Με τις αυτοκινητοβιομηχανίες να προειδοποιούν την Κομισιόν πως οι νέες δοκιμές μέτρησης εκπομπών σε πραγματικές συνθήκες θα βάλουν ταφόπλακα στα diesel αυτοκίνητα, φαίνεται πως η Ε.Ε δεν θα τις θέσει σε ισχύ από το 2017. Αποτελεί κοινό μυστικό πως τα νούμερα των εκπομπών των εργαστηριακών δοκιμών απέχουν κατά πολύ (400-500%) από τις εκπομπές που παράγουν τα αυτοκίνητα σε πραγματικές συνθήκες, αλλά ο νομοθέτης προσπαθεί να βρει την χρυσή τομή.
Με το dieselgate της VW να πιέζει την Ευρωπαϊκή Ένωση, οι Βρυξέλλες πήραν την απόφαση να αναστείλουν την εφαρμογή του μέτρου, επειδή θεωρεί πως το κόστος ανάπτυξης και εξέλιξης που θα επενδυθεί από τις εταιρίες, θα μετακυλήσει στην τιμή αγοράς του αυτοκινήτου. Σύμφωνα με ότι ισχύει μέχρι και σήμερα, έως το 2020 τα νέα αυτοκίνητα που θα πωλούνται στην Ευρώπη θα πρέπει να εκπέμπουν μόλις 0,08 γραμμάρια οξειδίου του αζώτου (NOx) ανά χλμ. Το νούμερο αυτό φαίνεται πως είναι πολύ δύσκολο να το υλοποιήσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες ζητούν συντελεστή συμμόρφωσης 2,75 από το 2017 και 1,7 από το 2020. Με απλά λόγια, αυτό σημαίνει πως από το 2020 και έπειτα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θέλουν να τους επιτραπεί από την Ε.Ε, τα νέα τους πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα να εκπέμπουν 2,1 φορές περισσότερο NOx από το 80 mg/χλμ, δηλαδή 168 mg/χλμ, εκπομπές σχεδόν ίδιες με αυτές του πρότυπου Euro 5 (180 mg/χλμ) οι οποίοι τέθηκαν σε ισχύ το 2009.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, σύμφωνα με την έκθεση, δείχνουν ανέτοιμες να κάνουν τους πετρελαιοκινητήρες τους να πληρούν τα νέα ευρωπαϊκά πρότυπα εκπομπών που θέλει να θεσπίσει η Ε.Ε, μιας και από την 1η Ιανουαρίου του 2020 το επιτρεπόμενο πλεόνασμα μειώνεται στο 50%, κάτι που σημαίνει πως οι εκπομπές NOx θα επιτρέπονται μέχρι και 120 mg/χλμ, και έτσι ζητούν από τους Ευρωπαίους νομοθέτες να τους δοθεί ένα “παράθυρο χάριτος”. Τα λόμπι φαίνεται πως έκαναν και πάλι τη δουλειά τους, παρότι πολλά κράτη-μέλη της Ε.Ε διαφωνούν με την πρόταση της Κομισιόν. Η τελική απόφαση δεν έχει ληφθεί ακόμη.
Πηγή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου