Παρά τα όσα μπορούν να λένε τα μάτια σου, αυτή δεν είναι η εξαιρετικά σπάνια Mercedes-Benz CLK-GTR “Strassenversion” (έκδοση δρόμου στα γερμανικά). Όχι, αυτή είναι 25 η φορές πιο σπάνια CLK LM, η οποία κατασκευάστηκε σε δύο μονάδες, αλλά η μία καταστράφηκε στις απαραίτητες δοκιμές πρόσκρουσης, ώστε να είναι νόμιμη να κυκλοφορήσει η άλλη, με αριθμό πλαισίου #001.
Όπως έχουμε δει τελευταία, σύμφωνα με τους τότε κανονισμούς της FIA της, για να τρέξει ένα αγωνιστικό στην GT1 (αντίστοιχη LMGTP) έπρεπε να υπάρξει και μια street-legal έκδοση του, και αυτός ο κανονισμός ήταν αιτία για την Lamborghini Diablo GT1, την Porsche 911 GT1 Strassenversion, η Mercedes-Benz CLK GTR, το Toyota GT-One ή το Nissan GT-R Skyline R33 LM.
Στο τέλος της σεζόν του 1996, το Διεθνές Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού (ITC) κατέρρευσε, αφήνοντας τη Mercedes-Benz και την AMG χωρίς μια αγωνιστική πλατφόρμα για να επιδείξει τις ικανότητες τους. Η νέα πρόκληση βρέθηκε γρήγορα στο πρωτάθλημα GT της FIA με τη συμμετοχή σπορ αυτοκινήτων με βάση αυτοκίνητα δρόμου, που χωρίστηκε σε δύο κατηγορίες, την GT1 και την GT2. Τα αυτοκίνητα αυτά είχαν επίσης το δικαίωμα να διαγωνιστούν στις 24 Ώρες του Le Mans, με τους κανονισμούς να δηλώνουν ότι για να πάρουν homologation στην GT1 απαιτούνται να παραχθούν τουλάχιστον 25 αυτοκίνητα δρόμου.
Το 1996 η Porsche ήταν η πρώτη που εκμεταλλεύτηκε ένα κενό στους κανονισμούς με την 993 GT1, με την FIA για ακατανόητους λόγους να βοηθάει την Mercedes-Benz και άλλους κατασκευαστές στην αλλαγή της ημερομηνίας homologation, κάτι που οδήγησε σε αυτές τις σπάνιες κατασκευές.
Και ενώ το αυτοκίνητο Porsche GT1 χτίστηκε γύρω από το μονοκόκ του αυτοκινήτου δρόμου των 911 (993 και αργότερα 996), η Mercedes-Benz προχώρησε ένα βήμα παραπέρα και ξεκίνησε από λευκό χαρτί. Το παραπάνω αυτοκίνητο δεν έχει το ίδιο σασί με τις 25 CLK-GTR, αλλά ένα νέο μονοκόκ αιχμής, από ανθρακονήματα, το οποίο δημιουργήθηκε από τη Lola Composites στο Ηνωμένο Βασίλειο. Η ανάρτηση αποτελούταν από διπλά ψαλίδια με διάταξη pull-rod και μηχανικά δεν κινούταν από τον 6-λιτρο V12 κινητήρα της Mercedes, αλλά από έναν πιο compact V8 με αντίστοιχη απόδοση 600 ίππων, ο οποίος συνδυαζόταν με ένα εξατάχυτο σειριακό κιβώτιο.
[See image gallery at www.autoblog.gr]
Πηγή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου