Χθες έγινε γνωστό πως οι αρχές της Γαλλίας έκαναν έφοδο σε εγκαταστάσεις της Renault, αλλά όπως αποδείχτηκε, οι ερευνητές δεν βρήκαν αποδεικτικά στοιχεία πως η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία διαθέτει παράνομο λογισμικό που χειραγωγεί τις εκπομπές ρύπων των μοντέλων της.
Οι έρευνες έγιναν από τον DGEC, τον γαλλικό οργανισμό ενέργειας και κλίματος, σε συνεργασία με το υπουργείο Οικολογίας, Αειφόρου Ανάπτυξης και Ενέργειας της Γαλλίας, με τους ερευνητές να μην βρίσκουν τίποτα που θα μπορούσε να ενοχοποιήσει την Renault. Στον απόηχο του σκανδάλου της VW, η γαλλική κυβέρνηση θέλησε να ελέγξει το κατά πόσο οι δικές της αυτοκινητοβιομηχανίες διαθέτουν παράνομο λογισμικό στα μοντέλα τους. Έτσι πήραν 100 αυτοκίνητα, με 25 από αυτά να είναι της Renault. Όπως αποδείχτηκε, δεν βρέθηκε κανένα παράνομο λογισμικό ή οτιδήποτε άλλο που χειραγωγεί τις εκπομπές ρύπων των μοντέλων της Renault.
H Renault αναφέρει πως δεν έχει κάνει τίποτα παράνομο και πως δεν έχει να ανησυχεί για τίποτα, συμπληρώνοντας πως οι έρευνες έγιναν στα κεντρικά της γραφεία, στο τεχνικό κέντρο της στο Lardy και στο Technocentre του Guyancourt. Η Renault συμπληρώνει πως είναι πρόθυμη να συνεργαστεί πλήρως με τους ανθρώπους της ανεξάρτητης τεχνικής επιτροπής, και με όποιους άλλους ερευνητές αποφασίσει να προσθέσει το Υπουργείο Οικονομίας της Γαλλίας. Η μετοχή της Renault χθες έκλεισε περίπου -10%, ενώ αυτή την ώρα βρίσκεται στο -2,77% στα 75,6 ευρώ.
Στις σχετικές ειδήσεις, παρόμοια ανακοίνωσε εξέδωσε και η PSA Peugeot Citroen, στην οποία αναφέρεται πως ούτε αυτή χρησιμοποιεί παράνομο λογισμικό στα μοντέλα της και πως δεν αποτελεί αντικείμενο έρευνας των γαλλικών αρχών.
Δελτίο Τύπου
Groupe Renault press release January 14, 2016 | ID: 74740
Following public disclosure by the EPA – US Environmental Protection Agency – of the existence of a Defeat Device software used by a leading car manufacturer, an independent technical commission was created by the French Government.
The purpose of this independent technical commission is to verify that French car manufacturers have not installed equivalent devices in their vehicles.
In this regard, the UTAC (French Homologation Authority mandated by the Ministry) is currently testing 100 vehicles in circulation, including 25 Renault vehicles reflecting Renault’s market share in France. At the end of December 2015, 11 vehicles had already been tested, including 4 Renault vehicles enabling the French public authorities to initiate productive discussions with Renault’s engineering team.
The French Agency for Energy and Climate (DGEC), which is, on behalf of the Ministry for Ecology, Sustainable Development and Energy, the main contact for the independent technical commission, already considers that the on-going procedure would not reveal the presence of a defeat device on Renault’s vehicles.
This is good news for Renault.
The on-going tests open the way for improvement solutions for future and current Renault vehicles. presented in its Renault Emissions Plan which is aimed at improving the energy performance of our vehicles.
At the same time, the DGCCRF decided to carry out additional on-site and material investigations, in order to definitively confirm the first findings resulting from the analysis of the independent technical commission.
The DGCCRF went to the Headquaters, the Renault Technical Centre in Lardy and the Technocentre in Guyancourt.
Renault’s teams are fully cooperating with the independent technical commission and the additional investigations decided by the Ministry of Economy.
Following the success of the COP21, Renault intends to accelerate its investment towards industrial solutions aiming at protecting the planet.
The Renault Group is already in the top 3 (1st in 2013, 2nd in 2014in the improvement programs of of the carbon footprint. Over the last 3 years, the Renault Group has reduced by 10% the carbon footprint of its vehicles.
Πηγή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου