Βρισκόμαστε στην εποχή των υβριδικών supercar, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε μια από τις πιο ακραίες δημιουργίες της Porsche. Η Porsche Carrera GT είναι ένα από τα υπέροχα supercars της δεκαετίας του 2000 και πιστεύεις πως ξέρεις τα πάντα γι’αυτή; Ας δούμε 10 πράγματα που ενδεχομένως δεν γνωρίζεις.
Σήμερα η Porsche είναι η αυτοκινητοβιομηχανία με το μεγαλύτερο κέρδος από κάθε αυτοκίνητο που πουλά, αλλά στις αρχές της δεκαετίας του 2000 δεν ήταν και στην καλύτερη οικονομική της κατάσταση. Τότε πήρε την απόφαση να κατασκευάσει την Cayenne, ένα μοντέλο που τις έδωσε τα αναγκαία χρήματα για την ανάπτυξη των άλλων σπορ μοντέλων. Κάπως έτσι γεννήθηκε η Carrera GT, “ένα αγωνιστικό για τον δρόμο” όπως το χαρακτήριζε η Porsche.
Η Carrera GT έχει ένα από το πιο δύσκολα συστήματα συμπλέκτη από κάθε αυτοκίνητο παραγωγής. Με μια αναζήτηση στο YouTube θα βρεις video στα οποία οι οδηγοί τους δυσκολεύονται να εκκινήσουν σωστά το αυτοκίνητο. Όντας το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής με κεραμικό συμπλέκτη, η Porsche τοποθέτησε στην Carrera GT ένα σύστημα αυτόματου γκαζιού, με τους οδηγούν να μην πρέπει να πατούν το πεντάλ του γκαζιού κατά τη διάρκεια της εκκίνησης. Αντίθετα, θα πρέπει να απελευθερώνουν αργά το πεντάλ του συμπλέκτη και να εφαρμόζουν πίεση στο γκάζι μόνο όταν το πεντάλ του συμπλέκτη έχει πλήρως απελευθερωθεί.
O V10 5,7-λίτρων ατμοσφαιρικός κινητήρας βασίζεται σε έναν παλιό V10 που είχε εξελίξει η Porsche τη δεκαετία του 1990 για την Formula 1. Αποδίδει 612 άλογα στις 8.000 σ.α.λ με 590 Nm ροπής. Τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε 3,9 δευτερόλεπτα, τα 0-200 χλμ/ώρα σε 9,9 δευτερόλεπτα και έχει τελική ταχύτητα 330 χλμ/ώρα. Οι “εσωτερικές” αναρτήσεις, τα κεραμικά φρένα, η αεροδυναμική… όλα ήταν στα όρια αυτού που ονομάζουμε “αγωνιστικό”. Και ο ήχος… Αυτός ο ήχος!
Ο επιλογέας των ταχυτήτων της Carrera GT είναι κατασκευασμένος από ξύλο σημύδας, με την Porsche να αποτίει έτσι φόρο τιμής στον ξύλινο επιλογέα ταχυτήτων των αγωνιστικών 917 Le Mans. Το ξύλο ζυγίζει λιγότερο από το αλουμίνιο και δεν μεταφέρει την θερμότητα, όπως συμβαίνει στα περισσότερα μέταλλα. Αυτό ήταν ιδιαίτερα σημαντικό για τους οδηγούς των 917, με την Porsche να προσφέρει στον προαιρετικό εξοπλισμό και έναν επιλογέα ταχυτήτων κατασκευασμένο από carbon. Ο επιλογέας αυτός ήταν διαθέσιμος κατά το δεύτερο έτος της παραγωγής της Carrera GT.
Αν κοιτάξεις προσεκτικά τις φωτογραφίες και τα video της Carrera GT θα παρατηρήσεις πως τα παξιμάδια από τις μονομπούλωνες ζάντες της από την πλευρά του οδηγού είναι βαμμένα κόκκινο, ενώ από την πλευρά του συνοδηγού μπλε. Αυτή η χρωματική κωδικοποίηση διασφάλιζε πως δεν θα υπήρχε κανένα λάθος ως προς το ποια πλευρά θα βιδωνόταν το κάθε παξιμάδι.
Η Carrera GT είναι το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που χρησιμοποιήσει CFRP (carbon fiber reinforced plastic) σασί. Πρόκειται για το ίδιο σασί με αυτό της 996 GT1 που κέρδισε τις 24 ώρες του Le Mans το 1998. Ζυγίζει 100 κιλά, με την Porsche να υπαινίσσεται πως η Carrera GT έχει μεγαλύτερη στρεπτική ακαμψία από την αγωνιστική 911 RSR.
Η συντήρηση της Carrera GT κοστίζει αρκετά. Μια απλή αλλαγή λαδιών κοστίζει περίπου 1.100 ευρώ. Ένας νέος εναλλάκτης του δυναμό κοστίζει κοντά τα 2.250 ευρώ, ενώ ένα σετ νέων ελαστικών, τα οποία πρέπει να αντικαθίστανται τουλάχιστον κάθε τέσσερα χρόνια κοστίζουν 2.360 ευρώ. Για νέο παρμπρίζ θα χρειαστείς 8.500 ευρώ, ενώ αν χρειαστεί νέο συμπλέκτη τότε θα πρέπει να πληρώσεις 19.000 ευρώ. Σε ότι αφορά το σέρβις των 50.000 χλμ, αυτό έχει κόστος περίπου 28.000 ευρώ.
Το όνομα Carrera GT έχει χρησιμοποιηθεί ακόμη δύο φορές από την Porsche στο παρελθόν, αλλά όχι μόνο του. Το συναντάμε στις 356 A Carrera GT, 356 B Carrera GT και 924 Carrera GT.
Η Carrera GT προσφερόταν σε πέντε βασικά χρώματα (κόκκινο, κίτρινο, μαύρο, ασημί και γκρι), με την Porsche αργότερα να την βάφει και σε άλλα χρώματα, αναλόγως με τις επιθυμίες του πελάτη.
Η παραγωγή της Carrera GT ξεκίνησε στις αρχές του 2004. Αρχικά, η Porsche ήθελε να κατασκευάσει μόλις 500 μονάδες. Η μεγάλη ζήτηση οδήγησε την Porsche να αυξήσει το νούμερο στις 1.000 μονάδες. Νούμερο που τελικά έφτασε στις 1.500 μονάδες. Ποτέ δεν έπιασε όμως το νούμερο αυτό, με την παραγωγή της να ολοκληρώνεται τον Μάιο του 2006 στο εργοστάσιο της Λειψίας, όταν τέθηκαν σε ισχύ οι αυστηρότεροι κανονισμοί περί αερόσακων στην αγορά των Η.Π.Α. Έτσι 1.270 Carrera GT κατασκευάστηκαν συνολικά.
Πηγή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου