σειρά 3 coupe), ενώ το πλάτος του πίσω άξονα αγγίζει τα 1.593 χλστ. (+ 80 χλστ.). Σε σύγκριση με τη Σειρά 3 είναι κατά 14 χλστ. μακρύτερη, κατά 14 χλστ. πλατύτερη και κατά 67 χλστ. κοντύτερη, με το μεταξόνιο τους να παραμένει κοινό στα 2.810 χλστ.
Όπως είπα η συγγένεια με τη Σειρά 3 είναι εμφανής, αλλά ο σχεδιασμός της 4άρας διαφοροποιείται, καθώς υιοθετεί πιο σπορ τεχνικές, υπογραμμίζοντας έτσι τη δυναμική ταυτότητα του. Το εμπρός τμήμα είναι γεμάτο όμορφες καμπύλες, με τους διπλούς προβολείς τεχνολογίας LED (προαιρετικά) να έχουν εξαγωνική σχεδίαση και να παντρεύονται με την, ελαφρώς κεκλιμένη προς τα πάνω, μάσκα για τη δημιουργία ενός ενιαίου στιλιστικού στοιχείου. Ο προφυλακτήρας διαθέτει ένα μεγάλο αεραγωγό, με τη σχεδίαση του να τονίζει το οπτικό πλάτος και να δημιουργεί την αίσθηση ότι αποτελείται από τρία τμήματα. Στα δύο άκρα υπάρχουν πρόσθετα, αεροδυναμικά μικρά κάθετα ανοίγματα για τα Air Curtains, με τους αεραγωγούς να βελτιώνουν τη ροή του αέρα γύρω από τους εμπρός τροχούς.
Στο προφίλ του αμαξώματος διακρίνεις τις έντονα ανάγλυφες επιφάνειες και ρέουσες γραμμές. Η γραμμή της οροφής δημιουργεί μια αρμονική μετάβαση στο πίσω τμήμα και επιμηκύνει τη συνολική εμφάνιση του αυτοκινήτου. Τα μικρού ύψους παράθυρα χωρίς πλαίσια και το χαρακτηριστικό τελείωμα της πίσω κολόνας (Hofmeister kink) δημιουργούν ένα πολύ σπορ αποτέλεσμα. Κάτω από τα παράθυρα, η διπλή μεσαία γραμμή (που αποτελείται από δύο χαρακτηριστικές γραμμές) είναι γνωστή από τη Σειρά 3 και συνδυάζεται με την γραμμή του μαρσπιέ, που επιτείνει το σφηνοειδές σχήμα του αμαξώματος
Τοποθετημένα πίσω από τους εμπρός τροχούς είναι τα Air Breathers που μειώνουν την αντίσταση γύρω από τους θόλους. Κλείνοντας, ο σπορ χαρακτήρας της Σειράς 4 συνεχίζεται και στο δυναμικό σχεδιασμό του πίσω τμήματος. Οι οριζόντιες γραμμές και τα μεγάλα φωτιστικά σώματα (σχήματος L) οδηγούν το βλέμμα στους μυώδεις θόλους και το φαρδύ μετατρόχιο, με τον συνολικό σχεδιασμό του αυτοκινήτου να δείχνει ξεκάθαρα ότι πρόκειται ένα πισωκίνητο μοντέλο και τον αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας να είναι Cd 0,28.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν στην Sport Line έκδοση και διαθέτει μια σειρά στοιχείων σε high-gloss black. Επιπλέον, οι μαύρες μεσαίες κολόνες και το μαύρο διακοσμητικό πλαίσιο των παραθύρων δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στο σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Εννιά ανάγλυφες γρίλιες της μάσκας με χρωμιωμένο πλαίσιο και οι τρεις μαύροι αεραγωγοί στον εμπρός προφυλακτήρα και τα ομοίως μαύρα Air Breathers, οδηγούν το μάτι σου σε αυτά τα αεροδυναμικά στοιχεία. Οι προαιρετικές (+€1.136) ζάντες αλουμινίου ήταν 19 ιντσών σε σχέδιο διπλών ακτίνων και ελαστικά διαστάσεων 225/40 εμπρός και 255/35 πίσω. Στην πίσω πλευρά η Sport Line αναγνωρίζεται από τη μαύρη διακοσμητική λωρίδα στη ποδιά και τις μαύρες απολήξεις της εξάτμισης.
Κλείνοντας, από θέμα παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας το αυτοκίνητο της BMW δεν έχει δοκιμαστεί από τον EuroNCAP, προφανώς επειδή δεν αλλάζει κάτι δομικά σε σχέση την Σειρά 3, η οποία βαθμολογήθηκε με πέντε αστέρια, με 95% προστασία για τους εμπρός επιβάτες, 84% για τα παιδιά, 78% για τους πεζούς, με τα συστήματα ασφαλείας να βαθμολογούνται στο 86%.
Περνώντας στη καμπίνα σχεδιαστικά δεν θα εντοπίσεις καμία αλλαγή σε σχέση με την αντίστοιχη της Σειράς 3. Στο μοναδικό στοιχείο που διαφοροποιούνται είναι στην θέση του καθίσματος, καθώς στο coupe αμάξωμα κάθεσαι αισθητά πιο χαμηλά, ενισχύοντας τον σπορ χαρακτήρα του μοντέλου.
Οι οριζόντιες γραμμές του ταμπλό εκτείνονται στις επενδύσεις των θυρών, “αγκαλιάζοντας” εσένα και τον συνοδηγό. Η αλληλεπίδραση επιφανειών και γραμμών στα πλαϊνά τμήματα αναδεικνύει τις τεραστίων διαστάσεων πόρτες και με τη συνέχιση της διακοσμητικής λωρίδας, δημιουργείται μια οπτική σύνδεση μεταξύ του εμπρός και πίσω τμήματος. Στις πίσω θέσεις, υπάρχουν τύπου bucket καθίσματα και θα φιλοξενήσουν άνετα δύο ενήλικες επιβάτες με ανάστημα το πολύ έως 1.85 μ., καθώς η κλίση της οροφής θα κόψει τον αέρα για τα κεφάλια.
Η εργονομία της κονσόλας δεν αλλάζει και παραμένει σε πολύ υψηλό επίπεδο, με όλους τους διακόπτες και χειριστήρια να βρίσκονται ακριβώς εκεί που περιμένεις να τα βρεις. Η κεντρική κονσόλα είναι ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό, κύριο γνώρισμα των μοντέλων της Γερμανικής εταιρίας. Τα εξαιρετικά δερμάτικα bucket καθίσματα διαθέτουν ηλεκτρική ρύθμιση μέσω της οποίας τα πλαϊνά σφουγγάρια των δύο μπροστά καθισμάτων, σφίγγουν και αγκαλιάζουν σφιχτά το σώμα αν ο οδηγός και ο συνοδηγός το θελήσουν, ενώ μπορούν να “ανοίξουν” ώστε αυτός να χωρά μέσα τους άνετα.
Οι επενδύσεις και τα πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι εξαιρετικής ποιότητας, πολύ μαλακά, έχουν άριστη ποιότητα κατασκευής και συναρμολόγησης με την μεγάλη οθόνη 8,8″ του συστήματος ενημέρωσης ConnectedDrive να δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό, κλέβοντας τις εντυπώσεις. Τοποθετημένη στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας προβάλει όλες τις πληροφορίες και τις ρυθμίσεις του αυτοκινήτου, του ηχοσυστήματος, του συστήματος πλοήγησης, του συστήματος EfficientDynamics, του τηλεφώνου κτλ, με τον χειρισμό του να γίνεται μέσω του μοχλο-διακόπτη iDrive που βρίσκεται λίγο πιο πίσω από τον επιλογέα των ταχυτήτων στο κεντρικό τούνελ.
Ο πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος ενώ στο κάτω μέρος του προβάλλονται και οι απαραίτητες πληροφορίες του συστήματος πλοήγησης. Ο δείκτης της στιγμιαίας κατανάλωσης είναι ψηφιακός, που με την επιλογή του προγράμματος EcoPro γίνεται μπλε, θέλοντας με αυτόν τον τρόπο να “πιέσει” τον οδηγό ώστε να κινηθεί όσο το δυνατόν οικονομικότερα. Δίπλα στο λεβιέ των ταχυτήτων υπάρχει το κουμπί που αλλάζει τα δυναμικά χαρακτηριστικά του οχήματος και ένα ακόμα που απενεργοποιεί πλήρως το DSC. Χώρος, ευτυχώς, υπάρχει και για την τοποθέτηση του κλασικού χειρόφρενου και όχι του ξενέρωτου ηλεκτρικού. Μέσω του EfficientDynamics που διαθέτει τέσσερις επιλογές, Eco Pro, Comfort, Sport και Sport+, με το καθένα να διαθέτει τα δικά του χαρακτηριστικά, όσον αφορά την απόκριση στις εντολές του πεντάλ του γκαζιού, στην αμεσότητα του τιμονιού, ακόμα και στην ενεργοποίηση των φρένων.
O χώρος για τους επιβάτες είναι άνετος για 4 ενήλικες, αν και το ογκώδες κεντρικό τούνελ που δημιουργεί ένα πλαίσιο γύρω από τον οδηγό είναι ιδανικό για επιθετική οδήγηση, στη καθημερινή χρήση ίσως κουράσει με τη στενότητα του. Πίσω πέμπτος επιβάτης απλά το ξεχνάς. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 445 λίτρα (+35 σε σχέση με την 3άρα και +15 από τη προηγούμενη γενιά) Θέσεις για μικροαντικείμενα δε βρίθουν με τη παρουσία τους, αλλά είναι τόσα ώστε να αφήσεις τα απαραίτητα.
Κάτω από το καπό της 4άρας της δοκιμής βρίσκεται ένας νέος 4-κύλινδρος κινητήρας της BMW, με χωρητικότητα 1.997 κ.εκ. και έχει σχεδιαστεί ώστε να έχει όσο το δυνατόν καλύτερη θερμοδυναμική απόδοση, ομαλή και αθόρυβη λειτουργία. Διαθέτει το σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων, Valvetronic, που προσφέρει συνεχή και ακριβή έλεγχο τόσο στη διάρκεια όσο και στο βύθισμα αυτών και συνεργάζεται συνήθως με το σύστημα VANOS, turbo τεχνολογίας twin scroll και άμεσο ψεκασμό.
Ανήκει στην ίδια οικογένεια με αυτόν που δοκιμάσαμε στο νέο Cooper S, αλλά διαθέτει ελαφρώς διαφορετική διαδρομή και διατομή των κυλίνδρων (84×90,1 η BMW, 82×94.6 το Mini). Η απόδοση του είναι 184 αλόγα στις 5.000 σ.α.λ. και 270 Nm ροπή μεταξύ 1.250 και 4.500 σ.α.λ. Μπορεί να μην ενθουσιάζει με την δύναμη του, αλλά έχει πλούσια ροπή και αρκετά μεγάλο ωφέλιμο εύρος λειτουργίας. Συνδυάζεται με το εντυπωσιακά καλό 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο Streptronic με μετατροπέα ροπής της ZF.
Το βάρος του αμαξώματος (χωρίς οδηγό και αποσκευές) αγγίζει τα 1.525 κιλά και έτσι, για τα 0-100 χλμ/ώρα το εργοστάσιο ανακοινώνει ότι χρειάζεται 7,5 δευτ., αλλά στην οθόνη του κινητού που συνδέεται με το δικό μας VBox Sport, είδαμε χρόνο 7,88 δευτ., με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 236 χλμ/ώρα. Οι ρεπρίζ του ήταν αρκετά καλύτερες, καθώς από τα 30 στα 70 χλμ.ώρα χρειάζεται μόλις 3,07 δευτ., ενώ για τα 60-100 χλμ/ώρα 4.4 δευτ. Στο ειδικό tab μπορείς να δεις το πινακάκι με όλους τους χρόνους και πραγματικά είναι αρκετά καλοί για τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου.
Η μικτή τιμή κατανάλωσης που δηλώνει η βαυαρέζικη εταιρία για το αυτοκίνητο με το αυτόματο κιβώτιο είναι εξαιρετικά χαμηλή και μόλις 6,1 λίτρα/100 χλμ., κάτι που στη πράξη είναι εξαιρετικά δύσκολο να επιτευχθεί. Στα σχεδόν 720 χλμ της εβδομαδιαίας συνύπαρξης μας, αυτή δεν έπεσε ποτέ κάτω από τα 8,8 λίτρα, που όμως μπορεί πολύ εύκολα να ξεπεράσει τα 13 λίτρα/100 χλμ., αν έχεις βαρύ πόδι και παίζεις με την ουρά. Όπως και να έχει είναι ικανοποιητική για το sport ύφος του αυτοκινήτου, συνυπολογίζοντας το βάρος του. Στον αυτοκινητόδρομο και με σταθερή ταχύτητα στα 130 χλμ/ώρα το trip computer είχε κολλήσει στα 7,1 λίτρα/100 χλμ, ενώ εντός Αττικής ο κινητήρας διψούσε λίγο περισσότερο θέλοντας περίπου 10 λίτρα/100 χλμ. Έτσι, με το 60άρι ρεζερβουάρ μπορείς να επιτύχεις μια αυτονομία της τάξης των 500 με 620 χλμ. Κλείνοντας, οι εκπομπές CO2 για το αυτοκίνητο της δοκιμής ανέρχονται στα 139 ή 141 ανάλογα με τη ζάντα που θα επιλέξεις, κάτι που σημαίνει ότι πληρώνει τέλη κυκλοφορίας €166.8 ή €260.85.
To αυτοκίνητο προσφέρεται σε διάφορα επίπεδα εξοπλισμού, με την βασική τιμή να ξεκινάει από €42.500 για το χειροκίνητο μοντέλο, που πέφτει στα €39.700 με απόσυρση, με το αυτοκίνητο της δοκιμής ξεπερνάει τις €55.000, καθώς διαθέτει αρκετά από τον έξτρα κατάλογο (adaptive cruise control κλπ.).
Με το που θα ανοίξεις την πόρτα και θα κάτσεις στα εκπληκτικά καθίσματα, θα νιώσεις αμέσως την απαράμιλλη θέση οδήγησης. Δεν συζητώ για το πόσο εύκολα βρίσκεται, καθώς οι αμέτρητες ρυθμίσεις τιμονιού και καθίσματος θα σε βοηθήσουν να βρεις την ιδανική ρύθμιση πολύ γρήγορα.
Πατάς το start button και ακούς ένα ελαφρύ γουργουρητό από την εξάτμιση, έστω και αρκετά φιμωμένο. Κάνοντας τα πρώτα πρώτα χιλιόμετρα της έκδοσης του αυτοκινήτου δοκιμής, θα νιώσεις άμεσα τις αρκετά σφιχτές ρυθμίσεις των αναρτήσεων. Το set-up τους είναι πιο σκληρό, και θα το νιώσεις να κοπανάει ακόμα και σε μικρές κακοτεχνείες, κουράζοντας ίσως κάποιον. Τα run flat χαμηλοπρόφιλα ελαστικα της θα μεταφέρουν αρκετές ανωμαλίες στην καμπίνα, και θα υπάρξουν φορές που θα πρέπει να κάνεις κάποιες παραχωρήσεις στην άνεση ενώ θα πρέπει πάντα να έχεις το νου σου, ακόμα και σε μικρές λακκούβες. Στα προγράμματα Comfort και Eco Pro η κύλιση είναι σαφώς καλύτερη.
Η οδική του συμπεριφορά είναι ακόμα καλύτερη και από την 3άρα αλλά και από το μοντέλο που αντικαθιστά, καθώς η Σειρά 4 βρίσκεται 10 χλστ. πιο κοντά στο έδαφος από τη 3άρα. Αποτέλεσμα αυτού, το κέντρο βάρους είναι κάτω από τα 500 χλστ. δηλαδή σημαντικά χαμηλότερο και από του προηγούμενου μοντέλου. Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω, και το αυτοκίνητο μαζεύει με μαγικό τρόπο τα χλμ. στον ανοιχτό δρόμο και στο ταξίδι. Δε θα προβληματίσει ούτε μέσα στην πόλη, όμως, καθώς το κοφτερό του τιμόνι να συμβάλλει στην ευκινησία του. Με τον εμπρός άξονα να έχει μόνο την ευθύνη της διεύθυνσης του αυτοκινήτου, μόνο θετικό αντίκτυπο μπορεί να εκληφθεί. Το τιμόνι έχει το ιδανικό βάρος και αλλάζει ανάλογα με το mode οδήγησης, με την αίσθηση που αποκομίζεις να είναι ελάχιστα τεχνητή, αν και ο πολύς κόσμος δύσκολα θα το αντιληφθεί, καθώς το αυτοκίνητο ακολουθεί με ακρίβεια εκατοστού τις εντολές σου. Η πολύ παχιά στεφάνη με το τέλειο grip, σου μεταφέρει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες και είναι στο χέρι σου να εκμεταλλευτείς το σύνολο.
Αυτό το καταλαβαίνεις στον δρόμο καθώς σε συνδυασμό με το μεγάλο μεταξόνιο και τα φαρδιά μετατρόχια, είναι τα χαρακτηριστικά που της χαρίζουν ένα αρχοντικό πάτημα στο δρόμο. Όταν θελήσεις να εκμεταλλευτείς το πλαίσιο, ανεβάζοντας τους ρυθμούς, πατάς το Sport+ και το αυτοκίνητο αλλάζει χαρακτήρα, δίνοντας σου μία γεύση για την τεχνογνωσία και τις ικανότητες των μηχανικών της Βαυαρικής εταιρίας. Κρύβει τον όγκο και το βάρος της, στρίβει με εκπληκτική σιγουριά και το τοποθετείς στο apex με περίσσια άνεση, χωρίς να σε τρομάξει με τις αντιδράσεις του. Οι κλίσεις είναι μηδενικές και είναι εξαιρετικά ευκίνητο μέσα στις στροφές, χάρη στα εξαιρετικά επίπεδα πρόσφυσης. Φυσικά σε αυτό το κομμάτι, σημαντικό ρόλο παίζει τόσο το τέλειο ζύγισμα, όσο και η μετάδοση της κίνησης στον πίσω άξονα.
Αν αποφασίσεις να κινηθείς με γραμμές το αυτοκίνητο βεντουζώνει στην άσφαλτο, και ειδικά αν αυτή είναι καλής ποιότητας θα δεις πολλά χλμ/ώρα στο πίνακα οργάνων, χάρη και στο ηλεκτρονικό “μπλοκέ” διαφορικό (δεν είναι στην πραγματικότητα μπλοκέ αλλά το DSC προσομοιώνει την λειτουργία ενός). Με απενεργοποιημένα όλα τα ηλεκτρονικά βοηθήματα και σε άσφαλτο μέτρια και κακής ποιότητας το αυτοκίνητο αλλάζει χαρακτήρα και σε προδιαθέτει για παιχνίδι. Θα πετάξει την ουρά της αρκετά άνετα, και θα μπορέσεις να διατηρήσεις τη γωνία ελέγχοντας το ανάποδο μέσω του κοφτερού τιμονιού, μέχρι να σε κρεμάσει ο κινητήρας από δύναμη μετά τις 6.000 σ.α.λ. Έτσι, ακόμα και στο όριο δεν θα εμφανίσει ξερές αντιδράσεις, με την προοδευτικότητα τους να είναι σημείο αναφοράς.
Ποτέ δεν θα νιώσεις ότι ο κινητήρας υστερεί σε δύναμη, αλλά σίγουρα θα ήθελα το κάτι παραπάνω. Εμφανίζει τη τράβηγμα και ροπή από τις 2.000 σ.α.λ. και οι στροφές ανεβαίνουν γραμμικά, χωρίς καθόλου ξεσπάσματα και “κοιλιά” στην απόδοση του, με την κατανάλωση να μην είναι το δυνατό του σημείο. Στο Sport+ πρόγραμμα είναι εμφατικά άμεσος στις εντολές του γκαζιού, πλησιάζοντας την αμεσότητα των παλιών “κοφτερών” ατμοσφαιρικών κινητήρων. Τέλος, τα φρένα με αεριζόμενους δίσκους εμπρός επιβραδύνουν με ευκολία το αμάξωμα, με το πεντάλ να έχει πολύ καλή, γραμμική και χωρίς κενό απόδοσης αίσθηση, ακινητοποιώντας την 4άρα από τα 100 χλμ/ώρα σε 38,31 μέτρα.
Η 420i είναι η entry level και η μικρότερη έκδοση της 4άρας που μπορείς να αποκτήσεις, αλλά επουδενί αυτό δεν μπορεί να σε κάνει να την χαρακτηρίσει κανείς λίγη ή μικρή. Αντιπροσωπεύει την επιτομή της υψηλής αισθητικής και των σπορ επιδόσεων στην premium κατηγορία. Τα κομψά χαρακτηριστικά της δηλώνουν την ισχυρή παρουσία της στο δρόμο, ενώ οι καλές επιδόσεις της και η εκπληκτική της οδηγική απόλαυση συμπληρώνουν ένα ολοκληρωμένο πακέτο. Πράγματι, η νέα BMW Σειρά 4 αποτελεί πρότυπο ισορροπημένων αναλογιών και το τελευταίο κεφάλαιο σε μια ιστορία εξέλιξης. Το “4” στο όνομά της σηματοδοτεί αυτή τη νέα εποχή δίνοντας έμφαση στην αποκλειστική σχεδίαση, στη σπορ συμπεριφορά, στον αποκλειστικό χαρακτήρα της και την τεχνική διαφοροποίηση της από τη Σειρά 3, κάτι που διαπιστώσαμε κατά την επτά ημέρες συμβίωσης μαζί της.
[See image gallery at www.autoblog.gr]
BMW 420i | Μετρήσεις Autoblog.gr | VBox Sport |
---|---|
0-100 χλμ/ώρα | 7,88 δευτ. |
30-70 χλμ/ώρα | 3,07 δευτ. (με kickdown) |
60-100 χλμ/ώρα | 4,40 δευτ. (με kickdown) |
80-130 χλμ/ώρα | 7,33 δευτ. (με kickdown) |
Τελική ταχύτητα | 236 χλμ/ώρα |
Φρενάρισμα 100-0 χλμ/ώρα | 38,31 μέτρα σε 2,97 δευτ. |
BMW 420i | |
---|---|
Διαστάσεις | |
Μήκος | 4638 |
Πλάτος | 1825 |
Υψος | 1377 |
Μεταξόνιο | 2810 |
Χώρος αποσκευών min (λτ./ vda) | 445 |
Δοχείο καυσίμων (λτ.) | 57 |
Βάρος
|
1505 κιλά |
Κινητήρας | |
Κυβικά εκατοστά | 1997 |
Μέγιστη ισχύς (ps) | 184 |
Στροφές μέγιστης ισχύος | 5000 |
Μέγιστη ροπή (nm) | 270 |
Στροφές μέγιστης ροπής | 1250 |
Κύλινδροι – διάταξη | 4 |
Βαλβίδες ανα κύλινδρο | 4 |
Εκκεντροφόροι – θέση | 2Ε |
Τροφοδοσία | Άμεσος Ψεκασμός |
Μετάδοση | |
Τύπος | ΠΙΣΩ |
Κιβώτιο | ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ |
Αριθμός σχέσεων | 6 |
Ανάρτηση | |
Εμπρός | Γόνατα Μακ Φέρσον |
Πίσω | Πολλαπλών συνδέσμων |
Φρένα | Αεριζόμενοι δίσκοι |
Κατανάλωση | |
Μέση κατανάλωση | 6,1 λίτρα/100 χλμ |
Εκπομπές CO2 | 139-141 γρ/χλμ |
Επιδόσεις | |
0-100 χλμ/ώρα | 7,5 δευτ. |
Τελική ταχύτητα | 236 χλμ/ώρα |
Εγγύηση | |
Μηχανικά μέρη | 2 |
Διάτρηση από σκουριά | 12 |
Χρώμα | 3 |
Οδική βοήθεια | 4 |
αααααααααα
Πηγή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου